VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda si zaregistrovala názvy svých modelů v USA. Vstoupí na americký trh?

Česká automobilka Škoda Auto si u amerického patentového úřadu nechala registrovat jména většiny svých současných modelů. To, společně s dalšími událostmi a náznaky, může znamenat, že se mladoboleslavský výrobce v příštích letech pokusí o vstup na trh v USA.

1.6.2016 2
SDÍLEJ:

Škoda Superb Combi.Foto: Škoda Auto

Škoda si u příslušného úřadu (United States Patent and Trademark Office) zaregistrovala názvy Škoda Superb, Superb, Octavia a Yeti. Tento krok samozřejmě automaticky neznamená, že by se škodovka chystala prodávat svoje vozy v USA.

Automobilka si možná jen chce ochránit své ochranné značky a zabránit jiným firmám - nejen výrobcům aut - v jejich používání. Jenže v případě Škody je v souvislosti s možným vstupem na trh ve Spojených státech amerických indicií víc.

Nedávno například Škoda Auto poodhalila cíle Strategie 2025, která počítá s expanzí do dalších regionů. V současnosti automobilka funguje na 102 trzích, do roku 2025 by jich mělo být o asi 20 více. Variantu vstupu na americký trh navíc během ženevského autosalonu v rozhovoru pro Hospodářské noviny nevyvrátil šéf značky Berhard Maier. Spíše potvrdil, že i tímto směrem společnost hledí.

"Monitorujeme situaci na všech zajímavých trzích, tedy i na trzích severoamerických. Jak toto hodnocení pro značku Škoda dopadne a jaké závěry z toho vyvodíme, to dnes ještě nemohu říci," uvedl Maier.

O tom, že mladoboleslavská firma vážně uvažuje o vstupu na severoamerický trh, s odvoláním na nejmenované zdroje na začátku května informoval také týdeník Euro. Podle něj by se škodovky mohly vyrábět v závodech, které vlastní mateřský Volkswagen.

Volkswagen přitom v současnosti v USA bojuje s výrazně pošramocenou pověstí, kterou způsobila aféra s naftovými motory. Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) loni v září Volkswagen obvinila, že do vozů s naftovým motorem instaloval software umožňující při testování skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Volkswagen pak přiznal, že software instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut.

A právě i ztráta důvěry ve výrobky se značkou VW by mohla být jednou z motivací, proč do USA vyslat jiného zástupce koncernu. Tedy automobilku Škoda.

Autor: Redakce

1.6.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies