Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Renaulty prý mají problémy s emisemi. Do servisů může zamířit až 700 tisíc aut

Francouzská automobilka Renault svolá zhruba 15 000 kusů modelu Captur, kterým upraví motor tak, aby splňoval emisní normy. Problém s nadměrnými emisemi by se však mohl týkat i dalších vozů značky, údajně jde až 700 000 aut.

19.1.2016 2 AKTUALIZOVÁNO 19.1.2016
SDÍLEJ:

Renault Captur.Foto: Renault

Francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová v rozhlasové stanici RTL uvedla, že Renault "se zavázal svolat určitý počet vozidel, 15 000 vozidel, aby je zkontroloval a správně seřídil, aby filtrační systém fungoval i tehdy, když je velké horko, nebo když je méně než 17 stupňů Celsia, protože za takové situace již filtrační systém nefungoval."

Je přitom zajímavé, že normovaná měření emisí nových vozů probíhají v rozmezí 20 až 30 stupňů Celsia.

Thierry Bolloré z výkonného výboru skupiny Renault dnes prohlásil, že automobilka 30. března představí opatření na snížení emisí oxidů dusíku právě v reálném provozu. Týkat se budou vozidel vybavených nejnovějšími dieselovými motory s normou Euro 6. Skupina tuto úpravu provede pomocí aktualizace softwaru.

Automobilka později upřesnila, že ke zmíněné úpravě motoru bude muset svolat 15 800 exemplářů crossoveru Captur právě s turbodieselem.

Jenže problém s emisemi údajně mají i další modely značky - podle francouzského ekonomického webu Les Echos by nakonec mohlo do servisů zamířit až 700 000 renaultů. Výrobce od července začne nabízet kontrolu motoru také majitelům dalších vozidel, kde by podle něj kvůli emisím byla úprava motoru vhodná. Půjde však o dobrovolnou servisní akci a zatím není známo, kterých modelů se bude týkat.

Ministryně Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u většího evropského konkurenta Volkswagen nařídila ve své zemi testy aut různých značek. U Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Vláda ale zdůrazňuje, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí - na rozdíl od Volkswagenu, který loni přiznal, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 milionů jeho naftových aut.

Royalová dnes připustila, že předešlé testy, které nesimulovaly reálné podmínky provozu, nebyly dostatečné, a to hlavně v teplém počasí. "Nová auta musejí odpovídat normám," řekla ministryně, podle níž Renault emisní normy nepřekračuje sám. Žádné další výrobce ale nezmínila.

Autor: Redakce / ČTK

19.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Škoda Fabia
Škoda Rapid
Ilustrační foto
9

Další napětí mezi Íránem a USA? Írán úspěšně otestoval novou balistickou střelu

Sklizeň švestek. Ilustrační foto.
14

Švestky z městské zahrádky. Ze stromů lze ovoce česat zdarma

Petr Fiala: Vyčistíme právní džungli, ve které se už nikdo nevyzná

Převzal finančně rozvrácenou stranu s mizernou pověstí, na níž se podepsali jak regionální kmotři, tak expremiérova milenka Jana Nagyová. ODS před posledními volbami nebyla v dobré kondici, a pokud je nyní opět nejsilnějším hráčem v pravicové části kolbiště, má na tom velkou zásluhu emeritní rektor Masarykovy univerzity v Brně Petr Fiala, který v roli předsedy vrátil občanským demokratům serióznost a hlavně ideovou náplň.

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Poledne co poledne otevřel modrou krabičku a vyndal z ní housku. Vždy se dvěma plátky stejného salámu a okurkou. Banální historka o spolužákovi z mých středoškolských let v Německu jako by do jisté míry symbolizovala nedělní volby. Proč ochutnávat něco jiného, když osvědčené šmakuje?

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Prohraná sázka fotbalového fanouška: Z Žižkova pěšky až do Pardubic

Na fotbalový zápas na hřišti soupeře fanoušci většinou cestují auty, vlaky nebo autobusy. Může se ale stát, že se jeden z fanoušků vsadí s hráčem svého klubu… A prohraje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení