VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto v Mladé Boleslavi postaví nové emisní centrum za 300 milionů korun

Škoda Auto začala na pozemku technického vývoje automobilky v Mladé Boleslavi stavět nové emisní centrum. Bude součástí motorového centra, které se otevřelo loni.

10.7.2015
SDÍLEJ:

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.Foto: Škoda Auto

Spolu s koncernem Volkswagen do projektu Škoda investuje více než 11 milionů eur (asi 300 milionů korun). Otevření centra je naplánováno na červenec 2016, jeho úkolem bude další snižování emisí nových vozů značky Škoda.

Samotná stavba bude stát 6,4 milionu eur, dalších téměř pět milionů eur pak technologie a zařízení pracovišť.

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.

"Při vývoji nových vozů se důsledně zaměřujeme na snižování spotřeby a emisí. Nové Emisní centrum je tak důležitou součástí naší Růstové strategie a další významnou investicí automobilky Škoda. Agregáty v Mladé Boleslavi vyvíjíme a vyrábíme již 116 let a nové Emisní centrum kompetence podniku v této oblasti nadále posiluje," uvedl člen představenstva automobilky Frank Welsch.

Škoda bude centrum využívat k měření emisí vozů s benzinovými a dieselovými motory, ale také vozů s alternativními pohony.

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.

Testovat se bude na dvou nových měřicích stanicích, vybavených takzvanými biaxiálními zkušebními brzdami včetně válců a analytických systémů. Technické vybavení jednoho stanoviště umožní provádět 15 měření emisí denně, později bude kapacita rozšířena na 25 měření. Bude zde možné simulovat teploty od minus 40 do plus 65 stupňů Celsia.

První motor z Mladé Boleslavi byl pro jízdní kolo

Škoda Auto je jediná automobilka, která v České republice vozy a komponenty nejen vyrábí, ale také vyvíjí. Za tímto účelem zaměstnává technický vývoj zhruba 1700 specialistů, inženýrů, designérů, techniků a konstruktérů. V novém emisním centru vznikne také několik specializovaných pracovních míst.

Škoda má ve vývoji a výrobě agregátů tradici 116 let. V roce 1899, čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Roku 1905 vyvinula firma L&K první automobil označovaný jako ‚Voiturette A'. Tento vůz byl poháněn vodou chlazeným dvouválcovým motorem o výkonu sedm koňských sil a o objemu 1100 cm3.

Autor: ČTK

10.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Volební sněm hnutí ANO probíhal 26. února v Praze. Andrej Babiš
AKTUALIZOVÁNO
56 10

Volby by vyhrálo ANO. Lidovci se STAN by se do Sněmovny nedostali

Ilustrační foto
2

Učitelka ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

Rajtoralovi chyběla rodina, shodli se hráči. Má pozitivní vliv, říká Hašek

Co třeba vzpomínka na to, jak František Rajtoral na Schalke nádhernou brankou vynutil pro Plzeň prodloužení nervydrásajícího fotbalového poháru? Pro fanoušky kulatého nesmyslu hřejivá vzpomínka na jedno z nejpěknějších období světlovlasého kluka z Příbrami, který si v neděli vzal život.

Kmoníček se setkal s Trumpem. Předal mu pověřovací listiny

Nový český velvyslanec v USA Hynek Kmoníček se setkal s americkým prezidentem Donaldem Trumpem. Předal mu pověřovací listiny. Kmoníček to uvedl na svém twitterovém účtu.

Le Penová odstoupí z čela Národní fronty. Dočasně?

Kandidátka na francouzskou prezidentku Marine Le Penová nepovede Národní frontu. Uvedla to jen den poté, co postoupila do druhého kola voleb, ve kterém se utká s centralistou Emmanuelem Macronem.

Nové varhany pro Svatovítskou katedrálu vytvoří španělská firma, za 70 milionů

Zástupci nadačního fondu dnes ohlásili na Pražském hradě jméno výrobce, který zhotoví nové varhany pro Svatovítskou katedrálu. Bude to varhanářská firma Gerharda Grenzinga. Slavnostního oznámení se zúčastnil i premiér Bohuslav Sobotka a kardinál Dominik Duka.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies