VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda vyrobila v Boleslavi desetimiliontý vůz

Mladá Boleslav /AKTUALIZOVÁNO/ – Škoda Auto dnes vyrobila v hlavním závodě v Mladé Boleslavi desetimiliontý vůz. Jubilejním vozem je bílá Fabia Monte Carlo. Automobil zůstane ve Škoda Auto muzeu, sdělila automobilka v tiskové zprávě.

12.10.2011
SDÍLEJ:

Škoda Auto vyrobila 12. října v hlavním závodě v Mladé Boleslavi desetimiliontý vůz. Jubilejním vozem je bílá Fabia Monte Carlo. Automobil zůstane ve Škoda Auto muzeu.Foto: Škoda Auto

Vozy se v Mladé Boleslavi vyrábějí 106 let,. V hlavním závodě největší české automobilky začali průkopníci automobilismu Václav Laurin a Václav Klement s výrobou vozů v roce 1905. Škodovka vyrábí auta i ve svých závodech v Kvasinách a ve Vrchlabí a také v zahraničí, do pololetí jich vyrobila více než 13,5 milionu.

„Deset milionů vyrobených vozů značky Škoda jen v Mladé Boleslavi je dokladem síly českého automobilového průmyslu a inženýrského umu,“ řekl předseda představenstva společnosti škoda Auto Winfried Vahland. Do roku 2018 chce automobilka, která od roku 1991 patří koncernu Volkswagen, svůj prodej minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů ročně.

Nový vůz každého půl roku

Automobilka chystá v příštích letech největší modelovou ofenzívu ve své historii. V nejbližších dvou až třech letech podle Vahlanda představí každých šest měsíců nový vůz. Na mezinárodním autosalonu (IAA) ve Frankfurtu představila česká automobilka v podobě vozu Mission L konkrétní prognózu kompaktní limuzíny. Krátce poté představila v Mladé Boleslavi malý vůz Citigo.

„Nová kompaktní limuzína a další nové modely jsou garantem toho, že v našem kurzu budeme i v příštích letech úspěšně pokračovat,“ doplnil Vahland. Proto v Mladé Boleslavi i v Kvasinách, ale i Číně a Rusku, intenzivně buduje nové výrobní kapacity. V Kosmonosích koncem roku 2011 otevře nové školící centrum pro zaměstnance.

V Číně bude Škoda ve spolupráci s mateřským koncernem Volkswagen v Šanghaji od konce roku 2012 vyrábět novou kompaktní limuzínu a od roku 2013 kompaktní SUV Yeti. V Indii již výrobu kompaktní limuzíny pod názvem Škoda Rapid zahájila. V Rusku bude od konce roku 2011 z linky závodu automobilky GAZ Group v Nižním Novgorodu sjíždět model Yeti.

Autor: ČTK

12.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Napadení seniora.
6

Mladý cizinec zkopal seniora na zastávce. Nechtěl se nechat okrást

František Rajtoral
AKTUALIZUJEME
1 10

Smutná zpráva. Fotbalista Rajtoral spáchal sebevraždu

Severokorejci: Jsme připraveni potopit americké lodě

Pchjongjang se dnes nechal slyšet, že je připraven potopit americkou loď, která demonstruje svoji vojenskou sílu u korejských břehů. K americké letadlové lodi u břehů Severní Korey se včera připojily dvě japonské, kvůli cvičení v západním Pacifiku. Japonsko má v Asii druhou největší ozbrojenou flotilu, hned po Číně.

Nelegální tunningový sraz: policie musela zasahovat

Kvílení pneumatik, řev trápených motorů a hlasitá muzika. V Mladé Boleslavi, na parkovišti marketů Obi a Albert v ulici Na Radouči, si dali nenahlášený sraz příznivci tunningu, aby se navzájem pochlubili svými vyšperkovanými vozy. 

AKTUALIZOVÁNO

Dobrá zpráva pro Pardubice: Hokejová extraliga je zachráněna

Obrovská radost, vyprodaná hala na nohou, potlesk na otevřené scéně. Tak končil poslední zápas hokejistů Dynama v sezoně. V posledním utkání baráže porazili Jihlavu a odvrátili hrozbu pádu do první ligy. Takže nejvyšší hokejová soutěž je zachráněna!

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies