Vozy se v Mladé Boleslavi vyrábějí 106 let,. V hlavním závodě největší české automobilky začali průkopníci automobilismu Václav Laurin a Václav Klement s výrobou vozů v roce 1905. Škodovka vyrábí auta i ve svých závodech v Kvasinách a ve Vrchlabí a také v zahraničí, do pololetí jich vyrobila více než 13,5 milionu.

„Deset milionů vyrobených vozů značky Škoda jen v Mladé Boleslavi je dokladem síly českého automobilového průmyslu a inženýrského umu,“ řekl předseda představenstva společnosti škoda Auto Winfried Vahland. Do roku 2018 chce automobilka, která od roku 1991 patří koncernu Volkswagen, svůj prodej minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů ročně.

Nový vůz každého půl roku

Automobilka chystá v příštích letech největší modelovou ofenzívu ve své historii. V nejbližších dvou až třech letech podle Vahlanda představí každých šest měsíců nový vůz. Na mezinárodním autosalonu (IAA) ve Frankfurtu představila česká automobilka v podobě vozu Mission L konkrétní prognózu kompaktní limuzíny. Krátce poté představila v Mladé Boleslavi malý vůz Citigo.

„Nová kompaktní limuzína a další nové modely jsou garantem toho, že v našem kurzu budeme i v příštích letech úspěšně pokračovat,“ doplnil Vahland. Proto v Mladé Boleslavi i v Kvasinách, ale i Číně a Rusku, intenzivně buduje nové výrobní kapacity. V Kosmonosích koncem roku 2011 otevře nové školící centrum pro zaměstnance.

V Číně bude Škoda ve spolupráci s mateřským koncernem Volkswagen v Šanghaji od konce roku 2012 vyrábět novou kompaktní limuzínu a od roku 2013 kompaktní SUV Yeti. V Indii již výrobu kompaktní limuzíny pod názvem Škoda Rapid zahájila. V Rusku bude od konce roku 2011 z linky závodu automobilky GAZ Group v Nižním Novgorodu sjíždět model Yeti.