VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto v Mladé Boleslavi postaví nové emisní centrum za 300 milionů korun

Škoda Auto začala na pozemku technického vývoje automobilky v Mladé Boleslavi stavět nové emisní centrum. Bude součástí motorového centra, které se otevřelo loni.

10.7.2015
SDÍLEJ:

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.Foto: Škoda Auto

Spolu s koncernem Volkswagen do projektu Škoda investuje více než 11 milionů eur (asi 300 milionů korun). Otevření centra je naplánováno na červenec 2016, jeho úkolem bude další snižování emisí nových vozů značky Škoda.

Samotná stavba bude stát 6,4 milionu eur, dalších téměř pět milionů eur pak technologie a zařízení pracovišť.

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.

"Při vývoji nových vozů se důsledně zaměřujeme na snižování spotřeby a emisí. Nové Emisní centrum je tak důležitou součástí naší Růstové strategie a další významnou investicí automobilky Škoda. Agregáty v Mladé Boleslavi vyvíjíme a vyrábíme již 116 let a nové Emisní centrum kompetence podniku v této oblasti nadále posiluje," uvedl člen představenstva automobilky Frank Welsch.

Škoda bude centrum využívat k měření emisí vozů s benzinovými a dieselovými motory, ale také vozů s alternativními pohony.

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.

Testovat se bude na dvou nových měřicích stanicích, vybavených takzvanými biaxiálními zkušebními brzdami včetně válců a analytických systémů. Technické vybavení jednoho stanoviště umožní provádět 15 měření emisí denně, později bude kapacita rozšířena na 25 měření. Bude zde možné simulovat teploty od minus 40 do plus 65 stupňů Celsia.

První motor z Mladé Boleslavi byl pro jízdní kolo

Škoda Auto je jediná automobilka, která v České republice vozy a komponenty nejen vyrábí, ale také vyvíjí. Za tímto účelem zaměstnává technický vývoj zhruba 1700 specialistů, inženýrů, designérů, techniků a konstruktérů. V novém emisním centru vznikne také několik specializovaných pracovních míst.

Škoda má ve vývoji a výrobě agregátů tradici 116 let. V roce 1899, čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Roku 1905 vyvinula firma L&K první automobil označovaný jako ‚Voiturette A'. Tento vůz byl poháněn vodou chlazeným dvouválcovým motorem o výkonu sedm koňských sil a o objemu 1100 cm3.

Autor: ČTK

10.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Volkswagen Golf
Mercedes-Benz A 160
Ilustrační foto.
15

Super plat za práci na páse nabízí měsíce. Málokdo to ale vydrží dlouho

Evakuace zaměstnanců a zákazníků v obchodním centru ve Zlíně Malenovicích
AKTUALIZOVÁNO
18

Nechte tu jídlo a jděte! Policie evakuovala obchodní centrum ve Zlíně

Berlusconi perlil: Nejlepší věc na Trumpovi? Jeho žena Melania!

/VIDEO/ Bývalý italský premiér Silvio Berlusconi opět vzbudil pozornost svými výroky. Do kamer italské televize La7 totiž prohlásil, že to nejlepší na americkém prezidentovi Donaldu Trumpovi je jeho žena Melania.

Nehádejme se o kvóty, řekl německý ministr. Zaorálek mu český postoj vysvětlil

Evropská unie by měla řešit, jak snížit příliv uprchlíků, ne vést spory o uprchlické kvóty. Při své návštěvě Prahy to dnes na tiskové konferenci řekl německý ministr zahraničí Sigmar Gabriel.

Balík vám nově vydají v balíkovně. Bez fronty i občanky

/INFOGRAFIKA, ANKETA/ Česká pošta chce od prázdnin rozšířit služby. Zatímco počet odeslaných dopisů v posledních letech klesá, objem poslaných balíků naopak roste. Pošťáci proto rozšíří své balíkové služby, vstříc klientům ale chce jít pošta i s datovými schránkami.

Irácká armáda v Mosulu osvobodila stovky civilistů, boje o centrum pokračují

Irácké síly otevřely únikové koridory pro stovky obyvatel mosulského starého města. Tuhé boje o centrum města, které je srdce samozvaného Islámského státu, nicméně pokračují. Jen v průběhu pátku si vyžádaly dalších 12 životů a větší množství zraněných.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies