VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Servisní kontroly vozů koncernu Volkswagen zřejmě nebudou v Česku povinné

Servisní kontroly pro vozy Škoda a další značky koncernu Volkswagen s dieselovými motory umožňujícími obcházet emisní měření zřejmě nebudou v Česku povinné. Chybí totiž zákonné prostředky.

15.12.2015 2
SDÍLEJ:

Volkswagen Golf 2,0 TDI 4Motion.Foto: Volkswagen

Po jednání s britskou certifikační autoritou a tamním ministrem dopravy Patrickem Mc Loughlinem to dnes uvedl český ministr dopravy Dan Ťok v tiskové zprávě.

Vozy Škoda podstupují homologační emisní měření právě u britské certifikační organizace VCA. Ťok se podle tiskové zprávy s britskou stranou shodl, že k nařízení povinných kontrol nemá Česko dostatečný právní rámec. Návštěva servisu má být naopak povinná v sousedním Německu.

"Britská autorita VCA, která homologuje škodovky pro evropský trh, stejně jako britské ministerstvo dopravy říkají, že nevidí zákonné prostředky, jak přinutit všechny majitele dotčených aut k návštěvě servisu. Na druhou stranu hledají způsob, jak přimět co nejvíce majitelů automobilů, aby si přijeli aktualizovat software. V lednu se ještě setkáme se zástupci visegrádské skupiny, kde probereme jednotný postup. Definitivní rozhodnutí na evropské úrovni ale padne až začátkem příštího roku," uvedl Ťok.

Svolávací akce by měla začít příští rok v březnu. Jako první mají přijít na řadu vozy s motorem 2,0 TDI, kterých jezdí nejvíce. V jejich případě bude stačit přehrání softwaru řídící jednotky. Následovat mají šestnáctistovky, kde se počítá vedle nového softwaru i s drobnou úpravou sání, a naposled by se měly v servisech upravovat vozy 1,2 TDI.

Skandál vypukl letos v září, kdy americká Agentura pro životní prostředí obvinila koncern VW, že její turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídící jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim.

V současnosti se tyto vozy již v Evropě neprodávají, celkově jsou ale problematické motory namontované v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek. V Česku jezdí přes 150 000 vozů.

Autor: ČTK

15.12.2015 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Škoda Fabia
Lancia Ypsilon
Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies