VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto uvede na trh menší vůz, než je Fabia

Praha, Mladá Boleslav - Indie, Čína, Rusko. To jsou tři trhy, kde chce podstatným způsobem expandovat mladoboleslavská automobilka Škoda Auto.A to tak, že za pět až deset let bude v těchto zemích končit polovina celkové produkce vozů Škoda. Zatím je to 30 procent.

27.10.2010 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

Navíc chce do deseti let Škoda Auto zdvojnásobit svoji současnou produkci. Vloni přitom firma vyrobila 520 tisíc vozů, prodala jich 684 tisíc.

Boleslavskému deníku to řekl na středečním setkání s novináři předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland.

Kromě výše zmíněné expanze na ruský, čínský, indický a další asijské trhy mají k růstu přispět i nové modely. Už nyní se hovoří o dvou. Příští rok by se měla objevit nejmenší škodovka, vstupní vůz v kategorii nižší než je současná fabia. „V plánu je i rodinný vůz spadající do kategorie pod modelem Octavia,“ uvedl Vahland.

Možná i pod jinou značkou

Vahland nevyloučil, že by se škodovky mohly v budoucnu dovážet do Česka, nebo naopak že by závody Škody v Česku vyráběly automobily i pod jinou značkou. Za deset let by podle něj pod značkou Škoda mohlo jezdit ve světě kolem deseti modelů namísto současných pěti. Hlavním prodejním artiklem ale má být stále octavia.

Podle Vahlanda se do budoucna počítá s dalšími investicemi do českých výrobních závodů a také s rozšířením personálu v mladoboleslavském závodě.

„Především bude třeba posílit technický vývoj a odbyt. Bude nutné také zvýšit produktivitu práce, která není všude taková, jakou bych si přál,“ míní Vahland. Ve Škodě Auto pracuje více než 25 tisíc lidí.

Škoda od ledna do září zvýšila zisk o 115 procent na šest miliard korun. Prodej vozů značky vzrostl o 13 procent na 568.990 aut. V posledním čtvrtletí neočekává žádné velké výkyvy od současného trendu.

Autor: Jiří Macek

27.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
15 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Doprava v Brně v roce 2050? Sdílení cest, o pětinu méně aut, tvrdí plán mobility

Pruhy v protisměru pro cyklisty v jednosměrkách? Rozšíření pěších zón? Přednost autobusů na křižovatkách? Tyto a desítky dalších návrhů ovlivňujících dopravu v Brně představil městský plán mobility do roku 2050. Do 30. dubna k němu lidé mohou zasílat připomínky.

Hitlerův telefon se na aukci prodal za téměř čtvrt milionu dolarů

Telefon nacistického vůdce Adolfa Hitlera se na dnešní aukci ve Spojených státech prodal za 243.000 dolarů (6,2 milionu Kč). Oznámil to aukční dům Alexander Historical Auctions. Vyvolávací cena činila 100.000 dolarů. Prodejní cena se nacházela zhruba v polovině předpokládaného rozpětí 200.000 až 300.000 dolarů, napsala agentura AFP.

Janeček: EET funguje, krácení tržeb je menší

Nejenom obchodníci, ale i berní úředníci finalizují přípravy před druhou vlnou EET. Jak říká v rozhovoru pro Deník šéf Generálního finančního ředitelství Martin Janeček, úředníci zohlední dobrou vůli podnikatele.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies