VYBERTE SI REGION

Škoda překonala historický rekord, vydělala přes 16 miliard čistého

Mladá Boleslav, Praha - Škoda Auto dnes představila výsledky hospodaření v loňském roce.

21.3.2012
SDÍLEJ:

Škoda Auto. Ilustrační foto. Foto: Deník

Škoda Auto loni zvýšila konsolidovaný zisk o 82 procent na 16,1 miliardy Kč. Tržby stouply o 15 procent na 252,6 miliardy korun. Firma to oznámila na dnešní tiskové konferenci. Výsledky nezahrnují výsledky závodu v čínské Šanghaji, který patří pod mateřský Volkswagen.

Mateřskému koncernu Volkswagen by mohla Škoda podle finančního ředitele Winfrieda Krause vyplatit dividendu okolo 7,1 miliardy Kč. "O dividendě rozhodnou vlastníci," podotkl.

Již v lednu uvedla, že loni prodala rekordních 879.200 aut, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Tržní podíl dosáhl 1,4 procenta.

"Obchodní prostředí v poslední době trochu ochladlo, zvláště na některých evropských trzích. Přesto je celkový obraz stále pozitivní a s ohledem na nadcházející roky jsme jako vždy mírně optimističtí," uvedl předseda představenstva Winfried Vahland. Zopakoval cíl firmy prodávat v roce 2018 kolem 1,5 milionu aut. 

Nejvíce loni firma rostla v Rusku, kde zvýšila prodej o 63 procent na 74.000 vozů. V Indii firma zvýšila prodej o polovinu na 30.000 vozů a více než pětinového růstu dosáhla v Číně a východní Evropě. V Číně prodala 220.000 aut a ve východní Evropě 34.300 vozů.

V západní Evropě firma zvýšila prodej o devět procent na 362.000 aut a ve střední Evropě rostla o dvě procenta na 123.200 vozů.

Pozici nejprodávanějšího modelu si upevnila Octavia, kterou si loni pořídilo 390.000 zákazníků, tedy o 11 procent více než v roce 2010. Fabia potvrdila roli dvojky s růstem o 16,5 procenta na 266.800 vozů. Vlajkovou loď Superb si loni koupilo 117.000 zájemců, což znamená růst o 18 procent.

Největší nárůst zaznamenal Yeti, kterému vzrostl prodej o třetinu na 70.000 aut, Roomster rostl o 11 procent na 36.000 prodaných aut.

Firma na konci loňského roku začala v Česku prodávat městský model Citigo a v Indii nabídla lokální verzi kompaktního vozu Rapid, který vychází z konceptu MissionL. Evropskou verzi vozu, který se má spolu se Seatem Toledo vyrábět v Mladé Boleslavi, firma představí v září na pařížském autosalonu. Jméno auta oznámí příští měsíc na autosalonu v Pekingu.

Firma podle technického ředitele Eckharda Scholze pracuje na vývoji elektromobilu i hybridního vozu, ale hlavní důraz při snižování emisí bude klást na vývoj nových spalovacích motorů.

Firma loni vytvořila 1850 nových pracovních míst a zaměstnávala celkem 26.565 lidí po celém světě. Vyrábí v celkem osmi závodech v ČR, na Slovensku, v Rusku, Indii a Číně.

Autor: Pavel Svačina

21.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na soudní jednání ohledně sporu o nošení šátku dorazili i odpůrci islámu.
17 19

Vykázání veřejnosti i zpěv hymny: v Praze pokračuje soud proti hidžábu

Ukrajinská politička Nadija Savčenková vystoupila 12. ledna v Praze na tiskové konferenci.
11

Savčenková navrhla "vyměnit" Krym za Donbas

Prezident Zeman se pozastavil nad rozsudkem v kauze Ratha

Praha - Prezident Miloš Zeman se pozastavil nad rozsudkem v korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Když se u někoho najdou miliony korun v krabici od vína, diskuse o vině považuje za nepatřičné. Řekl to ve středu novým soudcům, které jmenoval na Pražském hradě.

Smrt Roma v žatecké pizzerii: Rodina podala stížnost na vyšetřování

Žatec, Louny - Pozůstalí jsou přesvědčeni, že policie nešetří případ dost důkladně. Prý kvůli drogám.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies