VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Revoluční BMW i8 má českou cenu. Hybridní sporťák stojí téměř 3,5 milionu

Praha /FOTOGALERIE/ - České zastoupení automobilky BMW oznámilo cenu svého revolučního modelu s plug-in hybridním pohonem. Sporťák s označením i8 se začne prodávat v březnu za cenu od 3 442 400 Kč.

13.2.2014
SDÍLEJ:

BMW i8 na délku měří 4689 mm, na šířku 1942 mm a vysoký je 1293 mm. I díky použití uhlíkových komponentů, hořčíku či chemicky tvrzeného skla váží 1490 kilogramů - rozložení hmotnosti mezi nápravy je přitom blízké ideálnímu poměru 50:50.

Mnichovská novinka díky hybridnímu ústrojí spoléhá na pohon všech kol. Zadní nápravu roztáčí malý 1,5litrový tříválec TwinPower Turbo, který však produkuje velký výkon - 231 koní (170 kW), točivý moment má hodnotu 320 N.m. O jeho přenos na kola se stará šestipňový automat.

BMW i8.

Přední kola pohání elektromotor, spolupracující s dvoustupňovou automatickou převodovkou, o výkonu 131 koní (96 kW) a točivém momentu 250 N.m, který čerpá energii z ithium-iontových baterií umístěných pod podlahou auta. Podle BMW je celkový výkon vozu 362 koní (točivý moment 570 N.m), a při využití obou jednotek auto z klidu na stovku zrychlí za 4,4 sekundy. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Sporťák i8 umí jezdit pouze na elektřinu, ale jen do rychlosti 120 km/h a zvládne urazit nejvýše 35 kilometrů. Pro dobíjení akumulátoru lze použít také vysokonapěťový startér-generátor, který slouží pro nastartování spalovacího motoru a současně je schopen při jeho chodu vyrábět elektřinu. To má podle automobilky zaručit, že bude vždy připravena potřebná energie pro elektrický pohon.

BMW i8.

Fantasticky vypadá kombinovaná spotřeba, podle evropské normy má činit méně než 2,5 litru. Praxe samozřejmě bude jiná, udávaná hodnota totiž počítá s dokonale efektivním a pravidelným využíváním čistě elektrického pohonu. Skutečnou spotřebu ostatně naznačuje další zveřejněný údaj - dojezd na plně nabité baterie a plnou nádrž je totiž jen 500 kilometrů. Nádrž by přitom měla mít objem 42 litrů, takže průměr 2,5 l/100 km prostě úplně nesedí. Tedy pokud nebudete po ujetí několika desítek "elektrických" kilometrů hned dobíjet baterie.

Autor: Redakce

13.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Mercedes-Benz A 160
Pokus o puč ve Venezuele
10

Venezuelská krize: policista ve vrtulníku zaútočil na Nejvyšší soud

Vlakové nádraží v Brně-Židenicích.
18

Dopravní uzel? Židenické nádraží může převzít část vlaků z přetíženého hlavního

Česko zasáhly rozsáhlé kybernetické útoky, původci požadují výkupné

Aktuální vlna kybernetických útoků, jejichž původci požadují výkupné za odšifrování napadených zařízení, postihla i Česko. Aktuálně je země podle antivirové společnosti Eset devátým nejvíce zasaženým státem. Útoky, které odpoledne postihly Ukrajinu, se začaly šířit do dalších zemí. Antivirová firma Kaspersky Lab zatím celosvětově zaznamenala zhruba 2000 napadených uživatelů.

Pohledem Stanislava Šulce: Kouzelný bankomat

Bankomat slaví abrahámoviny. Podle různých anket jde o jeden z nejdůležitějších vynálezů minulého století a dodejme, že také jeden z nejkouzelnějších. Krom toho, že definitivně odtrhnul člověka od nutnosti mít peníze doma ve štrozoku, kouzelný je také proto, že se za těch pět desítek let takřka nezměnil.

Mizérie. Úroda ječmene je oproti loňsku poloviční, schnou i další obiloviny

Mizerná. Tak označil letošní sklizeň ozimého ječmene předseda Okresní agrární komory na Břeclavsku Antonín Osička. V okrese odhaduje kvůli velkému suchu propad v průměru o čtyřicet procent. „Máme posečených asi padesát hektarů a výnos se pohybuje mezi dvěma a třemi tunami na hektar. U jarních ječmenů to nebude lepší. A podobně špatné to bude i u pšenice. Obilí nedozrálo a uschlo," řekl Osička s tím, že loni byl v okrese průměrný výnos ozimého ječmene 5,1 tuny na hektar.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies