Změnil se ale pochopitelně i design, i když spíš decentně. Auto má novou masku chladiče a jiné světlomety s výraznější grafikou. V "lampách" mohou nově být bi-xenonové výbojky, novinkou jsou i LED diody denního svícení (za příplatek) přemístěné do hlavních světlometů ve formě světelného pásu s integrovanou funkcí směrového světla.

V příplatkové výbavě se nově objeví automatické přepínání dálkových světel. Změnil se i nárazník, v nově tvarované spodní části jsou modifikované mlhovky, které může (od verze Style) spojovat tenká chromovaná lišta.

Přečtěte si: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Záď pak nabídne zatmavená krycí skla zadních světel, která mohou být vybavena technologií LED. Vzhled dále mohou oživit litá kola v nových designech.

V interiéru se objevují například dekorační lišty, přepracovány byly kromě toho výdechy v palubní desce, přístroje před řidičem a ovládání manuální klimatizace. Samozřejmostí je bohatší výbava, která zahrnuje nové prvky z oblastí bezečnosti a konektivity. Novinkou jsou služby Care Connect, které lze objednat v kombinaci s navigačním infotainmentem Amundsen.

Čtěte také: Jeep je už 40 let pohřben ve stodole pod pískem. Teď ho čeká záchrana

Ve spolupráci s aplikací Connect App si díky ní může řidič na chytrém telefonu kdykoliv na dálku prohlížet informace o vozidle, zkontrolovat zavření oken, dveří nebo střešního okna nebo zbývající zásobu pohonných hmot.

Navíc lze posílat do vozu cíle navigace nebo si na chytrém telefonu nechat zobrazit aktuální parkovací polohu vozidla. A když už jsme u chytrých telefonů - posádku by mohla potěšit přítomnost dvou USB zásuvek v zadní části vozu, pomocí nichž lze nabíjet chytré telefony nebo jiné přenosné přístroje.

Čtěte také: Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Největší technickou novinkou je benzinový přeplňovaný tříválec 1.0 TSI, který bude k dispozici ve dvou variantách. Slabší poskytuje 95 koní (70 kW), výkonnější pak 110 koní (81 kW). Rapid (i Rapid Spaceback) má s tímto motorem jezdit v kombinovaném cyklu za 4,4, respektive 4,5 l/100 km. Akcelerace z klidu na stovku se slabší verzí zabere 11 sekund, se silnější pak 9,8 sekundy.

Nový agregát v nabídce nahrazuje jednotku 1.2 TSI.

Kromě tříválce je pro Rapid k dispozici jedna-čtyřka 1.4 TSI (92 kW/125 k), naftu spalují motory 1.4 TDI (66 kW/90 k) a 1.6 TDI (85 kW/116 k).