VYBERTE SI REGION

Revoluční BMW i8 má českou cenu. Hybridní sporťák stojí téměř 3,5 milionu

Praha /FOTOGALERIE/ - České zastoupení automobilky BMW oznámilo cenu svého revolučního modelu s plug-in hybridním pohonem. Sporťák s označením i8 se začne prodávat v březnu za cenu od 3 442 400 Kč.

13.2.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
11 fotografií
BMW i8.

BMW i8.Foto: BMW

BMW i8 na délku měří 4689 mm, na šířku 1942 mm a vysoký je 1293 mm. I díky použití uhlíkových komponentů, hořčíku či chemicky tvrzeného skla váží 1490 kilogramů - rozložení hmotnosti mezi nápravy je přitom blízké ideálnímu poměru 50:50.

Mnichovská novinka díky hybridnímu ústrojí spoléhá na pohon všech kol. Zadní nápravu roztáčí malý 1,5litrový tříválec TwinPower Turbo, který však produkuje velký výkon - 231 koní (170 kW), točivý moment má hodnotu 320 N.m. O jeho přenos na kola se stará šestipňový automat.

BMW i8.

Přední kola pohání elektromotor, spolupracující s dvoustupňovou automatickou převodovkou, o výkonu 131 koní (96 kW) a točivém momentu 250 N.m, který čerpá energii z ithium-iontových baterií umístěných pod podlahou auta. Podle BMW je celkový výkon vozu 362 koní (točivý moment 570 N.m), a při využití obou jednotek auto z klidu na stovku zrychlí za 4,4 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Sporťák i8 umí jezdit pouze na elektřinu, ale jen do rychlosti 120 km/h a zvládne urazit nejvýše 35 kilometrů. Pro dobíjení akumulátoru lze použít také vysokonapěťový startér-generátor, který slouží pro nastartování spalovacího motoru a současně je schopen při jeho chodu vyrábět elektřinu. To má podle automobilky zaručit, že bude vždy připravena potřebná energie pro elektrický pohon.

BMW i8.

Fantasticky vypadá kombinovaná spotřeba, podle evropské normy má činit méně než 2,5 litru. Praxe samozřejmě bude jiná, udávaná hodnota totiž počítá s dokonale efektivním a pravidelným využíváním čistě elektrického pohonu. Skutečnou spotřebu ostatně naznačuje další zveřejněný údaj - dojezd na plně nabité baterie a plnou nádrž je totiž jen 500 kilometrů. Nádrž by přitom měla mít objem 42 litrů, takže průměr 2,5 l/100 km prostě úplně nesedí. Tedy pokud nebudete po ujetí několika desítek "elektrických" kilometrů hned dobíjet baterie.

Autor: Redakce

13.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
předseda představenstva OSA Roman Strejček
5

OSA utřela nos. Poplatky o 50 procent neporostou

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

Muž se snažil přebrodit řeku. Zabil ho krokodýl

Sedmačtyřicetiletého muže zabil krokodýl na severu Austrálie, když se muž společně se dvěma ženami snažil přebrodit řeku. Informovala o tom agentura AP s odvoláním na místní policii.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies