VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Seat potvrdil produkci svého prvního SUV. Vyrábět by se mohl v Kvasinách

Praha - Španělský Seat uvede v roce 2016 na trh svůj první sportovně užitkový model. Spekuluje se o tom, že nové kompaktní SUV by se mohlo vyrábět spolu se zhruba stejně velkým modelem Yeti a chystaným velkým SUV Škody v Česku v závodě v Kvasinách.

27.3.2014 1
SDÍLEJ:

Koncept Seat IBX.Foto: Seat

Seat má podle předseda představenstva Jürgena Stackmanna za sebou téměř dvouletou práci na designu a vývoji vozu. O SUV španělské značky se přitom hovoří už několik let. V roce 2007 například automobilka prezentovala studii třídveřového kompaktního crossoveru Tribu.

V březnu roku 2011 pak na ženevském autosalonu Seat představil koncept IBX (na fotografiích k článku), který nese jasné designové prvky současných modelů značky. Studie vlastně vypadá skoro jako Leon na vyšším podvozku.

Nové SUV pro Seat znamená vstup do rostoucího segmentu, který jen v Evropě představuje jeden milion prodaných vozů za rok. Je to trh, který v uplynulých letech vzrostl o více než 40 procent. Novinka bude postavená na platformě MQB a standardně nabídne pohon předních kol a manuální převodovku. Za příplatek však bude k dispozici také systém 4x4 a automat. Nové SUV vzniká v Technickém středisku Seat v Martorellu, kde pracuje více než 900 inženýrů.

Koncept Seat IBX.

Škoda během nedávné návštěvy premiéra Bohuslava Sobotky v sídle mateřského VW oznámila, že bude vedle loni modernizovaných modelů Superb a Yeti v Kvasinách vyrábět další vůz. Zda půjde o větší terénní vůz označovaný jako Snowman, který by doplnil současnou řadu Yeti, ale firma nepotvrdila. "Rozšíření modelové palety o velké SUV bych považoval za správné," naznačil pouze minulý týden předseda představenstva Škody Winfried Vahland. Podle neoficiálních informací má již Škoda model v podstatě hotový. 

"Škoda potvrdila investici do závodu v Kvasinách, kde budeme vyrábět nový vůz značky Škoda, který vyvíjíme v našem vývojovém centru v Mladé Boleslavi. Prosíme o pochopení, ale zatím k tomuto projektu nebudeme sdělovat žádné další detaily," komentoval spekulace mluvčí Škody Jozef Baláž.

Škoda již pro Seat vyrábí v Mladé Boleslavi model Toledo, který je příbuzný se Škodou Rapid. Ve slovenském závodě VW zase sjíždí ze stejné linky městské mini vozy Seat Mii, Škoda Citigo a VW Up!.

Autor: ČTK, Redakce

27.3.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Mercedes-Benz A 160
Honda Civic
Jeden z nejznámějších snímků zachycujících Salvadora Dalího v roce 1948 pořídil americký fotograf Philippe Halsman.
1 12

Tělo Salvadora Dalího bude exhumováno, kvůli milionovému dědictví

Theresa Mayová, předsedkyně britské vlády a lídr konzervativců
8

Brexit: Mayová chce pro občany EU stejná práva jako pro Brity

Ostravské moře? Jezero na haldě láká ke koupání

/FOTOGALERIE/ Čistá a teplá voda, žádné řasy a kameny, klid a pohoda. Za tím míří mládež z ostravského obvodu Jih na haldu v Hrabůvce, kde vzniklo po rekultivaci „ostravské moře". Pohyb tady nicméně společnost Vítkovice zapovídá.

Rusové nejvíc milují Stalina, Putin je historická osobnost číslo dva

Miliony mrtvých občanů, které za sebou zanechal diktátor Josif Stalin, nebrání Rusům, aby ho považovali za největší historickou osobnost svých dějin. 

Horáček chce pomoct s podpisy dalším kandidátům. Hilšer je pro, Drahoš proti

Prezidentský kandidát Michal Horáček chce otevřít své mobilní petiční stánky pro sběr podpisů také Marku Hilšerovi a Jiřímu Drahošovi. Věří, že tím přispěje ke zvýšení kvality demokratického prostředí. Ti se v názoru na jeho iniciativu liší. Zatímco Marek Hilšer krok přivítal, tým Jiřího Drahoše je z něj spíše v rozpacích.

Google ustoupil. Nebude číst emaily svých klientů

Společnost Google již dříve uvedla, že skenovala emaily osobních účtů na Gmailu, aby mohla lépe zacílit reklamy. Nyní se však rozhodla od tohoto kroku ustoupit. Reklama sice v emailu zůstane, ale bude založena na nastavitelných preferencích uživateů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies