Řekli to německému nedělníku Welt am Sonntag členové rodiny Peugeotů, která je hlavním akcionářem PSA. PSA se tento měsíc dohodla s americkou GM na koupi její evropské divize za 2,2 miliardy eur (zhruba 60 miliard Kč), a stala se tím dvojkou na evropském automobilovém trhu.

Čtěte také: První statické dojmy: Opel Crossland X je crossover s praktickým interiérem

"Skupině to umožní dobývat krok za krokem zbytek světa. To pro PSA zůstává důležitým cílem," řekl Jean-Philippe Peugeot nedělníku ve společném rozhovoru se svým bratrancem Robertem Peugeotem. Rodinný klan Peugeotů má v PSA 22,2 procenta hlasovacích práv a 13,7 procenta akciového kapitálu.

Značky se budou doplňovat

Podle Roberta Peugeota, který je předsedou strategického výboru PSA, je pro úspory z rozsahu klíčové, že automobilka nyní disponuje kapacitami na výrobu nejméně tří milionů vozů na jednom trhu. "Všechny velké automobilky mají na jednom důležitém trhu objem tří milionů vozů," řekl.

Celkově sice koupě evropské divize GM zvyšuje závislost skupiny na evropském trhu, značky skupiny se ale budou doplňovat. "Opel je silný na trzích, kde PSA tak silná není," řekl Robert Peugeot. Doložil to tím, že Opel prodává více aut v Německu než tři vlastní značky PSA dohromady a stejně tak britská sesterská značka Opelu Vauxhalll na svém trhu prodává více aut než Peugeot, Citroën a D5.

Přečtěte si: Proč brzdy občas vydávají nepříjemné zvuky? A jak se jich zbavit?

Spojená společnost chce vyrábět přes pět milionů aut ročně. Spojením vzniká skupina se zhruba 16procentním podílem na evropském automobilovém trhu. Podnik vystřídá na pozici druhé největší evropské automobilky francouzského výrobce Renault a dostane se za Volkswagen, který má na evropském trhu podíl 24 procent.

PSA v České republice provozuje společně s japonskou společností Toyota kolínskou automobilku TPCA. Tento podnik loni vyrobil přes 220 000 vozů.