VYBERTE SI REGION

Jaguar XFR-S Sportbrake: Superkombík s přeplňovaným osmiválcem má 550 koní

Praha /FOTOGALERIE/ - Jaguar vždycky uměl rychlá auta, ale nikdy nepostavil opravdu ostré kombi. To se však mění, britská automobilka totiž představila model XFR-S Sportbrake. Pod kapotou má přeplňovaný osmiválec s výkonem 550 koní.

1.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
24 fotografií
Jaguar XFR-S Sportbrake

Jaguar XFR-S SportbrakeFoto: Jaguar

Nový kombík doplňuje sedan XFR-S a stejně jako on dostal mírně upravený vzhled. Nižší přední nárazník ukrývá větší vstupy vzduchu, na karoserii najdeme prvky z uhlíkového kompozitu a vylepšena byla také aerodynamika. Auto stojí na dvacetipalcových kolech, pneumatiky vyvinuté ve spolupráci se společností Pirelli exkluzivně pro model XFR-S Sportbrake jsou pak na všech kolech o 10 mm širší - mají rozměry 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Zákazníci si mohou vybírat z pěti barev karoserie: modré, černé, šedé, bílé a červené.

Jaguar XFR-S Sportbrake

To nejdůležitější se ale ukrývá pod kapotou. XFR-S Sportbrake spoléhá na pětilitrový kompresorem přeplňovaný zážehový osmiválcový motor, doplněný osmistupňovou automatickou převodovkou s funkcí Quickshift.

Dynamika je ohromující. Osmiválec nabízí výkon 550 koní a točivý moment 680 N.m. Díky tomu auto zrychlí z klidu na stovku za 4,8 sekundy a dokáže upalovat rychlostí 300 km/h. Na tuto hodnotu je "maximálka" elektronicky omezena. Spotřeba podle výrobce činí 12,7 l/100 km.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Rychlost ale samozřejmě není všechno. Jaguar se proto chlubí důkladným přístupem k jízdním vlastnostem. Tlumiče a pružiny prý byly nastaveny podle rozložení hmotnosti vozu, konstruktéři vyměnili stabilizátory a upravili zadní nápravu. Celková podélná tuhost zavěšení byla zvýšena o 30 % vpředu i vzadu a ve stejné míře byla zvýšena také tuhost předních a zadních pružin.

Pomocný rám zadní nápravy pak umožnil úpravu geometrie zavěšení, která díky tužším pouzdrům (nové zadní čepy se doplňují s tužšími pružinami) ve srovnání se standardními verzemi XF Sportbrake zlepšuje stabilitu a odezvu. Přenastaveny byly také programy elektroniky ovládající systém Adaptive Dynamics, aktivní elektronický diferenciál a DSC.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Systém Adaptive Dynamics prostřednictvím variabilně nastavitelných tlumičů aktivně kontroluje vertikální pohyb, naklánění a úhel náklonu karoserie. Systém monitoruje podněty řidiče a stav vozovky a až 500x za sekundu upravuje tuhost tlumičů, čímž optimalizuje stabilitu a agilitu. Aktivní elektronický diferenciál se zase v případě potřeby dokáže téměř okamžitě zcela uzavřít.

O zpomalování se stará brzdová soustava s kotouči s vnitřním chlazením o průměru 380 mm vpředu a 376 mm vzadu.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Jaguar XFR-S Sportbrake lze objednat již nyní u každého autorizovaného dealera značky a první vozy se k zákazníkům dostanou počátkem léta 2014. Ceny budou zveřejněny na autosalonu v Ženevě.

Nadupané kombi však nepředstavuje jedinou novinku modelové řady XF. Automobilka ji obohacuje ještě o paket s názvem R-Sport, který je k dostání pro sedan i Sportbrake se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,2 l s osmistupňovou automatickou převodovkou, s výkonem 200 koní a spotřebou 5,1 l/100 km.

Jaguar XF R-Sport

Součástí jsou sportovní doplňky, díky nimž vůz vypadá dynamičtěji, a několik specifických prvků v interiéru. 

Autor: Redakce

1.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
5

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Škoda 450 s Miss USA 1957 Charlottou Sheffieldovou.
14

Nejslavnější český kabriolet oslaví šedesátku. Víte, že pobláznil i Ameriku?

Svého dinosaura má i Nicolas Cage, Mongolsko je chce zpět

Mongolský pastevec Gelegraš si vylepšoval svůj příjem tím, že vodil turisty za starou dinosauří lebkou nedaleko útesů Bajanzag v poušti Gobi. Jednoho dne však zkamenělina zmizela. Podobně byly tisíce dalších zkamenělin ukradeny od té doby, co tam americký cestovatel Roy Chapman Andrews, který byl inspirací pro filmovou postavu Indiana Jonese, ve 20. letech minulého století objevil vejce dinosaurů.

Kardinál Vlk trpí rakovinou, čeká ho chemoterapie

Kardinál Miloslav Vlk trpí rakovinou plic s metastázami do kostí a čeká ho chemoterapie. Zdravotní problémy se u čtyřiaosmdesátiletého církevního představitele začaly projevovat zhruba na jaře loňského roku a o Vánocích se zhoršily natolik, že musel být na několik dní hospitalizován. Nemoc mu byla diagnostikována po Novém roce, nyní je v domácím ošetřování. Informuje o tom jeho osobní web.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies