Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda Auto v Mladé Boleslavi postaví nové emisní centrum za 300 milionů korun

Škoda Auto začala na pozemku technického vývoje automobilky v Mladé Boleslavi stavět nové emisní centrum. Bude součástí motorového centra, které se otevřelo loni.

10.7.2015
SDÍLEJ:

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.Foto: Škoda Auto

Spolu s koncernem Volkswagen do projektu Škoda investuje více než 11 milionů eur (asi 300 milionů korun). Otevření centra je naplánováno na červenec 2016, jeho úkolem bude další snižování emisí nových vozů značky Škoda.

Samotná stavba bude stát 6,4 milionu eur, dalších téměř pět milionů eur pak technologie a zařízení pracovišť.

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.

"Při vývoji nových vozů se důsledně zaměřujeme na snižování spotřeby a emisí. Nové Emisní centrum je tak důležitou součástí naší Růstové strategie a další významnou investicí automobilky Škoda. Agregáty v Mladé Boleslavi vyvíjíme a vyrábíme již 116 let a nové Emisní centrum kompetence podniku v této oblasti nadále posiluje," uvedl člen představenstva automobilky Frank Welsch.

Škoda bude centrum využívat k měření emisí vozů s benzinovými a dieselovými motory, ale také vozů s alternativními pohony.

Škoda Auto začala stavět nové emisní centrum.

Testovat se bude na dvou nových měřicích stanicích, vybavených takzvanými biaxiálními zkušebními brzdami včetně válců a analytických systémů. Technické vybavení jednoho stanoviště umožní provádět 15 měření emisí denně, později bude kapacita rozšířena na 25 měření. Bude zde možné simulovat teploty od minus 40 do plus 65 stupňů Celsia.

První motor z Mladé Boleslavi byl pro jízdní kolo

Škoda Auto je jediná automobilka, která v České republice vozy a komponenty nejen vyrábí, ale také vyvíjí. Za tímto účelem zaměstnává technický vývoj zhruba 1700 specialistů, inženýrů, designérů, techniků a konstruktérů. V novém emisním centru vznikne také několik specializovaných pracovních míst.

Škoda má ve vývoji a výrobě agregátů tradici 116 let. V roce 1899, čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé Václav Laurin a Václav Klement (L&K) poprvé jízdní kolo pomocným motorkem. Roku 1905 vyvinula firma L&K první automobil označovaný jako ‚Voiturette A'. Tento vůz byl poháněn vodou chlazeným dvouválcovým motorem o výkonu sedm koňských sil a o objemu 1100 cm3.

Autor: ČTK

10.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Citroën C5
Citroën C4
Citroën DS3
Nezvěstný Julian Cadman
21

Mezi oběťmi teroru v Barceloně jsou také děti, islamisté zavraždili i tříletou

Melbourne, ilustrační foto
5 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení