VYBERTE SI REGION

Škoda do roku 2020 zdvojnásobí prodej v Číně, investuje tam přes 50 miliard

Škoda Auto zvýší do roku 2020 dodávky svých vozů zákazníkům v Číně na dvojnásobek, tedy na více než půl milionu aut. Loni v zemi automobilka prodala 281 700 vozů. Do rozšiřování modelové palety a vývoje nových technologií investuje dvě miliardy eur, tedy asi 54 miliard Kč.

30.3.2016
SDÍLEJ:

Škoda začala v Číně prodávat nový Superb.Foto: Škoda Auto

Zástupci Škody, Volkswagenu a čínské společnosti SAIC Motor Corporation dnes v Praze během návštěvy čínského prezidenta Si Ťin-pchinga podepsali memorandum, které investice zahrnuje. Společné investice jsou určené vedle rozšíření modelové palety na vývoj alternativních pohonů, digitalizaci individuální dopravy a konektivitu vozů.

Kromě toho se firmy dohodly, že Škoda za předpokladu souhlasu čínských úřadů získá kapitálový podíl na společném podniku SAIC Volkswagen Automotive Company, která škodovky pro Čínu vyrábí. "Těší nás, že přítomnost naší značky na čínském trhu budeme moci našim podílem ve společném podniku SAIC Volkswagen Automotive Company Limited podstatně posílit. Kapitálová účast na společném podniku je základem samostatného budování značky automobilů Škoda a tím i silnějšího profilování této značky v Číně," uvedl předseda představenstva Škody Bernhard Maier.

V současné době představuje čínský trh zhruba čtvrtinu celosvětového odbytu značky. Od roku 2010 je Čína v celosvětovém měřítku pro Škodu největším trhem. Ještě v roce 2012 česká automobilka nabízela na čínském trhu tři modelové řady, v současnosti mohou zákazníci volit již mezi šesti různými modely značky.

Škoda v současné době spolu se svým partnerem připravuje pro čínský trh rozsáhlou ofenzívu v segmentu SUV. V této souvislosti bude koncem dubna na autosalonu v Pekingu čínské veřejnosti poprvé představena designová studie VisionS, která je předobrazem velkého terénního auta, které přijde na čínský trh v první polovině roku 2017. Vedle toho se počítá s dalšími dvěma crossovery, z nichž jeden bude typu kupé-SUV.

Velký zájem čínských zákazníků o moderní vozy kategorie SUV dokazuje model Yeti, který se vyrábí v závodě v An-tchingu a který má ve srovnání s evropskou verzí o šest centimetrů delší rozvor. Jen za první dva měsíce roku 2016 vzrostl jeho prodej oproti loňskému roku o více než 300 procent.

Škoda patří na čínském trhu k automobilovým průkopníkům. Již v roce 1936 provozovala značka v zemi pět obchodních zastoupení. V novodobé historii začala automobilka s výrobou v Číně v roce 2007, kdy začala na trh dodávat model Octavia. Vedle závodu An-tching nedaleko Šanghaje se škodovky v Číně vyrábí i v továrnách ve městech Nan-ťing, I-čeng a Ning-po. Dosud prodala značka Škoda v Číně více než 1,6 milionu vozů.

Autor: ČTK

30.3.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies