VYBERTE SI REGION

Revoluční sporťák BMW i8 má zpoždění. K zákazníkům dorazí až v červnu

Praha /FOTOGALERIE/ - Prodej hybridního sportovního vozu od BMW nabírá drobné zpoždění. Původní předpoklady počítaly s jeho zahájením v březnu, nakonec ale první kusy modelu i8 k majitelům dorazí až v červnu.

12.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
15 fotografií
BMW i8.

BMW i8.Foto: BMW

Až teď totiž skončily vývojové práce a finální přípravy sériové výroby v závodě v Lipsku. Produkce bude spuštěna v dubnu.

Bavorská automobilka se chlubí, že současně s finální homologací inženýři ještě zlepšili hodnoty dynamických parametrů a spotřeby paliva. Plug-in hybridní BMW i8 (detailní představení vozu najdete zdedokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,4 sekundy a vykazuje normovanou spotřebu pouhé 2,1 l/100 km.

BMW i8.

Sám výrobce však přiznává, že tento údaj neodpovídá realitě. Při standardní jízdě v běžném provozu s plně nabitým akumulátorem se prý ale lze s BMW i8 po městě pohybovat se spotřebou nižší než 5 l/100 km. Při běžných cestách mimo město a po dálnicích lze dosáhnout spotřeby pod 7 l/100 km a při dlouhodobých jízdách vyššími rychlostmi lze spotřebu paliva udržet do 8 l/100 km. A to jsou samozřejmě na sportovní auto skvělá čísla. Uvidíme, jaká bude skutečnost.

Hnací soustava BMW i8 je tvořena zážehovým tříválcem BMW TwinPower Turbo s výkonem 231 koní a točivým momentem 320 N.m a synchronním elektromotorem s parametry 131 koní a 250 N.m. Součástí systému BMW eDrive je také lithium-iontový vysokonapěťový akumulátor s využitelnou kapacitou 5,2 kWh. Nechybí ani inteligentní systém řízení toků energií, který pracuje s kombinovaným celkovým výkonem 362 koňských sil. Auto váží 1495 kilogramů a chlubí se nízkým koeficientem odporu vzduchu Cx 0,26.

BMW i8.

V čistě elektrickém režimu je BMW i8 schopné jet nejvyšší rychlostí až 120 km/h a v normovaném evropském režimu měření spotřeby paliva vykazuje dojezd 37 km. Nabíjení lithium-iontového akumulátoru trvá od dvou do tří hodin. Ve sportovním režimu je BMW i8 schopné zrychlit z 80 na 120 km/h za 2,6 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Od podzimu 2014 bude možné BMW i8, jako vůbec první sériový vůz světa, objednat s novými laserovými světlomety. Tyto "lampy" jsou údajně o přibližně 30 procent úspornější než standardní LED světlomety a mají dosvit až 600 metrů.

BMW i8.

Na všech hlavních trzích mohli zákazníci tento vůz objednávat formou předobjednávek již od podzimu 2013. A BMW díky nim slaví úspěch: právě tyto předobjednávky již zcela naplnily úvodní plánovanou produkci.

Autor: Redakce

12.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Pomníček připomene automobilovou honičku StB a zakladatelů Charty

Praha - Automobilovou honičku Václava Havla a Pavla Landovského se Státní bezpečností, když 6. ledna 1977 ujížděli s prohlášením Charty 77 a seznamem podpisů k poštovním schránkám, má v Praze 6 ztvárnit dočasný pomníček. Instalován bude v Gymnazijní ulici, která ústí do Evropské ulice, tedy v místě, kde byli zatčeni. Slavnostní odhalení se uskuteční 5. ledna, v předvečer 40. výročí události, řekl novinářům náměstek Ústavu pro studium totalitních režimů Ondřej Matějka, který krátkou uměleckou instalaci na místě paměti chystá.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies