Škoda si u příslušného úřadu (United States Patent and Trademark Office) zaregistrovala názvy Škoda Superb, Superb, Octavia a Yeti. Tento krok samozřejmě automaticky neznamená, že by se škodovka chystala prodávat svoje vozy v USA.

Automobilka si možná jen chce ochránit své ochranné značky a zabránit jiným firmám - nejen výrobcům aut - v jejich používání. Jenže v případě Škody je v souvislosti s možným vstupem na trh ve Spojených státech amerických indicií víc.

Nedávno například Škoda Auto poodhalila cíle Strategie 2025, která počítá s expanzí do dalších regionů. V současnosti automobilka funguje na 102 trzích, do roku 2025 by jich mělo být o asi 20 více. Variantu vstupu na americký trh navíc během ženevského autosalonu v rozhovoru pro Hospodářské noviny nevyvrátil šéf značky Berhard Maier. Spíše potvrdil, že i tímto směrem společnost hledí.

"Monitorujeme situaci na všech zajímavých trzích, tedy i na trzích severoamerických. Jak toto hodnocení pro značku Škoda dopadne a jaké závěry z toho vyvodíme, to dnes ještě nemohu říci," uvedl Maier.

O tom, že mladoboleslavská firma vážně uvažuje o vstupu na severoamerický trh, s odvoláním na nejmenované zdroje na začátku května informoval také týdeník Euro. Podle něj by se škodovky mohly vyrábět v závodech, které vlastní mateřský Volkswagen.

Volkswagen přitom v současnosti v USA bojuje s výrazně pošramocenou pověstí, kterou způsobila aféra s naftovými motory. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut.

A právě i ztráta důvěry ve výrobky se značkou VW by mohla být jednou z motivací, proč do USA vyslat jiného zástupce koncernu. Tedy automobilku Škoda.