VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stát chce zvýšení rychlosti na části silnic I. třídy na 110 km/h

Praha - Ministerstvo dopravy plánuje zvýšení rychlosti na několika stech kilometrů silnic první třídy z 90 na 110 km/h. Mělo by jít o směrově oddělené úseky komunikací se čtyřmi pruhy a s mimoúrovňovými křižovatkami. Vyplývá to z materiálu Nové pojetí dálniční sítě, který by měla ve středu projednat vláda.

29.1.2013 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Kucej Miroslav

Ministerstvo již vybralo zhruba 24 úseků silnic první třídy, kde by zvýšení rychlosti přicházelo v úvahu. Jsou to například silnice mezi Pardubicemi a Hradcem Králové, úsek Karlovy Vary - Ostrov, Liberec - Bílý kostel, Ostrava - Šenov a Most - Bílina. V další fázi by se rychlost mohla zvýšit i na komunikacích se třemi či dvěma pruhy, které nemají křižovatky a odbočky.

Všechny úseky by nesly označení jako silnice pro motorová vozidla. Většina současných rychlostních silnic označených touto značkou by se pak po dílčích úpravách přeměnila na dálnice. Tím by se rozsah dálniční sítě zvýšil asi o 300 kilometrů. Nezbytné náklady na přeznačení vybraných rychlostních silnic na dálnice Ředitelství silnic a dálnic odhadlo na 3,5 milionu korun.

Rychlostní silnice jsou nyní podle ministerstva laickou veřejností vnímány jako dálnice. „Platí zde stejná nejvyšší dovolená rychlost, jsou rovněž zeleně značené, zpoplatnění je shodné, komunikace vypadá na první pohled totožně. Rozlišování dálnic a rychlostních silnic je tak do jisté míry matoucí. Jeví se tedy jako žádoucí toto faktické rozdělení na dálnice první a druhé třídy legalizovat a rozdílnost pojmů využít i pro rozdílné vnímání a chování na těchto komunikacích," uvedli zástupci ministerstva v materiálu.

Ministerstvo si od změny slibuje úsporu peněz na výstavbu, protože stavba rychlostních silnic s dálničními parametry se podle současného pojetí nejeví jako ekonomicky efektivní. Ministerstvo proto navrhuje zmírnit parametry pro budování rychlostních silnic, což si ale vyžádá snížení rychlosti na 110 km/h.

Rychlostní silnice v novém pojetí by více kopírovaly terén, zabíraly méně prostoru, a tím se výrazně snížila jejich investiční náročnost. Plánované dálnice by pak bylo možné stavět v polovičním profilu nebo se třemi pruhy s možným rozšířením na plný profil v případě nárůstu intenzity dopravy.

Autor: ČTK

29.1.2013 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Úsměvy a objímání jen pro fotografy. Mayová s Junckerem se ještě mnohokrát střetnou kvůli brexitu a bude to zřejmě tvrdé.
1 8

Brexit: Mayová odmítla striktní pravidla EU, pro Brity chce volný pohyb

Ilustrační foto.
1 8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

V Německu zatkli švýcarského špióna. Mohl sledovat daňové vyšetřovatele

Německá policie zadržela ve Frankfurtu nad Mohanem špiona. Státní zástupce uvedl, že občan Švýcarska je podezřelý z toho, že od „roku 2012 pracoval pro zpravodajskou službu cizí země".

Pořád se cítím jako ten kluk ze mlejna, říká herec Václav Helšus

/ROZHOVOR/ Václav Helšus nedávno oslavil 70. narozeniny. Kulaté jubileum nebylo jediným důvodem k rozhovoru.

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies