VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Škodovka v lednu prodala rekordní počet aut

Mladá Boleslav - V Číně, Rusku a Indii je o české škodovky zájem, a to zejména o modely Fabia a Superb.

10.2.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Divíšek Martin

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zaznamenala nejvyšší lednový prodej v historii. Zájemci koupili 68.400 aut, což je meziročně o 26,4 procent více. Zvýšený zájem o české automobily firma zaznamenala především na trzích v Číně, Indii a Rusku. Prodávala se zejména vozidla modelové řady Fabia a Superb. ČTK to dnes sdělil mluvčí automobilky Rudolf Dreithaler.

Prodej vzrostl téměř na všech trzích. Ve střední a východní Evropě zaznamenala Škodovka podle Dreithalera místy až dvojciferný růst. Počet prodaných aut se meziročně o 22,4 procent zvýšil i na západoevropském trhu, kde automobilka prodala 19.200 vozů. Před rokem jich bylo 15.700. Nejvýz­namněji se na západě prodej zvýšil v Nizozemí.

Podle Dreithalera však nejsilnější zájem o mladoboloslavská auta přišel v lednu z trhů v Číně, Indii a Rusku, kde se počet prodaných aut zvýšil o 40 až 83 procent. „Dalšími trhy s velice pozitivním vývojem v lednu 2011 byly například Turecko, Izrael a Austrálie,“ dodal Dreithaler.

Člen představenstva společnosti Jürgen Stackmann uvedl, že automobilka plánuje prodej celosvětově zdvojnásobit do roku 2018. „První měsíc roku jasně ukazuje, že jsme i v roce 2011 na dobré cestě,“ uvedl Stackmann. Pozitivním jevem podle něj je především zvýšený prodej modelu Fabia.

Octavia vede

Škoda Auto v lednu prodala 29.800 vozidel Octavia, 20.000 Fabií, 10.700 aut Superb, 4600 modelů Yeti, 2100 Roomsterů a 1100 Octavií Tour. Nejvíc se zvýšil zájem o model Superb, jehož prodej meziročně vzrostl o 80 procent. Naopak o 56,6 procenta poklesl prodej Octavie Tour, o 8,5 procenta méně se prodalo rovněž vozidel Roomster.

Škoda Auto prodala v roce 2010 rekordních 762.600 aut. Meziročně zvýšila prodej o 11,5 procenta. V roce 2009 největší česká automobilka prodala 684.200 vozů. Škoda Auto, která už dvacet let patří do koncernu Volkswagen, nevyrábí auta jen v Česku. Své závody má také v Číně, Rusku, Indii a na Ukrajině.

Čtěte také: Škoda ve Vrchlabí začala vyrábět model Roomster

Autor: ČTK

10.2.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Britská policie provedla razii v Birminghamu

Britská policie dnes provedla razii v Birminghamu. Stalo se tak den po teroristickém útoku v Londýně. Zátah s tímto činem podle informací televize SkyNews souvisí, ačkoli to úřady oficiálně nepotvrdily. BBC v noci na dnešek uvedla, že je možné, že útočník si v Birminghamu vypůjčil auto. Tato informace ale ověřena nebyla.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies