VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto plánuje rozšíření závodu Vrchlabí na dvojnásobek

Vrchlabí - Automobilka Škoda plánuje rozšíření závodu na výrobu převodovek ve Vrchlabí na Trutnovsku na dvojnásobek. Zatímco v nynějších prostorách může produkce dosáhnout maximálně 2000 převodovek denně, po rozšíření by kapacita továrny měla vzrůst na 4000 kusů denně.

28.11.2013
SDÍLEJ:

Škoda VrchlabíFoto: DENIK/Aleš Vaníček

Vyplývá to z dokumentace, kterou automobilka předložila úřadům kvůli posouzení záměru rozšíření závodu z hlediska vlivu na životní prostředí (EIA). Automobilka tvrdí, že rozhodnutí o rozšíření závodu dosud nepadlo.

"Rozšíření výroby například o další typy převodovek je do budoucna možné, ale žádné konkrétní rozhodnutí zatím v tomto směru nepadlo," tvrdí mluvčí Škody Auto Jozef Baláž. Závod se podle něj aktuálně koncentruje zejména na plánované postupné navyšování výrobní kapacity z 1000 na 1500 automatických převodovek denně.

V dokumentaci předložené úřadům automobilka uvedla zahájení rozšíření ve třetím čtvrtletí 2014 a ukončení v prvním čtvrtletí roku 2019. Rozšíření firma zdůvodnila budoucím růstem poptávky po automatických převodovkách v rámci koncernu Volkswagen. "Bez realizace posuzovaného záměru se zastaví kvalitativní i kvantitativní rozvoj závodu a v krátkém období by toto mohlo znamenat oslabení pozice tohoto závodu v rámci koncernu a ztrátu potenciálních zákazníku při dodávkách nových převodovek," stojí v dokumentu.

Plocha výrobní haly je nyní asi 4,3 hektaru a její výrobní kapacitu je možné rozšířit ze zatím povolených 1500 převodovek až na 2000 převodovek za den. Projekt rozšíření počítá s výrobou dalších 2000 převodovek denně. Nová kapacita má vzniknout v nové hale o rozloze asi 5,7 hektaru. Do nové haly přitom má být zakomponována i původní část vrchlabské továrny o rozloze 1,1 hektaru. Nová výrobní hala by měla těsně navazovat na tu nynější.

Radnice Vrchlabí podle starosty Jana Sobotky sice podrobnosti k záměru automobilky nezná, ale úvahy o rozšíření závodu vítá. "Prostor pro rozšíření továrny uvnitř areálu závodu je, záměr hodnotíme pozitivně," řekl. Rozšíření závodu by podle něj mohlo do Vrchlabí přinést výrobu i jiného typu převodovky než stávajícího modelu DQ 200. "Závod by pak nestál jen na jednom produktu. Přineslo by to větší stabilitu a jistotu zaměstnanosti," řekl starosta.

Rozšíření závodu by mohlo přinést několik stovek nových pracovních míst. U vstupu do areálu by totiž mělo vzniknout nové parkoviště pro 240 aut. Nyní závod zaměstnává asi 1000 lidí a patří k největším zaměstnavatelům na Trutnovsku. Okres má ale s hodnotou 8,5 procenta nejvyšší nezaměstnanost v hradeckém kraji, bez práce je na Trutnovsku asi 7000 lidí.

Výrobu dvouspojkové sedmistupňové automatické převodovky DQ200 zahájil vrchlabský závod loni v září po kompletní přestavbě za téměř 4,5 miliardy korun. Přibližně 40 procent výroby převodovek nyní z Vrchlabí směřuje pro potřeby Škody Auto. Zbytek jde ostatním továrnám koncernu Volkswagen, vedle Evropy i do závodů v Jižní Americe a Indii.

Převodovka z Vrchlabí patří k nejmodernějším v autoprůmyslu. "Nyní zavádíme synchronní kalení velkých ozubených kol. To není nikde na světě," řekl tento týden při vyhlášení výsledků ankety Město pro byznys ředitel vrchlabského závodu Ivan Slimák. Připomněl, že výroba je technicky velmi náročná. K možnosti výroby dalšího produktu uvedl, že závod a jeho osazenstvo se nejdříve musí "naučit stát na jedné noze".

Před přestavbou vrchlabský závod, jehož historie je dlouhá přes 100 let, montoval automobily, naposledy octavie druhé generace a roomstery. O výrobě převodovky ve Vrchlabí bylo v koncernu Volkswagen rozhodnuto na jaře 2011. Do té doby byla budoucnost závodu nejasná.

S rozvojem závodu Škody souvisí i veřejná podpora do zóny Vrchlabí ve výši asi 700 milionů korun. Hlavní část pohltí opravy silnic. Veřejné peníze půjdou i do výkupů pozemků, demolic, terénních úprav, výstavby protipovodňového kanálu. Vrchlabí si s pomocí dotace postaví i nový stadion, protože původní hřiště ustoupilo automobilce.

Autor: ČTK

28.11.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Škoda Citigo
Škoda Citigo

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Věra Jourová.
2 5

Ošizené jídlo za vyšší cenu? Chci s tím skoncovat, říká Věra Jourová

Dennis Russell Davies

Na Pražské jaro po čtvrtstoletí vrací Dennis Russell Davies

Otec zavíral své děti do hladomorny, tvrdí obžaloba. Viní ho z týrání

Dvě nezletilé děti měl sedmačtyřicetiletý otec na Břeclavsku podle obžaloby zavírat do místnosti nazývané hladomorna. Policisté navíc sdělili, že v jeho počítači našli tisíce erotických fotografií s mladými chlapci. Případem se v úterý začal zabývat brněnský krajský soud.

Pohledem Stanislava Šulce: Složitější svět

Týdeník Economist přinesl statistiku teroristických útoků na území západní Evropy a Spojených států amerických. Připomíná, že ačkoli máme dojem permanentního ohrožení, a dokonce si myslíme, že teroristické útoky jsou na denním pořádku, v perspektivě posledních padesáti let je realita trochu jiná.

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Jak by asi dnes vypadala legendární auta východního bloku?

Po rozpadu východního bloku se mnoho ikonických vozů této éry nedočkalo přímého nástupce. Plno nadšenců si však představuje jejich návrat a skrze grafické ilustrace vytváří moderní interpretace těchto známých aut. Podívali jsme se na ty nejzajímavější.

AKTUALIZOVÁNO

Je to tady! Kajínek opustil vězení. "Vítej na svobodě," zaznělo na uvítanou

/VIDEO, FOTOGALERIE/- Doživotně odsouzený vrah Jiří Kajínek se dočkal. Dnes o půl dvanácté byla odeslána podepsaná milost prezidentem Milošem Zemanem na Ministerstvo spravedlnosti k dalšímu vyřízení. Krátce po půl druhé pak vyšel branou na svobodu. "Vítej na svobodě," křičeli přítomní na evidentně dojatého muže. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies