VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Saab chystá velký návrat. Získal zakázku na dodání elektromobilů za 300 miliard

Před několika dny se automobilka Saab pochlubila plány na velký návrat. Představila svoje vize pro další roky a naznačila, jaké vozy chce vyrábět. Teď se ukazuje, že k sebevědomým cílům má chřadnoucí výrobce pořádný důvod.

18.12.2015
SDÍLEJ:

Saab 9-3.Foto: Saab

Společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS), která v roce 2012 převzala aktiva zkrachovalé švédské automobilky Saab, totiž získala obří zakázku na dodání 150 000 elektromobilů. Dohoda s čínskou leasingovou firmou Panda New Energy je prvním kontraktem, který je v souladu s plány konsorcia NEVS zaměřit se na auta s elektrickým pohonem.

Firma oznámila, že celková hodnota kontraktu, jenž zahrnuje také další produkty a služby, činí 12 miliard dolarů (v přepočtu asi 300 miliard Kč). NEVS díky tomu obnoví výrobu aut v závodě Saabu ve švédském Trollhättanu. A celkově by měla Saab znovu nastartovat.

Mluvčí společnosti také uvedl, že zakázka povede k vytvoření pracovních míst pro stovky lidí. Dodal, že NEVS hodlá vyrábět karoserie a další klíčové díly elektromobilů v Trollhättanu, konečnou montáž vozů však bude zajišťovat její nový závod v Číně. Sériová výroba by měla začít v roce 2017.

Nejprve dorazí starý známý sedan Saab 9-3, který má svůj původ už v roce 2002 a vyráběl se do bankrotu automobilky na konci roku 2011. Na konci roku 2013 pak NEVS produkci obnovil, ale ve velice omezené podobě. A později ji dokonce musel zastavit.

"Nový" Saab 9-3 před obnovenou premiérou údajně projde rozsáhlou modernizací, bližší detaily však automobilka neprozradila.

Plány obrozené automobilky Saab.

Přelomovou událostí pro firmu ale má být až odhalení čtyř zcela nových modelů v roce 2018. Všechny budou stát na nové platformě, která byla trefně pojmenována Phoenix. Ta prý byla vyvinuta speciálně pro elektromobily.

Automobilka už se pochlubila prvními ilustracemi, které ukazují, jak by vozy mohly vypadat. Zatím jim chybí jména, ale NEVS chce každopádně představit kompaktní SUV, středně velký fastback, středně velký crossover a rodinné SUV.

Novinky budou zaměřeny primárně na čínský trh, téměř jistě se však budou prodávat i ve Švédsku. Později by automobilka ráda zamířila i na další trhy v Evropě a v Severní Americe.

Autor: Redakce / ČTK

18.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
PSTRUH103. Takovou přezdívku používá Petr Jelínek z Jihlavy. Patří mezi stovku nejsledovanějších youtuberů v zemi. Kvůli svému videu stanul před jihlavským soudem.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Šimánkovo putování Aljaškou a Pacifikem.
14 110

Sedm milionů dolarů za horu ledu plnou zlata a ropy

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Dva muže zasypal a usmrtil sesuv zeminy u statku v Zahořanech nedaleko Přestavlk u Čerčan. Na pomoc dělníkům, které při výkopových pracích zasypal nenadálý sesuv svahu, pod nímž kopali, přijeli do Zahořan, hasiči ze širokého okolí.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Až 400 tisíc migrantů může podle německého ministra přijít letos z Afriky

Až 400 tisíc migrantů by mohlo letos podle německého ministra pro rozvojovou pomoc Gerda Müllera připlout do Evropy přes Středozemní moře. Aby nepřišly další statisíce či miliony migrantů, měla by Evropská unie podle něj změnit svou politiku vůči Africe.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies