VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaguar XFR-S Sportbrake: Superkombík s přeplňovaným osmiválcem má 550 koní

Praha /FOTOGALERIE/ - Jaguar vždycky uměl rychlá auta, ale nikdy nepostavil opravdu ostré kombi. To se však mění, britská automobilka totiž představila model XFR-S Sportbrake. Pod kapotou má přeplňovaný osmiválec s výkonem 550 koní.

1.3.2014
SDÍLEJ:

Jaguar XFR-S SportbrakeFoto: Jaguar

Nový kombík doplňuje sedan XFR-S a stejně jako on dostal mírně upravený vzhled. Nižší přední nárazník ukrývá větší vstupy vzduchu, na karoserii najdeme prvky z uhlíkového kompozitu a vylepšena byla také aerodynamika. Auto stojí na dvacetipalcových kolech, pneumatiky vyvinuté ve spolupráci se společností Pirelli exkluzivně pro model XFR-S Sportbrake jsou pak na všech kolech o 10 mm širší - mají rozměry 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Zákazníci si mohou vybírat z pěti barev karoserie: modré, černé, šedé, bílé a červené.

Jaguar XFR-S Sportbrake

To nejdůležitější se ale ukrývá pod kapotou. XFR-S Sportbrake spoléhá na pětilitrový kompresorem přeplňovaný zážehový osmiválcový motor, doplněný osmistupňovou automatickou převodovkou s funkcí Quickshift.

Dynamika je ohromující. Osmiválec nabízí výkon 550 koní a točivý moment 680 N.m. Díky tomu auto zrychlí z klidu na stovku za 4,8 sekundy a dokáže upalovat rychlostí 300 km/h. Na tuto hodnotu je "maximálka" elektronicky omezena. Spotřeba podle výrobce činí 12,7 l/100 km.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Rychlost ale samozřejmě není všechno. Jaguar se proto chlubí důkladným přístupem k jízdním vlastnostem. Tlumiče a pružiny prý byly nastaveny podle rozložení hmotnosti vozu, konstruktéři vyměnili stabilizátory a upravili zadní nápravu. Celková podélná tuhost zavěšení byla zvýšena o 30 % vpředu i vzadu a ve stejné míře byla zvýšena také tuhost předních a zadních pružin.

Pomocný rám zadní nápravy pak umožnil úpravu geometrie zavěšení, která díky tužším pouzdrům (nové zadní čepy se doplňují s tužšími pružinami) ve srovnání se standardními verzemi XF Sportbrake zlepšuje stabilitu a odezvu. Přenastaveny byly také programy elektroniky ovládající systém Adaptive Dynamics, aktivní elektronický diferenciál a DSC.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Systém Adaptive Dynamics prostřednictvím variabilně nastavitelných tlumičů aktivně kontroluje vertikální pohyb, naklánění a úhel náklonu karoserie. Systém monitoruje podněty řidiče a stav vozovky a až 500x za sekundu upravuje tuhost tlumičů, čímž optimalizuje stabilitu a agilitu. Aktivní elektronický diferenciál se zase v případě potřeby dokáže téměř okamžitě zcela uzavřít.

O zpomalování se stará brzdová soustava s kotouči s vnitřním chlazením o průměru 380 mm vpředu a 376 mm vzadu.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Jaguar XFR-S Sportbrake lze objednat již nyní u každého autorizovaného dealera značky a první vozy se k zákazníkům dostanou počátkem léta 2014. Ceny budou zveřejněny na autosalonu v Ženevě.

Nadupané kombi však nepředstavuje jedinou novinku modelové řady XF. Automobilka ji obohacuje ještě o paket s názvem R-Sport, který je k dostání pro sedan i Sportbrake se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,2 l s osmistupňovou automatickou převodovkou, s výkonem 200 koní a spotřebou 5,1 l/100 km.

Jaguar XF R-Sport

Součástí jsou sportovní doplňky, díky nimž vůz vypadá dynamičtěji, a několik specifických prvků v interiéru. 

Autor: Redakce

1.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Škoda Octavia
Fiat Punto
Ilustrační foto.
4 7

Otec doufá, že ústavní soudci zachrání jeho syna před sektou

Prezident Milos Zeman jmenoval 24. května na Pražském hradě Ivana Pilného ministrem financí.
AKTUALIZOVÁNO
16 12

Ve vládě skončil Andrej Babiš, Pilný dokončí jeho misi

Plochodrážní „obojživelník“ Franc: Dlouhá dráha docela bolí

/ROZHOVOR/ Závody na ploché dráze mají i jiné podoby, než jsou souboje na zhruba čtyřsetmetrových oválech na pražské Markétě nebo v Pardubicích. Hlavně v západní Evropě, ale i u nás v Mariánských Lázních, existují delší dráhy. Nejznámějším českým účastníkem MS na dlouhé dráze, které startuje dnes v německém Herxheimu, je jezdec z Markéty Josef Franc.

Audit Deníku: Miliardy z hazardu. Připraví se o ně města?

/INFOGRAFIKA, ANKETA/- Česko, jako hazardní ráj uprostřed Evropy. Smutné přízvisko „zdobí" naši zemi už léta. Podle dat z minulého týdne je nyní v Česku přesně 59 033 různých herních automatů. Jen v Praze je tolik „beden" jako v celém Německu (cca 5500).

Trump přijel do Bruselu. Na programu má „těžké" rozhovory

Americký prezident Donald Trump je v Bruselu. Na programu má to, co jeho tým popisuje jako „těžké" rozhovory s dalšími členy vojenské aliance NATO. Trump se také má setkat s úředníky Evropské unie. Postoj amerického prezidenta vůči NATO a EU zůstává kritický.

AUTOMIX.CZ

Až budete prodávat auto: 10 rad, jak snadno a rychle zvýšit jeho cenu

Chystáte se prodat svoje auto? Potom se jistě snažíte dostat za svůj vůz co možná nejvyšší finanční sumu. Samozřejmě, že o ceně auta rozhoduje zejména model, jeho rok výroby, počet najetých kilometrů a především technický stav, ovšem jsou tu i detaily, které mohou cenu vozu zvýšit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies