VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škoda vyrobila třímiliontý tříválec 1,2 HTP. A připomíná si motorářskou tradici

Mladá Boleslav - ​Automobilka Škoda Auto vyrobila třímiliontý benzinový motor 1,2 HTP. Tříválcový agregát se vyrábí od roku 2001 v hlavním závodě společnosti v Mladé Boleslavi a používá se ve vozech značek Škoda, Seat a Volkswagen.

3.5.2014 1
SDÍLEJ:

Výroba tříválcového motoru 1,2 HTP v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi.Foto: Škoda Auto

Vedle pohonných jednotek řady EA 111 ve variantách 1,2 HTP a 1,2 TSI vyrábí Škoda v České republice také motory 1,2 TSI a 1,4 TSI řady EA 211 a manuální a automatické převodovky.

​„Naše firma vyrábí motory již téměř 115 let. Škoda je tak jednou z automobilek s nejdelší tradicí výroby a vývoje motorů," říká Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti za oblast výroby a logistiky.

Výroba motorů byla v Mladé Boleslavi zahájena v roce 1899. Čtyři roky po založení podniku, který se zpočátku zabýval výrobou jízdních kol, vybavili zakladatelé podniku Václav Laurin a Václav Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorkem: vznikla takzvaná motocykleta. Pro pohon motocyklety se používaly dva jednoválcové motory o výkonu 1,25 a 1,75 koňských sil.

Zahájením výroby vozidel poháněných spalovacím motorem byly položeny i základy jedné z nejstarších automobilek světa. V roce 1905 vyvinula firma L&K svůj první automobil, nazvaný ‚Voiturette A' (z francouzštiny: vozík, malý automobil).

Laurin & Klement, Voiturette, typ A z roku 1906

Tento vůz byl poháněn vodou chlazenou dvouválcovou jednotkou o výkonu 7 koňských sil a objemu 1100 ccm. Dalším milníkem v prvních letech výroby motorů byl jeden z prvních osmiválců na světě, vyrobený v roce 1908. V roce 1924 produkovala firma L&K dokonce letecké agregáty.

Také po fúzi se Škodovými závody v roce 1925 hrál vývoj motorů nadále velkou roli, ve třicátých letech například vzbudila automobilka Škoda pozornost mimo jiné výkonnými závodními vozy.

Rozhodujícím krokem ve vývoji po druhé světové válce byl v roce 1964 první motor umístěný v zádi vozu. V roce 1987 se škodovka vrátila k jednotkám umístěným vpředu, tentokrát však v kombinaci s hnací přední nápravou. Rozhodujícím impulsem pro moderní výrobu agregátů bylo v roce 1991 spojení s koncernem Volkswagen.

Motor 1,2 HTP z řady EA 111 se v Mladé Boleslavi vyrábí již od roku 2001. Zážehový tříválec se používá v modelech Fabia, Roomster a Rapid.

Výroba tříválcového motoru 1,2 HTP v hlavním závodě Škoda Auto v Mladé Boleslavi.

Vedle výroby motorů se Škoda Auto u nás věnuje také produkci převodovek. V závodě ve Vrchlabí se vyrábí dvouspojkový automat DQ 200. V Mladé Boleslavi pak vznikají manuální převodovky MQ 200 a MQ/SQ 100. V březnu letošního roku přitom sjela z linky už 500 000. převodovka řady MQ/SQ 100, která se mimo jiné používá i v městských vozech Citigo.

Vývoji a výrobě motorů se chce mladoboleslavská automobilka v budoucnu věnovat ještě intenzivněji, staví proto Centrum pro testování motorů ve vývojovém středisku Škoda. Společně s koncernem Volkswagen do něj investuje více než 34 milionů euro (zhruba 933 milionů korun). V současné době je to nejvyšší investice do vývoje v rámci České republiky.

Autor: Redakce

3.5.2014 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Volkswagen Golf
Mercedes-Benz A 160
Ilustrační foto.
3 15

Super plat za práci na páse nabízí měsíce. Málokdo to ale vydrží dlouho

Syfilis. Ilustrační foto.
2 10

Syfilis je opět na postupu, může za to lehkomyslnost

Krutá rozlučka bez odměny. Lvíčata na Euru nepostoupila ze skupiny

Žádná euforie, žádný postup. Čeští fotbalisté do 21 let skončili na mistrovství Evropy v základní skupině. Bylo to v sobotu večer trpké loučení: Lvíčata padla s Dánskem 2:4.

Kaplana na Slovensku vyhodili za názory o homosexuálech, dnes káže v Šumperku

Slovenskými médii rezonuje případ evangelického kaplana Jakuba Pavlúse. Poté, co se šestadvacetiletý duchovní z Turan u Martina zastal homosexuálních manželství, biskupové jeho pracovní poměr ukončili. Své nové působiště našel v Šumperku.

Tropické počasí vydrží i příští týden, teploty atakují 35 stupňů

Zbytek června bude nadprůměrně horký a deštivý. Příští týden teploty vystoupají až na 35 stupňů. V červenci se teploty vrátí k dlouhodobému průměru, ale aspoň z počátku bude dále velmi deštivo. 

AKTUALIZOVÁNO

Policie evakuovala obchodní centrum ve Zlíně. Poplach vyvolala fotopast

/VIDEO/ Podezřelý, nebezpečně vypadající předmět ve zkušební kabince v obchodním centru ve Zlíně – Malenovicích vyhnal v sobotu krátce před polednem tři stovky zaměstnanců a zákazníků před budovu. Nakonec se ukázalo, že jde o fotopast, kterou si doma někdo vyrobil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies