Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Seat se v Essenu zaměřil na historii

Essen – Na jubilejním 25. ročníku výstavy Techno Classica, která v německém Essenu probíhala od 10. do 14. dubna, představil Seat tři své městské modely.

16.4.2013
SDÍLEJ:

Seat ukázal svou historii.Foto: Seat

Cesta značky Seat časem začala modelem Seat 600, který zahájil motorizaci Pyrenejského poloostrova. Jako další milník automobilky byl prezentován model Seat 133, který byl vyráběn od roku 1974 do roku 1980.

Rovněž nový Seat Mii má své kořeny v historii městských vozů Seat. Na trh byl uveden v uplynulém roce.

Seat 600
Výroba modelu Seat 600 byla zahájena 27. června 1957. Díky své univerzálnosti a nízkým nákladům odstartoval tento vůz proces hromadné motorizace ve Španělsku. Malý vůz, láskyplně přezdívaný „seiscientos", se stal prvním automobilem mnoha Španělů.

V roce 1958 existovala čekací listina s přibližně 100 000 předběžnými objednávkami a dodací lhůta byla čtyři roky. Seat 600 tak byl obrovským úspěchem.

Na začátku výroby měl Seat 5000 zaměstnanců. O šestnáct let později, 3. srpna 1973, byla výroba tohoto legendárního modelu ukončena. Do té doby bylo vyrobeno 800 tisíc vozů Seat 600.

Seat 133
Také Seat 133 je historickým milníkem španělské značky. V roce 1974 vyrábělo přes 30 000 zaměstnanců 1900 vozů denně. V této době sjel z montážní linky dvoumiliontý vůz – a pak první Seat 133.

V oblasti konstrukce se Seat vydal poprvé vlastní cestou. Kompaktní model 133 vypadá sice jako větší Fiat 126, který byl vyráběn v Polsku, ale na rozdíl od něj měl vodou chlazený čtyřválcový motor v zádi. Techniku poskytl Fiat 850, ale podvozek byl vyvinut kompletně inženýry značky Seat.

Jako první model značky Seat byl 133 prodáván po celé Evropě i mimo území Španělska, pod značkou Fiat. Byl to první Seat vyráběný také v licenci v jiném výrobním závodě a poprvé se dodávaly také sady CKD pro montáž v závodech třetích stran. Egyptská společnost Nasco smontovala více než 25 000 vozů v Cairu. Fiat Argentina kromě toho vyrobil více než 200 000 vozů Seat 133 v letech 1978 až 1981.

Seat Mii
Na třetí zastávce cestou časem představil Seat nový model Mii, jenž usnadňuje život svými rozměry, které jsou perfektní pro parkování (délka pouhých 3,56 metru), jakož i přesvědčivými užitnými vlastnostmi, potěšením z jízdy, hospodárností a inovativní technikou.

Zákazníci si mohou vybírat ze dvou motorů, tří výbavových linií, třídveřové nebo pětidveřové karoserie a různých prvků výbavy na přání, které umožňují individualizaci vozu Mii podle jejich přání.

Nedávno vyvinutý jednolitrový motor s výkonem 44 nebo 55 kW (60 nebo 75 k) zaručuje temperamentní a zároveň hospodárnou jízdu, na níž se podílí rovněž nízká hmotnost vozu pouhých 854 kilogramů. Model Mii Ecomotive zanechává po sobě emise CO2 ve výši jen 98 gramů na kilometr.

Autor: Redakce

16.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Peugeot 308
Ford Fiesta

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Aukční síň tvrdí, že hodinky, které prodala za více než milion eur, ruskému prezidentovi nepatřily.
8

Putinovy hodinky za milion eur? Nebyly prý jeho, dementoval Kreml

Sean Spicer
AKTUALIZOVÁNO
4

Trumpův mluvčí Spicer rezignoval, novou mluvčí bude Sarah Sandersová

Seznamte se: Alanya, perla Turecké riviéry

/FOTOGALERIE/ Opomíjená, možná i lehce zatracovaná. Taková je pro většinu české veřejnosti Turecká riviéra. Ale ne náhodou se říká, že kdo jednou objeví zdejší kouzlo, už nebude chtít domů. Že, egyptská královno Kleopatro?

Veselnická, která se sešla s Trumpem mladším, dělala i pro FSB

Ruská právnička Natalia Veselnická, která se před americkými prezidentskými volbami sešla s Donaldem Trumpem juniorem, má mezi svými klienty i ruskou tajnou policii FSB. Uvádí to agentura Reuters s odkazem na dokumenty, které získala k dispozici. 

Potvrzeno, jihočeskou kandidátku ČSSD povede Ondřej Veselý

Volebním lídrem sociální demokracie v jižních Čechách bude právník a bývalý starosta Písku Ondřej Veselý.

Vy byste s námi měli táhnout za jeden provaz, vzkázal Erdogan Němcům

Turecký prezident Recep Tayyip Erdogan odsoudil vyjádření německého ministra hospodářství, který varoval firmy investující v Turecku. "Měli bychom táhnout za jeden provaz," prohlásil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení