Nejprodávanější Octavia má více než stoprocentní náskok před menší Fabií. Vyplývá to ze statistik Svazu dovozců automobilů (SDA).

Prodej Octavie, která zároveň dominuje ve střední třídě, se v prvních dvou měsících roku meziročně zvýšil o téměř 11 procent na 4400 vozů. Prodej malé Fabie naopak o sedm procent klesl na 2138 aut. Celkovou třetí příčku obsadil terénní Yeti se stabilním odbytem 638 vozů. Model Škody ve vyšší střední třídě Superb skončil čtvrtý, když mu poklesl prodej o třetinu na 607 aut. Na páté příčce skončil Hyundai i20 a následuje větší model stejné značky z moravských Nošovic pod označením i30.

Oblibu Škody dokládá i vítězství městského auta Citigo mezi minivozy a Roomsteru v kategorii velkoprostorvých aut. Mezi sportovními vozy se nejlépe prodávalo BMW 3 cabrio a v luxusní třídě BMW sedmičkové řady.

Posila v podobě Škody Citigo

Podle SDA se meziročně příliš nezměnil podíl jednotlivých tříd. Stále vedou malé vozy s 23 procenty, což je o dva procentní body méně než před rokem. O dva procentní body naopak díky příchodu Škody Citigo posílil segment minivozů a obě kategorie dohromady tak udržely loňský podíl 27 procent. S 22 procenty trhu následuje díky Octavii střední třída a dále terénní vozy s nárůstem o tři procentní body na 15 procent.

Prodej nových osobních aut v Česku za první dva měsíce roku proti loňsku stoupl o 7,9 procenta na 26.465 vozů. Nejprodávanější byly modely Škody s 8708 vozy, následovaly Hyundai s 2171 prodanými automobily a Volkswagen s prodejem 2161 vozů. Na dalších místech skončily značky Renault, Ford a Peugeot.