VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlé Audi S1 Sportback dorazilo na český trh. Stojí přes tři čtvrtě milionu

Praha /FOTOGALERIE/ - Nejmenší vůz automobilky Audi nesoucí označení pro sportovně laděné modely dorazil na český trh. Malé S1 Sportback s pohonem všech kol a výkonem 231 koní dostalo cenovku 769 900 korun.

13.4.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií

Audi S1 Sportback.Foto: Audi

V základním provedení jsou zahrnuty mimo jiné bi-xenonové světlomety, automatická klimatizace, rádio s přehrávačem CD/MP3 a čtyři reproduktory. Poměrně rozsáhlá je ale také nabídka příplatkových prvků - k dispozici je celá řada dalších vyspělých informačních a zábavních modulů včetně systému Audi connect s možností připojení k internetu. Kompletní ceník najdete zde.

Sportovní verzi S1 Sportback od běžného modelu poznáte snadno. Vůz má agresivně tvarovaný přední a zadní nárazník, boční prahy, střešní spoiler, zadní difuzor a dvojici oválných chromovaných koncovek výfuku na obou stranách. Auto stojí na sedmnáctipalcových kolech z lehké slitiny s pneumatikami s rozměry 215/40 R17.

Audi S1 Sportback.

V interiéru najdeme tříramenný volant obšitý kůží, pedály z ušlechtilé oceli a hliníkové prahové lišty opatřené emblémy S, které zdobí rovněž přístroje, volant a čalounění sedadel. Schopně vypadají anatomicky tvarovaná sportovní sedadla.

Audi S1 Sportback.

Zdrojem hnací síly je turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2.0 TFSI s výkonem 231 koní. Točivý moment dosahuje 370 N.m. Není tedy divu, že S1 zrychlí z 0 na 100 km/h jen za 5,9 sekundy. Nejvyšší rychlost je 250 km/h. Spotřeba by přitom neměla být závratná, Audi udává hodnotu 7 l/100 km.

Audi S1 Sportback.

Model S1 Sportback je vybaven pohonem všech kol quattro, jehož srdcem je hydraulicky ovládaná vícelamelová spojka uložená před zadním diferenciálem. Činnost lamelové spojky doplňuje funkce elektronické uzávěrky nápravových diferenciálů, která zajišťuje ještě dynamičtější průjezd zatáčkou a preciznější řízení citlivým přibrzďováním jednotlivých kol. Oproti standardní verzi byl přepracován podvozek i řízení s elektromechanickým posilovačem. Zadní náprava s vlečenými rameny, používaná u modelů A1, byla nahrazena čtyřprvkovou konstrukcí.

Autor: Redakce

13.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Stojící tramvaje. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
7

Prahu postihly rozsáhlé výpadky elektřiny, nejezdily tramvaje

Michal Tung
4

Michal Tung o EET: Také Vietnamci pořizují pokladny na poslední chvíli

DOTYK.CZ

Jako po válce. Podívejte se na kdysi výstavní čtvrť v Ostravě

Třeba to opravit a ne opustit! Těžko říci, zda sprejeři říkající si Deroj a Breck mysleli tyto slova vážně či ironicky. Nastříkali je každopádně mezi ruiny, které kdysi bývaly výstavními činžáky pro železničáře.

AKTUALIZUJEME

Hejtman Olomouckého kraje Košta odvolán, vládnout by měl Okleštěk

Krajští zastupitelé na svém pondělním zasedání hlasovali o odvolání Oty Košty (ANO). Na programu měli i volbu jeho nástupce.

AKTUALIZOVÁNO

Vraždu novorozence potrestal soud 15 lety vězení

Za vraždu novorozence potrestal dnes ústecký krajský soud ženu ze Štětí na Litoměřicku patnácti lety vězení. Matka dvou dětí těhotenství tajila, dítě porodila doma a životaschopného chlapce uložila do igelitové tašky, uvedla obžaloba. Tělíčko našel o měsíc později na poli traktorista.

Student z Brna vymyslel jedinečný výpočet. Dostal cenu Wernera von Siemense

Už jako středoškolák chodil občas o prázdninách vypomáhat do Ústavu přístrojové techniky Akademie věd. „Hrozně mě to bavilo. Tak jsem u toho pak už zůstal," vzpomíná pětadvacetiletý Tomáš Pikálek. Jeho diplomové práci letos v únoru udělila porota prestižní cenu Wernera von Siemense pro mladé talentované vědce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies