VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Saab chystá velký návrat. Získal zakázku na dodání elektromobilů za 300 miliard

Před několika dny se automobilka Saab pochlubila plány na velký návrat. Představila svoje vize pro další roky a naznačila, jaké vozy chce vyrábět. Teď se ukazuje, že k sebevědomým cílům má chřadnoucí výrobce pořádný důvod.

18.12.2015
SDÍLEJ:

Saab 9-3.Foto: Saab

Společnost National Electric Vehicle Sweden (NEVS), která v roce 2012 převzala aktiva zkrachovalé švédské automobilky Saab, totiž získala obří zakázku na dodání 150 000 elektromobilů. Dohoda s čínskou leasingovou firmou Panda New Energy je prvním kontraktem, který je v souladu s plány konsorcia NEVS zaměřit se na auta s elektrickým pohonem.

Firma oznámila, že celková hodnota kontraktu, jenž zahrnuje také další produkty a služby, činí 12 miliard dolarů (v přepočtu asi 300 miliard Kč). NEVS díky tomu obnoví výrobu aut v závodě Saabu ve švédském Trollhättanu. A celkově by měla Saab znovu nastartovat.

Mluvčí společnosti také uvedl, že zakázka povede k vytvoření pracovních míst pro stovky lidí. Dodal, že NEVS hodlá vyrábět karoserie a další klíčové díly elektromobilů v Trollhättanu, konečnou montáž vozů však bude zajišťovat její nový závod v Číně. Sériová výroba by měla začít v roce 2017.

Nejprve dorazí starý známý sedan Saab 9-3, který má svůj původ už v roce 2002 a vyráběl se do bankrotu automobilky na konci roku 2011. Na konci roku 2013 pak NEVS produkci obnovil, ale ve velice omezené podobě. A později ji dokonce musel zastavit.

"Nový" Saab 9-3 před obnovenou premiérou údajně projde rozsáhlou modernizací, bližší detaily však automobilka neprozradila.

Plány obrozené automobilky Saab.

Přelomovou událostí pro firmu ale má být až odhalení čtyř zcela nových modelů v roce 2018. Všechny budou stát na nové platformě, která byla trefně pojmenována Phoenix. Ta prý byla vyvinuta speciálně pro elektromobily.

Automobilka už se pochlubila prvními ilustracemi, které ukazují, jak by vozy mohly vypadat. Zatím jim chybí jména, ale NEVS chce každopádně představit kompaktní SUV, středně velký fastback, středně velký crossover a rodinné SUV.

Novinky budou zaměřeny primárně na čínský trh, téměř jistě se však budou prodávat i ve Švédsku. Později by automobilka ráda zamířila i na další trhy v Evropě a v Severní Americe.

Autor: Redakce / ČTK

18.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Škoda Fabia
Opel Insignia
Opel Insignia
Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
28 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Slavia zvítězila nad Brnem 4:0 a mohla slavit titul
AKTUALIZOVÁNO
32

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Počítače zkolabovaly a zkolabovaly i British Airways. Nelétají.

Celosvětový výpadek firemních počítačových sítí způsobilo, že jedna z nejstarších světových leteckých společností British Airways (BA) přestalo dnes odbavovat lety na letištích v různých koutech světa. Výpadek se projevil i na linkách mezi Prahou a Londýnem.

Jsem prostě nejlepší. Donald Trump se před odletem ze summitu pochválil

Kdyby si americký prezident k projevu před americkými vojáky na základně Sigonella, kde se s nimi setkal, než nastoupil do letadla směr Washington, pustil známý hit českého zpěváka Leška Semelky „Jsi prostě nejlepší", byl by to stylový podkres jeho vystoupení.

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies