VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda překonala historický rekord, vydělala přes 16 miliard čistého

Mladá Boleslav, Praha - Škoda Auto dnes představila výsledky hospodaření v loňském roce.

21.3.2012
SDÍLEJ:

Škoda Auto. Ilustrační foto. Foto: Deník

Škoda Auto loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy Kč. Tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun. Firma to oznámila na dnešní tiskové konferenci. Výsledky nezahrnují výsledky závodu v čínské Šanghaji, který patří pod mateřský Volkswagen.

Mateřskému koncernu Volkswagen by mohla Škoda podle finančního ředitele Winfrieda Krause vyplatit dividendu okolo 7,1 miliardy Kč. "O dividendě rozhodnou vlastníci," podotkl.

Již v lednu uvedla, že loni prodala rekordních 879.200 aut, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Tržní podíl dosáhl 1,4 procenta.

"Obchodní prostředí v poslední době trochu ochladlo, zvláště na některých evropských trzích. Přesto je celkový obraz stále pozitivní a s ohledem na nadcházející roky jsme jako vždy mírně optimističtí," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. Zopakoval cíl firmy prodávat v roce 2018 kolem 1,5 milionu aut. 

Nejvíce loni firma rostla v Rusku, kde zvýšila prodej o 63 procent na 74.000 vozů. V Indii firma zvýšila prodej o polovinu na 30.000 vozů a více než pětinového růstu dosáhla v Číně a východní Evropě. V Číně prodala 220.000 aut a ve východní Evropě 34.300 vozů.

V západní Evropě firma zvýšila prodej o devět procent na 362.000 aut a ve střední Evropě rostla o dvě procenta na 123.200 vozů.

Pozici nejprodávanějšího modelu si upevnila Octavia, kterou si loni pořídilo 390.000 zákazníků, tedy o 11 procent více než v roce 2010. Fabia potvrdila roli dvojky s růstem o 16,5 procenta na 266.800 vozů. Vlajkovou loď Superb si loni koupilo 117.000 zájemců, což znamená růst o 18 procent.

Největší nárůst zaznamenal Yeti, kterému vzrostl prodej o třetinu na 70.000 aut, Roomster rostl o 11 procent na 36.000 prodaných aut.

Firma na konci loňského roku začala v Česku prodávat městský model Citigo a v Indii nabídla lokální verzi kompaktního vozu Rapid, který vychází z konceptu MissionL. Evropskou verzi vozu, který se má spolu se Seatem Toledo vyrábět v Mladé Boleslavi, firma představí v září na pařížském autosalonu. Jméno auta oznámí příští měsíc na autosalonu v Pekingu.

Firma podle technického ředitele Eckharda Scholze pracuje na vývoji elektromobilu i hybridního vozu, ale hlavní důraz při snižování emisí bude klást na vývoj nových spalovacích motorů.

Firma loni vytvořila 1850 nových pracovních míst a zaměstnávala celkem 26.565 lidí po celém světě. Vyrábí v celkem osmi závodech v ČR, na Slovensku, v Rusku, Indii a Číně.

Autor: Pavel Svačina

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Práva občanů, přístup na trh. Strany se shodly na českých prioritách pro brexit

Zachování práv českých občanů, ekonomických vazeb a spojenectví v bezpečnostní a vojenské oblasti jsou nejdůležitějšími zásadami Česka pro jednání o vystoupení Velké Británie z EU. Na dnešní schůzce, kterou svolal předseda vlády Bohuslav Sobotka (ČSSD), se na tom shodli zástupci všech parlamentních stran. Podle premiéra jde o vzácnou shodu české politické scény. Schůzky zástupců stran by měly pokračovat i do budoucna.

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Policie obvinila hejtmana Půtu z korupce. Nic jsem neudělal, říká politik

Po téměř třech letech ukončili kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu vyšetřování údajné korupce kolem libereckého hejtmana Martina Půty (STAN). Spis předali státnímu zástupci s návrhem obžalovat Půtu a dalších 12 lidí a také čtyři firmy. Hejtmana viní z přijetí úplatku a zneužití pravomoci úřední osoby, za což mu hrozí pět až deset let vězení, uvedlo dnes Právo.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies