Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Renaulty prý mají problémy s emisemi. Do servisů může zamířit až 700 tisíc aut

Francouzská automobilka Renault svolá zhruba 15 000 kusů modelu Captur, kterým upraví motor tak, aby splňoval emisní normy. Problém s nadměrnými emisemi by se však mohl týkat i dalších vozů značky, údajně jde až 700 000 aut.

19.1.2016 2 AKTUALIZOVÁNO 19.1.2016
SDÍLEJ:

Renault Captur.Foto: Renault

Francouzská ministryně životního prostředí Ségolene Royalová v rozhlasové stanici RTL uvedla, že Renault "se zavázal svolat určitý počet vozidel, 15 000 vozidel, aby je zkontroloval a správně seřídil, aby filtrační systém fungoval i tehdy, když je velké horko, nebo když je méně než 17 stupňů Celsia, protože za takové situace již filtrační systém nefungoval."

Je přitom zajímavé, že normovaná měření emisí nových vozů probíhají v rozmezí 20 až 30 stupňů Celsia.

Thierry Bolloré z výkonného výboru skupiny Renault dnes prohlásil, že automobilka 30. března představí opatření na snížení emisí oxidů dusíku právě v reálném provozu. Týkat se budou vozidel vybavených nejnovějšími dieselovými motory s normou Euro 6. Skupina tuto úpravu provede pomocí aktualizace softwaru.

Automobilka později upřesnila, že ke zmíněné úpravě motoru bude muset svolat 15 800 exemplářů crossoveru Captur právě s turbodieselem.

Jenže problém s emisemi údajně mají i další modely značky - podle francouzského ekonomického webu Les Echos by nakonec mohlo do servisů zamířit až 700 000 renaultů. Výrobce od července začne nabízet kontrolu motoru také majitelům dalších vozidel, kde by podle něj kvůli emisím byla úprava motoru vhodná. Půjde však o dobrovolnou servisní akci a zatím není známo, kterých modelů se bude týkat.

Ministryně Royalová krátce po vypuknutí skandálu kolem měření emisí u většího evropského konkurenta Volkswagen nařídila ve své zemi testy aut různých značek. U Renaultu testy ukázaly překročení norem oxidu uhličitého a oxidů dusíku. Vláda ale zdůrazňuje, že v autech není systém umožňující manipulovat s výsledky měření emisí - na rozdíl od Volkswagenu, který loni přiznal, že tímto softwarem je po celém světě vybaveno asi 11 milionů jeho naftových aut.

Royalová dnes připustila, že předešlé testy, které nesimulovaly reálné podmínky provozu, nebyly dostatečné, a to hlavně v teplém počasí. "Nová auta musejí odpovídat normám," řekla ministryně, podle níž Renault emisní normy nepřekračuje sám. Žádné další výrobce ale nezmínila.

Autor: Redakce / ČTK

19.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Škoda Octavia
Opel Astra
Americká hudební skupina Guns N' Roses vystoupila 4. července v Praze. Na snímku je zpěvák Axl Rose.
6

Na retro vlně. Největší koncerty mají letos Guns N’ Roses a vzpomínající U2

Po výbuchu ve vládní a diplomatické čtvrti Kábulu
AKTUALIZOVÁNO
7

Dvanáct mrtvých. Sebevražedný atentátník se odpálil v Kábulu

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

/INFOGRAFIKA/ Rychlovlak si na sebe nevydělá, hyperloop to ale zvládne. Takový je závěr bakalářské práce Petra Šlapala, kterou úspěšně obhájil na Mendelově univerzitě v Brně.

Vnitro chce zvýšit bezpečnost na mimopražských letištích

Na mimopražských mezinárodních letištích by měly být podle ministerstva vnitra zavedeny systémy pro rozpoznávání obličejů a registračních značek vozidel. Počítá s tím materiál o zvýšení jejich bezpečnosti, který v pondělí projedná vláda. Na letišti Václava Havla už stejný systém funguje, jiný dokument ale počítá s jeho rozšířením na další části budovy.

Jsou tam? Ochránci hledají v Brdech vzácné netopýry

V nedotčené oblasti CHKO se mohou skrývat i méně obvyklé lesní druhy.

Veřejné prostory v moderních kancelářských budovách musí být odvážnější

Světelné prvky putující po rampě, dekorační panely měnící se podle ročního období, květinová výzdoba v podobě zavěšených orchidejí a skleněné prvky v různých podobách. I tak může vypadat moderní veřejný prostor v kancelářských budovách v Praze. Zatímco v zahraničí jsou tato místa mnohem odvážnější a zajímavější, u nás jsou spíše nudné a často plná klišé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení