Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf Škody Auto pro český trh Petr Pečenka skončil ve funkci

Mladá Boleslav – Ve Škodě Auto 1. října nečekaně skončil šéf pro český trh Petr Pečenka. V automobilce pracoval 22 let, prodeje v Česku řídil poslední dva roky. Jeho nástupce vedení firmy zatím nevybralo. Pečenkovy kompetence dočasně převezme Jaroslav Hercog, který nyní řídí prodeje například na britském, dánském nebo finském trhu.

4.10.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

Uvedly to dnešní Hospodářské noviny (HN).

Pečenkův odchod z funkce podle mluvčího Škody pro ČR Vítězslava Pelce nesouvisí s ekonomickými výsledky společnosti nebo aktivitami konkurence. "Jedná se o manažerské rozhodnutí interního charakteru, pan Pečenka i nadále zůstává v pracovním poměru," řekl.

Mladoboleslavská automobilka měla za Pečenkova působení na českém trhu složitější pozici než dříve. Korejský Hyundai se proti Škodě vymezil masivní srovnávací reklamní kampaní, po které obě značky zaznamenaly v září zhruba pětinový nárůst prodejů. Hyundai zvýšil prodej o 117 aut, u Škody byl nárůst o 724 vozů. Celkově Škoda prodala v září v tuzemsku téměř čtyřikrát tolik, co korejský konkurent.

"Září bylo pro naši značku mimořádně úspěšné. V zářijovém registru nových osobních automobilů na domácím českém trhu jsme si meziročně polepšili o 3,7 procentních bodů, s tržním podílem téměř 36 %. Modely Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Superb a Yeti si upevnily pozice jedniček ve svých segmentech. Výrazný podíl na tomto úspěchu měla masivní reklamní kampaň propagující kvalitní české automobily s velkorysým zavazadlovým prostorem a chytrými řešeními, třeba právě v podobě škrabky na led a námrazu. Za tuto aktivitu patří náš velký dík našim korejským konkurentům z pražských Stodůlek," dodal s narážkou na nedávnou netradiční kampaň automobilky Hyundai Vítězslav Pelc.

Škoda letos postupně uvádí na trh osm nových nebo modernizovaných modelů. Právě obměna modelů a jejich postupný náběh na trzích zhoršil odbytové statistiky značky. Tuzemský prodej Škody za devět měsíců roku kvůli propadům ze začátku roku klesl o 9,7 procenta na 36 254 aut. Díky výraznému nárůstu v září se tržní podíl automobilky vrátil nad 30 procent.

Samostatné zastoupení Škody pro Českou republiku, které funguje podobně jako importéři zahraničních značek, vzniklo právě za Pečenkova působení. Celkově zastřešuje 268 prodejních a servisních míst.

Autor: ČTK

4.10.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Škoda Fabia
Hyundai i20

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení