VYBERTE SI REGION

Solná lázeň, bahenní koupel a extrémní teploty. Ford zkoušel výdrž Transitu

Praha /FOTOGALERIE/ - Užitkové dodávky často musí snést opravdu nelítostné zacházení. Ford se chlubí, že jeho Transit je připravený na to nejhorší. Vůz totiž podrobil testovacímu programu, který během pouhých šesti měsíců nasimuloval 10 let tvrdého pracovního nasazení.

18.6.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
12 fotografií
Ford podrobil Transit testům, kterém měly během šesti měsíců nasimulovat 10 let pracovního nasazení.

Ford podrobil Transit testům, kterém měly během šesti měsíců nasimulovat 10 let pracovního nasazení.Foto: Ford

Při testech životnosti najezdily prototypy ekvivalent jedenácti milionů kilometrů, často za extrémních klimatických podmínek. Teploty se během testování pohybovaly od -40 do +40 °C.

„Myslím, že řada zákazníků by nevěřila, čím vším si vůz prošel," tvrdí David Gregory, šéfkonstruktér programu Transit. „Napodobujeme nejhorší možné zacházení, jakému lze dodávku vystavit, a spokojeni jsme až tehdy, když nový model projde bez ztráty kytičky – což byl případ Transitu," dodává.

Ford podrobil Transit testům, kterém měly během šesti měsíců nasimulovat 10 let pracovního nasazení.

Nový model je v historii Transitu první, který se bude prodávat jak v Evropě, tak v Severní Americe. Proto se testoval ve zkušebních areálech Fordu v belgickém Lommelu i michiganském Romeu.

Dva měsíce nonstop jízdy maximálkou

V Lommelu Ford připravil pro nový Transit ve variantách Van (dodávka), Chassis Cab (podvozek s kabinou) a Minibus více než 30 náročných zkoušek. Byl mezi nimi i test odolnosti při jízdě s přívěsem, prováděný se zatížením na nejvyšší přípustnou hmotnost.

Došlo také na dva měsíce nepřetržité jízdy nejvyšší možnou rychlostí, vůz se trápil na rozbitých štěrkových cestách a podstoupil solné a bahenní lázně. Odolnost proti korozi se testovala rovněž v klimatických komorách, kde byly vozy po dobu čtvrt roku vystaveny vysoké vlhkosti vzduchu. Při dalším testu musel prototyp celý měsíc jezdit po krátké dráze ve tvaru číslice 8.

Ford podrobil Transit testům, kterém měly během šesti měsíců nasimulovat 10 let pracovního nasazení.

Technici přejeli s novým Transitem více než pěttisíckrát speciální úsek s extrémními nerovnostmi a najížděli s ním rychlostí 60 km/h do 140 mm vysokého obrubníku.

Zkoušky ve Finsku či v Dubaji

Ford navíc testoval prototypy Transitu v pečlivě vybraných lokalitách v Evropě, Severní Americe, Africe i Asii. V Arizoně, Dubaji či Jižní Africe čelily vozy čtyřicetistupňovému vedru, ve Finsku a Kanadě měla teplota vzduchu stejnou hodnotu, ale s minusovým znaménkem. Jízdní zkoušky nicméně probíhaly i na mnoha dalších místech od rakouských Alp až po Death Valley.

Ford podrobil Transit testům, kterém měly během šesti měsíců nasimulovat 10 let pracovního nasazení.

Před uvedením na trh nový model najezdil více než půl milionu km u vybraných provozovatelů Transitu. Vznětový motor 2.2 Duratorq musel vydržet desetitisíce hodin testování ve zkušebně. Jeden z testů motoru například simuloval 46 dnů nepřetržitého městského provozu. Životnost jednotlivých komponentů pak ověřovaly speciální zkušební stolice, které za 30 dnů zvládnou provést stejný počet cyklů, jaký odpovídá deseti letům reálného používání.

Na základě poznatků získaných při testování provedl Ford více než 100 modifikací nového Transitu – například zesílil příčníky rámu u verze Chassis Cab.

Autor: Redakce

18.6.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Poslanec ANO navrhuje přísnější regulaci výstavby mešit

Automatické sněhové řetězy Gecko.

VIDEO: Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Déčko může mít ze začátku jen dvě stanice. Sousedící

Praha /INFOGRAFIKA/ - Problémy s výkupem pozemků komplikují stavbu metra D. Dopravní podnik nyní vypracovává analýzu, v jakém pořadí by se měly stanice trasy budovat. V úvahu přichází i varianty, které nepočítají s tím, že by vozy z počátku jezdily až do Písnice.

AKTUALIZOVÁNO

V Itálii havaroval autobus s maďarskými školáky. Zemřelo 16 lidí

Při páteční nehodě autobusu s maďarskými školáky u Verony na severu Itálie zahynulo 16 lidí. Informovala o tom dnes italská záchranná služba, která původně hovořila o sedmi mrtvých. Autobus začal hořet na výjezdu z dálnice. Příčina nehody zatím není jasná, ale podle svědectví jiného řidiče mohl mít autobus problém s kolem.

Ze zavaleného hotelu v Itálii vytáhli další čtyři živé lidi

Z trosek lavinou zasypaného hotelu ve střední Itálii záchranáři v noci na dnešek vyprostili další čtyři živé lidi, což zvyšuje počet zachráněných na devět. Informovala o tom dnes italská záchranná služba. Pět lidí bylo vyproštěno už v pátek. Lavina na hotel, v němž bylo kolem 30 lidí, spadla ve středu krátce po zemětřesení, které zasáhlo střední Itálii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies