Nová Octavia Combi je o devět cm delší než její předchůdkyně a o 4,5 cm širší. Rozvor stoupl téměř o 11 cm. Zavazadlový prostor se zvětšil o pět litrů na 610 litrů. Po sklopení zadních sedadel nabídne 1740 litrů, což představuje nárůst proti předchozí generaci o 85 litrů.

„Octavia Combi nabízí osobám cestujícím na zadních sedadlech extrémní prostor pro nohy – před koleny 73 milimetrů – což je v tomto segmentu špičková hodnota. A novým rekordem ve své třídě je i zavazadlový prostor," uvedl člen představenstva odpovědný za oblast technického vývoje Frank Welsch.

Cenu Octavie Combi automobilka zatím neoznámila. Pokud by firma zachovala pravidlo, že bude o 30.000 Kč vyšší, než u liftbacku, začínala by na 364.900 Kč. To je o 4000 Kč méně, než u kombi druhé generace.

Aktuální nabídka motorů zahrnuje čtyři benzinové a čtyři naftové motory. Spotřeba u nejúspornější verze GreenLine začíná na 3,4 litrů nafty na 100 kilometrů. Octavia Combi v provedení 4×4 se pochlubí novou spojkou Haldex 5. generace.

Z čelního pohledu je Combi stejné, jako liftback. Z boku střecha kombi verze mírně klesá až k D sloupku, zadní svítilny výrazně zasahují do boční části. Ze zadního pohledu mají klasické uspořádání do tvaru písmene C.

Chytrá řešení

Vedle chytrých řešení, které automobilka představila již u liftbacku, jako je oboustranný koberec, odpadkový koš nebo škrabka na led ve víčku nádrže, nabídne Combi navíc například odkládací kapsu na kabáty za zadními sedadly nebo odjištění opěradla zadního sedadla ze zavazadlového prostoru. Pod variabilně nastavitelnou a polohovatelnou dvojitou podlahou najde své místo roletový kryt kufru a příčný střešní nosič. Z komfortní výbavy nechybí adaptivní tempomat, systém hlídání jízdního pruhu nebo funkce nouzového brzdění. Vůz může mít až devět airbagů.

Podle šéfredaktora motoristického magazínu Auto 7 Jana Blažka nová Octavia Combi sází na osvědčený recept předchozích dvou generací, kterým je v první řadě obrovský prostor pro zavazadla. Octavia Combi podle něj není levným vozem, ale nabídne za vydané peníze odpovídající protihodnotu. „V Česku má Octavia Combi velmi silné zastoupení i jako firemní automobil, což jí dává do vínku velmi dobrou startovací pozici. Řada firem posledních několik měsíců čekala s obměnou vozového parku právě na příchod této karosářské varianty, která mimochodem podle mnohých vypadá i vzhledově lépe než výchozí liftback," řekl Blažek.

Škoda si u nové generace svého nejúspěšnějšího modelu slibuje zvýšení prodeje. Ten by měl atakovat půlmilionovou hranici ročně, což by jej zařadilo do skupiny deseti nejprodávanějších modelů. Loni firma prodala 409.600 octavií, z toho 60 procent tvořila verze kombi. Letos by se měla ještě v nabídce objevit sportovní Octavia RS, která má být nejrychlejší sériovou škodovkou.