VYBERTE SI REGION

Škoda Auto v Mladé Boleslavi postaví nové emisní centrum za 300 milionů korun

Škoda Auto začala na pozemku technického vývoje automobilky v Mladé Boleslavi stavět nové emisní centrum. Bude součástí motorového centra, které se otevřelo loni.

10.7.2015
SDÍLEJ:

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.Foto: Škoda Auto

Spolu s koncernem Volkswagen do projektu Škoda investuje více než 11 milionů eur (asi 300 milionů korun). Otevření centra je naplánováno na červenec 2016, jeho úkolem bude další snižování emisí nových vozů značky Škoda.

Samotná stavba bude stát 6,4 milionu eur, dalších téměř pět milionů eur pak technologie a zařízení pracovišť.

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.

"Při vývoji nových vozů se důsledně zaměřujeme na snižování spotřeby a emisí. Nové Emisní centrum je tak důležitou součástí naší Růstové strategie a další významnou investicí automobilky Škoda. Agregáty v Mladé Boleslavi vyvíjíme a vyrábíme již 116 let a nové Emisní centrum kompetence podniku v této oblasti nadále posiluje," uvedl člen představenstva automobilky Frank Welsch.

Škoda bude centrum využívat k měření emisí vozů s benzinovými a dieselovými motory, ale také vozů s alternativními pohony.

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.

Testovat se bude na dvou nových měřicích stanicích, vybavených takzvanými biaxiálními zkušebními brzdami včetně válců a analytických systémů. Technické vybavení jednoho stanoviště umožní provádět 15 měření emisí denně, později bude kapacita rozšířena na 25 měření. Bude zde možné simulovat teploty od minus 40 do plus 65 stupňů Celsia.

První motor z Mladé Boleslavi byl pro jízdní kolo

Škoda Auto je jediná automobilka, která v České republice vozy a komponenty nejen vyrábí, ale také vyvíjí. Za tímto účelem zaměstnává technický vývoj zhruba 1700 specialistů, inženýrů, designérů, techniků a konstruktérů. V novém emisním centru vznikne také několik specializovaných pracovních míst.

Škoda má ve vývoji a výrobě agregátů tradici 116 let. V roce 1899, čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Roku 1905 vyvinula firma L&K první automobil označovaný jako ‚Voiturette A'. Tento vůz byl poháněn vodou chlazeným dvouválcovým motorem o výkonu sedm koňských sil a o objemu 1100 cm3.

Autor: ČTK

10.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Postrach Vysočiny: Žena zničila desítky aut a zapálila volejbalové kabiny

Havlíčkův Brod – Bývalou řidičku kamionu a uklízečku Bohumilu Šustrovou ze Ždírce nad Doubravou poslal v úterý Okresní soud v Havlíčkově Brodě na devět měsíců do vězení, a to za podpálení kabin havlíčkobrodským sportovcům.

Týden fungování EET: 18,1 milionu účtenek a 700 udání

Praha - Restauratéři a hoteliéři odeslali do systému EET do dnešních 19:00, tedy za skoro týden fungování evidence tržeb, zhruba 18,1 milionu účtenek. Zároveň finanční správa už eviduje 706 oznámení o nevydání účtenky. Informovala o tom mluvčí Finanční správy Petra Petlachová. Systém podle ní běží plynule a bez problémů.

ANO chce Jermanovou ve vedení Sněmovny nahradit Vondráčkem

Praha - Poslanci ANO do vedení Sněmovny vybrali svého místopředsedu Radka Vondráčka. Měl by nahradit místopředsedkyni dolní komory Jaroslavu Jermanovou, která se rozhodla rezignovat kvůli zvolení středočeskou hejtmankou. O nominaci rozhodli poslanci ANO ve středu večer v tajném hlasování. Informovala o tom mluvčí hnutí Lucie Kubovičová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies