Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Samořízený vůz Googlu zřejmě poprvé způsobil nehodu

Samořízený automobil, který testovala společnost Google, se před několika dny v Kalifornii při nízké rychlosti střetl s autobusem veřejné dopravy. Mohlo by jít o první případ, kdy jeden z takzvaných autonomních vozů této firmy způsobil nehodu.

1.3.2016
SDÍLEJ:

Google vyvíjí auto, které umí jet "bez" řidiče.Foto: Google

Google ve zprávě pro kalifornský úřad pro motorová vozidla sdělil, že ke srážce došlo 14. února na ulici města Mountain View. Testovaný automobil značky Lexus jel rychlostí tři kilometry v hodině, autobus se pohyboval rychlostí 15 kilometrů za hodinu. Podle zprávy nebyl nikdo zraněn.

Google uvedl, že jeho automobil se snažil objet pytle s pískem pohozené na okraji ulice a svou levou stranou přitom narazil do pravé strany autobusu. Řidič testovaného vozu, který musí podle kalifornských předpisů sedět za volantem, si podle zprávy myslel, že autobus zpomalí a jeho vůz pustí. V době srážky neměl řidič nad vozem kontrolu.

Vina za nehodu zatím místní dopravní úřad neurčil. Pokud se zjistí, že srážku zavinil vůz Googlu, bude to poprvé, co jeden z testovaných samořízených vozů této firmy způsobil nehodu ve chvíli, kdy byl v režimu samořízení, poznamenala agentura AP.

Google dnes připustil, že za nehodu nese "určitou zodpovědnost". Firma podle agentury Reuters dodala, že udělala změny v softwaru testovaných automobilů, aby se vyhnuly podobným incidentům v budoucnu.

Google testuje v blízkosti svého ústředí v Silicon Valley více než dvě desítky SUV značky Lexus. Tato auta se dostala už do více než deseti nezaviněných kolizí, ve většině případů do nich někdo najel zezadu.

Americký Národní úřad pro bezpečnost silničního provozu (NHTSA) firmu počátkem měsíce informoval, že systém, který tato auta řídí, by podle federálního zákona bylo možné považovat za řidiče. Jde o důležitý posun k tomu, aby Google získal povolení k provozu takových plně automatizovaných aut v běžné silniční dopravě.

Vývoji samořízených aut a příslušných technologií se věnují i další firmy, například výrobce elektromobilů Tesla Motors. Firmy vyvíjející tato auta si ale často stěžují na bezpečnostní regule, které jim brání tato auta účinně testovat.

Autor: ČTK

1.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis
Policisté na preventivní akci s chodci.
8

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

Petra Erbanová
DOTYK.CZ
6

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

Fotbalový agent Zíka: Ovlivnění nominací? Blbost. Jarolím patří k nejlepším

/ROZHOVOR/ Bylo to vážné obvinění. Karel Jarolím si podle faktického předsedy fotbalové asociace nechal „radit“ při nominacích do národního týmu od agentů. Toto tvrzení Romana Berbra však vyvrací „třetí“ strana: významný agent Pavel Zíka.

Kontroverzní spot? Blok proti islamizaci tvrdí, že ČT narušuje přípravu voleb

/VIDEO/ Blok proti islamizaci (BPI) podal trestní oznámení na Českou televizi (ČT). Subjektu kandidujícímu ve sněmovních volbách vadí, že televize omezila počet politických stran zastoupených v závěrečné předvolební debatě. 

AKTUALIZOVÁNO

Změna v rakouských volbách. Sociální demokraté jsou nakonec druzí

Sociální demokracie poskočila v předčasných rakouských parlamentních volbách na druhé místo, ačkoliv se po neděli zdálo, že bude až třetí. Vyplývá to z předběžných konečných výsledků, které dnes v noci zveřejnilo rakouské ministerstvo vnitra. Změna nastala po započtení více než 750 tisíc korespondenčních hlasů.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení