VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Revoluční sporťák BMW i8 má zpoždění. K zákazníkům dorazí až v červnu

Praha /FOTOGALERIE/ - Prodej hybridního sportovního vozu od BMW nabírá drobné zpoždění. Původní předpoklady počítaly s jeho zahájením v březnu, nakonec ale první kusy modelu i8 k majitelům dorazí až v červnu.

12.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
15 fotografií

BMW i8.Foto: BMW

Až teď totiž skončily vývojové práce a finální přípravy sériové výroby v závodě v Lipsku. Produkce bude spuštěna v dubnu.

Bavorská automobilka se chlubí, že současně s finální homologací inženýři ještě zlepšili hodnoty dynamických parametrů a spotřeby paliva. Plug-in hybridní BMW i8 (detailní představení vozu najdete zdedokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,4 sekundy a vykazuje normovanou spotřebu pouhé 2,1 l/100 km.

BMW i8.

Sám výrobce však přiznává, že tento údaj neodpovídá realitě. Při standardní jízdě v běžném provozu s plně nabitým akumulátorem se prý ale lze s BMW i8 po městě pohybovat se spotřebou nižší než 5 l/100 km. Při běžných cestách mimo město a po dálnicích lze dosáhnout spotřeby pod 7 l/100 km a při dlouhodobých jízdách vyššími rychlostmi lze spotřebu paliva udržet do 8 l/100 km. A to jsou samozřejmě na sportovní auto skvělá čísla. Uvidíme, jaká bude skutečnost.

Hnací soustava BMW i8 je tvořena zážehovým tříválcem BMW TwinPower Turbo s výkonem 231 koní a točivým momentem 320 N.m a synchronním elektromotorem s parametry 131 koní a 250 N.m. Součástí systému BMW eDrive je také lithium-iontový vysokonapěťový akumulátor s využitelnou kapacitou 5,2 kWh. Nechybí ani inteligentní systém řízení toků energií, který pracuje s kombinovaným celkovým výkonem 362 koňských sil. Auto váží 1495 kilogramů a chlubí se nízkým koeficientem odporu vzduchu Cx 0,26.

BMW i8.

V čistě elektrickém režimu je BMW i8 schopné jet nejvyšší rychlostí až 120 km/h a v normovaném evropském režimu měření spotřeby paliva vykazuje dojezd 37 km. Nabíjení lithium-iontového akumulátoru trvá od dvou do tří hodin. Ve sportovním režimu je BMW i8 schopné zrychlit z 80 na 120 km/h za 2,6 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Od podzimu 2014 bude možné BMW i8, jako vůbec první sériový vůz světa, objednat s novými laserovými světlomety. Tyto "lampy" jsou údajně o přibližně 30 procent úspornější než standardní LED světlomety a mají dosvit až 600 metrů.

BMW i8.

Na všech hlavních trzích mohli zákazníci tento vůz objednávat formou předobjednávek již od podzimu 2013. A BMW díky nim slaví úspěch: právě tyto předobjednávky již zcela naplnily úvodní plánovanou produkci.

Autor: Redakce

12.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies