VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Seat se v Essenu zaměřil na historii

Essen – Na jubilejním 25. ročníku výstavy Techno Classica, která v německém Essenu probíhala od 10. do 14. dubna, představil Seat tři své městské modely.

16.4.2013
SDÍLEJ:

Seat ukázal svou historii.Foto: Seat

Cesta značky Seat časem začala modelem Seat 600, který zahájil motorizaci Pyrenejského poloostrova. Jako další milník automobilky byl prezentován model Seat 133, který byl vyráběn od roku 1974 do roku 1980.

Rovněž nový Seat Mii má své kořeny v historii městských vozů Seat. Na trh byl uveden v uplynulém roce.

Seat 600
Výroba modelu Seat 600 byla zahájena 27. června 1957. Díky své univerzálnosti a nízkým nákladům odstartoval tento vůz proces hromadné motorizace ve Španělsku. Malý vůz, láskyplně přezdívaný „seiscientos", se stal prvním automobilem mnoha Španělů.

V roce 1958 existovala čekací listina s přibližně 100 000 předběžnými objednávkami a dodací lhůta byla čtyři roky. Seat 600 tak byl obrovským úspěchem.

Na začátku výroby měl Seat 5000 zaměstnanců. O šestnáct let později, 3. srpna 1973, byla výroba tohoto legendárního modelu ukončena. Do té doby bylo vyrobeno 800 tisíc vozů Seat 600.

Seat 133
Také Seat 133 je historickým milníkem španělské značky. V roce 1974 vyrábělo přes 30 000 zaměstnanců 1900 vozů denně. V této době sjel z montážní linky dvoumiliontý vůz – a pak první Seat 133.

V oblasti konstrukce se Seat vydal poprvé vlastní cestou. Kompaktní model 133 vypadá sice jako větší Fiat 126, který byl vyráběn v Polsku, ale na rozdíl od něj měl vodou chlazený čtyřválcový motor v zádi. Techniku poskytl Fiat 850, ale podvozek byl vyvinut kompletně inženýry značky Seat.

Jako první model značky Seat byl 133 prodáván po celé Evropě i mimo území Španělska, pod značkou Fiat. Byl to první Seat vyráběný také v licenci v jiném výrobním závodě a poprvé se dodávaly také sady CKD pro montáž v závodech třetích stran. Egyptská společnost Nasco smontovala více než 25 000 vozů v Cairu. Fiat Argentina kromě toho vyrobil více než 200 000 vozů Seat 133 v letech 1978 až 1981.

Seat Mii
Na třetí zastávce cestou časem představil Seat nový model Mii, jenž usnadňuje život svými rozměry, které jsou perfektní pro parkování (délka pouhých 3,56 metru), jakož i přesvědčivými užitnými vlastnostmi, potěšením z jízdy, hospodárností a inovativní technikou.

Zákazníci si mohou vybírat ze dvou motorů, tří výbavových linií, třídveřové nebo pětidveřové karoserie a různých prvků výbavy na přání, které umožňují individualizaci vozu Mii podle jejich přání.

Nedávno vyvinutý jednolitrový motor s výkonem 44 nebo 55 kW (60 nebo 75 k) zaručuje temperamentní a zároveň hospodárnou jízdu, na níž se podílí rovněž nízká hmotnost vozu pouhých 854 kilogramů. Model Mii Ecomotive zanechává po sobě emise CO2 ve výši jen 98 gramů na kilometr.

Autor: Redakce

16.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Škoda Rapid
Kia Cee´d
Škoda Octavia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
8 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Hráči Slavie. Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME
14

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

Muž se zastal taxikářky, útočník ho pobodal

V pátek v půl sedmé večer došlo v Kutné Hoře ke konfliktu mezi čtyřiapadesátiletým mužem a taxikářkou.

Bitva o Mosul je ve finále. Islámský stát drží už jen 10 procent města

Irácká armáda se pohnula opět vpřed. Poslední část Mosulu – kousek Starého města a čtvrť na břehu řeky Tigris jsou posledními místy, kde ještě vládne Islámský stát. Ten nyní kontroluje už jenom deset procent města. Podle odhadů se zde zdržuje už jenom několik stovek bojovníků.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies