VYBERTE SI REGION

Škoda VisionS: Studie velkého SUV je hybrid s výkonem přes 200 koní

Automobilka Škoda Auto ukázala první fotografie studie VisionS. Nejnovější koncept, který se představí na březnovém autosalonu v Ženevě, naznačuje podobu očekávaného SUV jménem Kodiaq.

17.2.2016 3
SDÍLEJ:

Koncept Škoda VisionS.Autor: Škoda Auto

Studie VisionS pochopitelně rozvádí designový jazyk české značky, přináší však řadu nových a zajímavých prvků. Na první pohled zaujmou čtyři vysoko umístěné, úzké a klínovitě tvarované světlomety využívají techniku LED. Maska chladiče také vypadá užší, současně však dostala výraznější vertikální žebrování.

Nechybí ani klasická ostrá linie podél celého boku. Vzadu pak najdeme koncové svítilny ve tvaru písmene C se zajímavou grafikou - opět poměrně úzké. Interesantním prvkem je také zřejmě alespoň částečně světelná lišta umístěná v zadním nárazníku.

Podle Škody je design studie ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla. Její vzhled má zvýraznit také zelená barva Island.

Koncept na délku měří 4,7 metru, široký je 1,91 metru a vysoký 1,68 metru, rozvor náprav pak dosahuje 2,79 m. Automobil je postavený na bázi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen. Jde také o první vůz značky Škoda se šesti sedadly uspořádanými ve třech řadách. Sériové provedení jistě nabídne klasické sedmimístné uspořádání - třetí řada sedadel zcela určitě bude za příplatek.

Koncept Škoda VisionS.

Další novinkou této studie je plug-in-hybridní pohon. Ten kombinuje turbodmychadlem přeplňovaný zážehový motor 1.4 TSI s výkonem 156 koní (115 kW) a točivým momentem 250 Nm se dvěma elektromotory. Ten první, o trvalém výkonu 54 koní (40 kW) a maximálním točivém momentu 220 Nm, je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola.

Druhý elektromotor je umístěn u zadní nápravy. Má výkon 116 koní (85 kW), maximální točivý moment 270 Nm a pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy.

Na stovku zrychlí za 7,4 sekundy

Studie má tedy pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol. Řidič může volit mezi několika provozními režimy – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí mód.

Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh, které jsou uloženy před zadní nápravou, umožní v čistě elektrickém režimu ujet až 50 kilometrů. Škoda pak také udává spotřebu v normovaném cyklu 1,9 l/100 km - tato hodnota by však s realitou neměla mnoho společného.

VisionS disponuje systémovým výkonem 225 koní (165 kW), z klidu na 100 km/h zrychlí za 7,4 sekundy a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h.

V kabině se Škoda soustředila mimo jiné na možnosti konektivity. Podobu interiéru zatím neznáme, výrobce však prozradil, že tu najdeme velké displeje pro ovládání vozu a obsluhu infotainmentu každým z šesti cestujících. Cestující na všech sedadlech se přitom prý mohou k palubní síti připojit mnoha způsoby.

Produkční verze se ukáže v září

Produkční verzi nového SUV by Škoda měla představit v září na autosalonu v Paříži. Vůz bude technicky blízce spřízněný s novým Volkswagenem Tiguan, má být ale větší a prostornější. O nabídce motorů lze zatím jen spekulovat, jisté je použití přeplňovaných jednotek koncernu Volkswagen. Půjde o zážehové agregáty 1.4 TSI a 2.0 TSI a turbodiesel 2.0 TDI v různých verzích. Výkonem by měly pokrývat pásmo od 115 do 220 koní. Později by měl dorazit také plug-in hybrid.

Koncept Škoda VisionS.

Zajímavě vypadají informace o ceně: podle německého Auto Bildu bude začínat na nějakých 24 000 eur (v přepočtu zhruba 650 tisíc korun). Kodiaq prý také bude mít ambice konkurovat prémiovým soupeřům typu Audi Q5 či BMW X3, proto lze očekávat bohatší standardní výbavu, než je u škodovek obvyklé. Bude například údajně první Škodou, která dostane head-up displej. Do prodeje vůz zamíří zřejmě ještě před koncem roku 2016.

Kodiaq však nebude jedinou novinkou automobilky Škoda na poli SUV. V roce 2017 například dorazí druhá generace Yetiho, zřejmě jako sourozenec chystaného SUV Ateca od Seatu, které se bude vyrábět v Kvasinách. Mladoboleslavský výrobce však také potvrdil další dvě SUV, i když zatím jen pro čínský trh. Je ale velice pravděpodobné, že obě dostanou i svoje evropské verze. V prvním případě by se mělo jednat o crossover na způsob kupé-SUV, tedy vůz podobný například BMW X4, případně větší X6.

Druhým vozem bude kompaktní model menší než Yeti. Půjde o konkurenta například Renaultu Captur či Nissanu Juke.

V Ženevě se ukáže i Fabia Combi ScoutLine

Kromě studie VisionS automobilka Škoda na ženevský autosalon přiveze i další novinky.

Škoda Fabia Combi ScoutLine.

Ukáže například Škodu Octavii RS s pohonem všech kol, dále Octavii G-TEC spalující stlačený zemní plyn (CNG) v nové verzi s automatickou převodovkou DSG či oplastovanou, offroadově vyhlížející Fabii Combi ScoutLine.

U té zákazníci mohou volit ze tří benzinových motorů o výkonu 75 koní (55 kW), 90 koní (66 kW) a 110 koní (81 kW) a tří vznětových motorů o výkonu výkonu 75 koní (55 kW), 90 koní (66 kW) a 105 koňských sil (77 kW).

Autor: Redakce

17.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Kvalita života? Brno je dvanácté nejlepší v Evropě, tvrdí prestižní web

Brno – Podle hodnocení renomovaného serveru Numbeo je Brno čtyřicáté místo s nejlepší kvalitou životních podmínek na světě. Od posledního hodnocení si o šest míst polepšilo.

Letoun Solar Impulse 2 odstartoval k poslední etapě obletu světa

Káhira - Švýcarský letoun na solární pohon Solar Impulse 2 dnes odstartoval z Káhiry do Abú Zabí na závěrečnou etapu obletu světa, let potrvá 48 hodin. Stroj pilotuje Bertrand Piccard.

Osud rysa na Šumavě je nahnutý

Praha – Rys ostrovid nemá ještě na Šumavě vyhráno. Vědci teď dokonce přišli se zjištěním, že by tato šelma mohla z šumavských hvozdů úplně zmizet. Tým expertů z Německa, Polska a Ruska varuje, že rysům se může stát osudným jejich omezený počet, tedy i nízká genetická variabilita a také odloučení šumavské populace ve středoevropském prostoru. Už nyní považují šumavskou populaci rysů za ohroženou.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.