VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaguar XFR-S Sportbrake: Superkombík s přeplňovaným osmiválcem má 550 koní

Praha /FOTOGALERIE/ - Jaguar vždycky uměl rychlá auta, ale nikdy nepostavil opravdu ostré kombi. To se však mění, britská automobilka totiž představila model XFR-S Sportbrake. Pod kapotou má přeplňovaný osmiválec s výkonem 550 koní.

1.3.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
24 fotografií

Jaguar XFR-S SportbrakeFoto: Jaguar

Nový kombík doplňuje sedan XFR-S a stejně jako on dostal mírně upravený vzhled. Nižší přední nárazník ukrývá větší vstupy vzduchu, na karoserii najdeme prvky z uhlíkového kompozitu a vylepšena byla také aerodynamika. Auto stojí na dvacetipalcových kolech, pneumatiky vyvinuté ve spolupráci se společností Pirelli exkluzivně pro model XFR-S Sportbrake jsou pak na všech kolech o 10 mm širší - mají rozměry 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Zákazníci si mohou vybírat z pěti barev karoserie: modré, černé, šedé, bílé a červené.

Jaguar XFR-S Sportbrake

To nejdůležitější se ale ukrývá pod kapotou. XFR-S Sportbrake spoléhá na pětilitrový kompresorem přeplňovaný zážehový osmiválcový motor, doplněný osmistupňovou automatickou převodovkou s funkcí Quickshift.

Dynamika je ohromující. Osmiválec nabízí výkon 550 koní a točivý moment 680 N.m. Díky tomu auto zrychlí z klidu na stovku za 4,8 sekundy a dokáže upalovat rychlostí 300 km/h. Na tuto hodnotu je "maximálka" elektronicky omezena. Spotřeba podle výrobce činí 12,7 l/100 km.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Rychlost ale samozřejmě není všechno. Jaguar se proto chlubí důkladným přístupem k jízdním vlastnostem. Tlumiče a pružiny prý byly nastaveny podle rozložení hmotnosti vozu, konstruktéři vyměnili stabilizátory a upravili zadní nápravu. Celková podélná tuhost zavěšení byla zvýšena o 30 % vpředu i vzadu a ve stejné míře byla zvýšena také tuhost předních a zadních pružin.

Pomocný rám zadní nápravy pak umožnil úpravu geometrie zavěšení, která díky tužším pouzdrům (nové zadní čepy se doplňují s tužšími pružinami) ve srovnání se standardními verzemi XF Sportbrake zlepšuje stabilitu a odezvu. Přenastaveny byly také programy elektroniky ovládající systém Adaptive Dynamics, aktivní elektronický diferenciál a DSC.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Systém Adaptive Dynamics prostřednictvím variabilně nastavitelných tlumičů aktivně kontroluje vertikální pohyb, naklánění a úhel náklonu karoserie. Systém monitoruje podněty řidiče a stav vozovky a až 500x za sekundu upravuje tuhost tlumičů, čímž optimalizuje stabilitu a agilitu. Aktivní elektronický diferenciál se zase v případě potřeby dokáže téměř okamžitě zcela uzavřít.

O zpomalování se stará brzdová soustava s kotouči s vnitřním chlazením o průměru 380 mm vpředu a 376 mm vzadu.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Jaguar XFR-S Sportbrake lze objednat již nyní u každého autorizovaného dealera značky a první vozy se k zákazníkům dostanou počátkem léta 2014. Ceny budou zveřejněny na autosalonu v Ženevě.

Nadupané kombi však nepředstavuje jedinou novinku modelové řady XF. Automobilka ji obohacuje ještě o paket s názvem R-Sport, který je k dostání pro sedan i Sportbrake se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,2 l s osmistupňovou automatickou převodovkou, s výkonem 200 koní a spotřebou 5,1 l/100 km.

Jaguar XF R-Sport

Součástí jsou sportovní doplňky, díky nimž vůz vypadá dynamičtěji, a několik specifických prvků v interiéru. 

Autor: Redakce

1.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies