VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Sníh, led a teploty až -50 °C. Ford Transit vyhrál Arktický test

Praha /VIDEO/ - Automobilka Ford se může pochlubit dvojnásobným vítězstvím v jednom z nejnáročnějších testů na světě – Arktickém testu dodávek. Každoročně ho pořádá finský časopis Auto Tekniikka ja Kuljetus, který podrobuje zúčastněné vozy sérii obtížných zkoušek v mrazu, sněhu a na ledu.

10.3.2014
SDÍLEJ:

Ford Transit v Arktickém testu dodávek.Foto: Ford

Nový Ford Transit a Ford Transit Connect získaly první místo ve svých třídách po pětidenním klání na mrazivém severu Finska, přičemž se musely vypořádat i s teplotami klesajícími až k minus 50 °C.

Arktický test se skládá z rozmanitých disciplín jako slalom na zamrzlém povrchu letiště nebo vytrvalostní jízda o délce 700 km po hrbolatých, ledem a sněhem pokrytých cestách. Hodnotí se mimo jiné hospodárnost, přepravní kapacita a ovladatelnost. 

Dále se zkouší například startování motoru, topení a odmrazování oken po celonočním stání v mrazu. Porotu tvoří při Arktickém testu dodávek zkušení odborníci ze šesti evropských časopisů zaměřených na užitkové vozy. Letos poprvé ve třiadvacetileté historii testu porotci postavili Ford na první místo ve dvou třídách.

Ford Transit Connect v Arktickém testu dodávek.

Nový Ford Transit získal nejvyšší hodnocení v devíti ze třinácti kategorií, a porazil konkurenční modely od automobilek Mercedes-Benz, Opel a Volkswagen. Menší Ford Transit Connect obsadil první příčku v sedmi dílčích kategoriích a nechal za sebou soupeře od Citroënu, Renaultu a Volkswagenu. Porotci vyzdvihovali zejména jeho ovladatelnost a stabilitu v mrazivých podmínkách.

Ford Transit Connect v Arktickém testu dodávek.

„Dodávky Ford byly jasnými vítězi na velmi kluzkém povrchu, což je velká přednost všude, kde je ledem a sněhem pokrytá většina silnic," řekl Heikki Laurell z pořádajícího finského časopisu Auto Tekniikka ja Kuljetus. „Náš test dostane dodávky až na limit. Může to být docela šok, pokud nejste zvyklí na skandinávskou zimu."

Autor: Redakce

10.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Ford Fiesta
Škoda Citigo
Jiří Kajínek po propuštění z vězení
15 34

O Kajínkovi píšou až v Texasu. Prezident omilostnil vraha, reagují v cizině

Ulice Manchesteru po tragickém útoku
16

Jiná tvář Manchesteru: solidarita i jídlo zdarma

Britové vypustili největší vzducholoď světa. Je delší než Airbus A380

/FOTOGALERIE/- Britský Airlander 10 je se svými 92 metry delší než největší Airbus A380. A samozřejmě je také největší vzducholodí dneška. Nyní je po loňské havárii opět zpátky ve hře o komerční nasazení. Absolvoval totiž bez potíží svůj v pořadí třetí zkušební let.

DOTYK.CZ

Auroru, symbol bolševické revoluce, seřídil mág z Moravského Krasu

Aurora, to je latinsky záře. Křižník Aurora, který se v bolševické symbolice zařadil po bok Lenina či symbolu srpu a kladiva, spustili na vodu přesně před 117 lety. Tříkomínové plavidlo historicky zazářilo v 9.45 hodin večer 7. listopadu 1917, kdy svými výstřely zahájilo bolševický puč známý jako Velká říjnová revoluce. Nebýt ale renomované firmy Erich Roučka z Blanska, možná by dějiny vypadaly jinak.

Český vicepremiér Bělobrádek se zúčastní sudetoněmeckého sjezdu

Český vicepremiér Pavel Bělobrádek (KDU-ČSL) se začátkem června zúčastní sjezdu sudetoněmeckého sdružení v Augšpurku. Půjde tak zatím o nejvýše postaveného českého politika, který se sjezdu zúčastní. Loni se sjezdu zúčastnil ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL).

Sněmovna by mohla navrhnout na vyznamenání Vlka a Sáblíkovou

Sněmovna by mohla navrhnout prezidentu Miloši Zemanovi na státní vyznamenání kardinála Miloslava Vlka in memoriam, rychlobruslařku Martinu Sáblíkovou a folklorní zpěvačku Jarmilu Šulákovou in memoriam. Na předběžném seznamu, jenž čítá celkem 39 jmen a který dnes projednal organizační výbor, figurují také historik Petr Čornej, psychiatr Cyril Höschl nebo bývalý hokejový brankář Jiří Holeček. Sněmovna by měla o kandidátech hlasovat v červnu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies