VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jaguar XFR-S Sportbrake: Superkombík s přeplňovaným osmiválcem má 550 koní

Praha /FOTOGALERIE/ - Jaguar vždycky uměl rychlá auta, ale nikdy nepostavil opravdu ostré kombi. To se však mění, britská automobilka totiž představila model XFR-S Sportbrake. Pod kapotou má přeplňovaný osmiválec s výkonem 550 koní.

1.3.2014
SDÍLEJ:

Jaguar XFR-S SportbrakeFoto: Jaguar

Nový kombík doplňuje sedan XFR-S a stejně jako on dostal mírně upravený vzhled. Nižší přední nárazník ukrývá větší vstupy vzduchu, na karoserii najdeme prvky z uhlíkového kompozitu a vylepšena byla také aerodynamika. Auto stojí na dvacetipalcových kolech, pneumatiky vyvinuté ve spolupráci se společností Pirelli exkluzivně pro model XFR-S Sportbrake jsou pak na všech kolech o 10 mm širší - mají rozměry 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Zákazníci si mohou vybírat z pěti barev karoserie: modré, černé, šedé, bílé a červené.

Jaguar XFR-S Sportbrake

To nejdůležitější se ale ukrývá pod kapotou. XFR-S Sportbrake spoléhá na pětilitrový kompresorem přeplňovaný zážehový osmiválcový motor, doplněný osmistupňovou automatickou převodovkou s funkcí Quickshift.

Dynamika je ohromující. Osmiválec nabízí výkon 550 koní a točivý moment 680 N.m. Díky tomu auto zrychlí z klidu na stovku za 4,8 sekundy a dokáže upalovat rychlostí 300 km/h. Na tuto hodnotu je "maximálka" elektronicky omezena. Spotřeba podle výrobce činí 12,7 l/100 km.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Rychlost ale samozřejmě není všechno. Jaguar se proto chlubí důkladným přístupem k jízdním vlastnostem. Tlumiče a pružiny prý byly nastaveny podle rozložení hmotnosti vozu, konstruktéři vyměnili stabilizátory a upravili zadní nápravu. Celková podélná tuhost zavěšení byla zvýšena o 30 % vpředu i vzadu a ve stejné míře byla zvýšena také tuhost předních a zadních pružin.

Pomocný rám zadní nápravy pak umožnil úpravu geometrie zavěšení, která díky tužším pouzdrům (nové zadní čepy se doplňují s tužšími pružinami) ve srovnání se standardními verzemi XF Sportbrake zlepšuje stabilitu a odezvu. Přenastaveny byly také programy elektroniky ovládající systém Adaptive Dynamics, aktivní elektronický diferenciál a DSC.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Systém Adaptive Dynamics prostřednictvím variabilně nastavitelných tlumičů aktivně kontroluje vertikální pohyb, naklánění a úhel náklonu karoserie. Systém monitoruje podněty řidiče a stav vozovky a až 500x za sekundu upravuje tuhost tlumičů, čímž optimalizuje stabilitu a agilitu. Aktivní elektronický diferenciál se zase v případě potřeby dokáže téměř okamžitě zcela uzavřít.

O zpomalování se stará brzdová soustava s kotouči s vnitřním chlazením o průměru 380 mm vpředu a 376 mm vzadu.

Jaguar XFR-S Sportbrake

Jaguar XFR-S Sportbrake lze objednat již nyní u každého autorizovaného dealera značky a první vozy se k zákazníkům dostanou počátkem léta 2014. Ceny budou zveřejněny na autosalonu v Ženevě.

Nadupané kombi však nepředstavuje jedinou novinku modelové řady XF. Automobilka ji obohacuje ještě o paket s názvem R-Sport, který je k dostání pro sedan i Sportbrake se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,2 l s osmistupňovou automatickou převodovkou, s výkonem 200 koní a spotřebou 5,1 l/100 km.

Jaguar XF R-Sport

Součástí jsou sportovní doplňky, díky nimž vůz vypadá dynamičtěji, a několik specifických prvků v interiéru. 

Autor: Redakce

1.3.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Pavel Bělobrádek.
16 8

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

Auta OBSE, Ukrajina
AKTUALIZOVÁNO
32 9

Auto mise OBSE na Ukrajině najelo na minu. Řídil Čech. Jeden mrtvý

Volby ve Francii ONLINE: obrovský zájem voličů, měl by pomoci Macronovi

Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb, je o ně bezprecedentní zájem. Ve volebních místnostech se tvoří fronty, jaké nebyly k vidění posledních 36 let. Podle politilogů to pomůže centristovi Emanuelu Macronovi. V desítkách evropských měst se demonstruje na podporu EU, tedy proti Le Penové. Favoritce voleb se povedl lapsus - nestihla zaslat své plakáty do volebních místností v zahraničí.

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Po uzavření intervencí se mezi politiky i byznysmeny otevírá otázka přijetí eura. Je prioritou i pro Svaz průmyslu a dopravy. Česko se při svém vstupu do EU zavázalo euro přijmout. Proti zavedení evropské měny je ministr financí Andrej Babiš.

Rektora ČVUT chtějí senátoři odvolat, ohradil se proti nim

Rektor Českého vysokého učení technického (ČVUT) v Praze Jan Konvalinka se ohradil proti nařčením členů Akademického senátu školy, kteří tento týden podali návrh na jeho odvolání. Reaguje v něm na deset bodů, které čtyři senátoři uvedli jako motiv pro jeho odvolání. Převažují v nich důvody týkající se napjatého hospodaření univerzity. Podle Konvalinky nejsou tvrzení pravdivá.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies