VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda vyrobila v Boleslavi desetimiliontý vůz

Mladá Boleslav /AKTUALIZOVÁNO/ – Škoda Auto dnes vyrobila v hlavním závodě v Mladé Boleslavi desetimiliontý vůz. Jubilejním vozem je bílá Fabia Monte Carlo. Automobil zůstane ve Škoda Auto muzeu, sdělila automobilka v tiskové zprávě.

12.10.2011
SDÍLEJ:

Škoda Auto vyrobila 12. října v hlavním závodě v Mladé Boleslavi desetimiliontý vůz. Jubilejním vozem je bílá Fabia Monte Carlo. Automobil zůstane ve Škoda Auto muzeu.Foto: Škoda Auto

Vozy se v Mladé Boleslavi vyrábějí 106 let,. V hlavním závodě největší české automobilky začali průkopníci automobilismu Václav Laurin a Václav Klement s výrobou vozů v roce 1905. Škodovka vyrábí auta i ve svých závodech v Kvasinách a ve Vrchlabí a také v zahraničí, do pololetí jich vyrobila více než 13,5 milionu.

„Deset milionů vyrobených vozů značky Škoda jen v Mladé Boleslavi je dokladem síly českého automobilového průmyslu a inženýrského umu,“ řekl předseda představenstva společnosti škoda Auto Winfried Vahland. Do roku 2018 chce automobilka, která od roku 1991 patří koncernu Volkswagen, svůj prodej minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů ročně.

Nový vůz každého půl roku

Automobilka chystá v příštích letech největší modelovou ofenzívu ve své historii. V nejbližších dvou až třech letech podle Vahlanda představí každých šest měsíců nový vůz. Na mezinárodním autosalonu (IAA) ve Frankfurtu představila česká automobilka v podobě vozu Mission L konkrétní prognózu kompaktní limuzíny. Krátce poté představila v Mladé Boleslavi malý vůz Citigo.

„Nová kompaktní limuzína a další nové modely jsou garantem toho, že v našem kurzu budeme i v příštích letech úspěšně pokračovat,“ doplnil Vahland. Proto v Mladé Boleslavi i v Kvasinách, ale i Číně a Rusku, intenzivně buduje nové výrobní kapacity. V Kosmonosích koncem roku 2011 otevře nové školící centrum pro zaměstnance.

V Číně bude Škoda ve spolupráci s mateřským koncernem Volkswagen v Šanghaji od konce roku 2012 vyrábět novou kompaktní limuzínu a od roku 2013 kompaktní SUV Yeti. V Indii již výrobu kompaktní limuzíny pod názvem Škoda Rapid zahájila. V Rusku bude od konce roku 2011 z linky závodu automobilky GAZ Group v Nižním Novgorodu sjíždět model Yeti.

Autor: ČTK

12.10.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Škoda Citigo
Škoda Citigo

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomněnkový den. Ilustrační foto.
5

Policie pátrá po dvou stovkách ztracených dětí

Generální tajemník NATO Jens  Stoltenberg a Donald Trump
7

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Plochodrážní „obojživelník“ Franc úspěšně střídá starty na krátké a dlouhé dráze

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Sedmiletý chlapec zatím nic netuší, ale o jeho dalším osudu dnes rozhodne Ústavní soud.

Zatajit dech a vydržet. Nová metoda lépe cílí na nádory

/FOTOGALERIE/- Nikdo neumí léčit rakovinu šetrněji než my, hlásí odborníci z pražského Protonového centra. Našli unikátní metodu, díky které dokážou sežehnout jen skutečně nemocnou tkáň. Jenomže další lékaři se k protonům staví rezervovaně. Podle šéfa odborné společnosti, která radioterapii zastřešuje, není tato léčba stále dostatečně ověřená. Její cena je navíc příliš vysoká.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies