„Koncern Volkswagen nás pověřil tímto zodpovědným úkolem a ještě více tak zdůraznil svou důvěru v kompetence týmu Škoda Audo,“ uvedl předseda představenstva mladoboleslavské automobilky Bernhard Maier poté, co představenstvo a dozorčí rada koncernu daly projektu zelenou.

Zhruba před rokem a půl přitom byla Škoda Auto pověřena vypracováním plánu na dlouhodobě úspěšnou modelovou ofenzívu značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech na indickém trhu.

Všechny v budoucnu lokálně v Indii vyvíjené a vyráběné modely budou vycházet z platformy MQB pro vozy s motorem uloženým napříč, kterou využívá řada modelů koncernu Volkswagen. MQB již nyní splňuje přísnější regulatorní požadavky, které budou v Indii platit od roku 2020.

Škoda Citigo.
Škoda a indická Tata chtěly vyvinout levné auto. Spolupráci ale ukončily

Škodovka současně přebírá i celkovou odpovědnost za subkompaktní platformu MQB A0 (tu známe například z nového Seatu Ibiza či Volkswagenu Polo), nejprve se zaměřením na Indii (MQB-A0-IN). Přípravy na lokální vývoj a výrobu nových modelů značek Škoda a Volkswagen v objemových segmentech jsou již v plném proudu. Představení prvního modelu značky ŠKODA založeného na platformě MQB-A0-IN je plánováno na rok 2020.

Infografika: Škoda a Indie (obrázek zvětšíte kliknutím)

Infografika: Projekt 'Inida 2.0'. Škoda Auto přebírá zodpovědnost za aktivity koncernu Volkswagen v Indii.Zdroj: Škoda Auto

Už delší dobu se hovoří o tom, že půjde o malé a především dostupné auto.

V roce 2017 zvýšila Škoda Auto dodávky zákazníkům v Indii ve srovnání s předchozím rokem o více než 30 %. Na indickém subkontinentu je firma aktivní od roku 2001 (i když první automobily s okřídleným šípem ve znaku se k zákazníkům v Indii dostaly již ve třicátých letech minulého století) a dodávky zákazníkům v posledních letech neustále zvyšuje.

V loňském roce bylo zákazníkům v Indii dodáno celkem 17 100 vozů Škoda (+ 31,4%, 2016: 13 000 kusů). V současné době nabízí Skoda Auto India Private Ltd. čtyři modelové řady: Rapid, Octavia, Superb a Kodiaq, který byl na trh uveden loni v říjnu. Rapid je vyráběn v továrně v Puné, zatímco ostatní vozy vznikají v Aurangábádu, kde také sídlí ústředí společnosti.

Současně s oznámením o nové úloze škodovky v Indii přišla také informace, že Seat povede expanzi koncernu Volkswagen v severní Africe.

Mahindra Jeeto.
Tento indický náklaďáček s jednoválcem uveze těžší náklad než velký pick-up