VYBERTE SI REGION

Studie 2002 Hommage je poctou prvnímu sériovému BMW s přeplňováním

Německá automobilka BMW si opět pro soutěž elegance Concorso d'Eleganza Villa d'Este u Komského jezera na severu Itálie přichystala speciální auto. Studie 2002 Hommage je poctou historické řadě 02.

22.5.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií
Koncept BMW 2002 Hommage.

Koncept BMW 2002 Hommage.Foto: BMW

Především však oslavuje model BMW 2002 turbo, které bylo prvním sériovým vozem v Evropě vybaveným přeplňovaným motorem. Toto kompaktní kupé bylo představeno v roce 1973 a nabídlo dvoulitrový motor doplněný o turbodmychadlo KKK. Jednotka dávala 173 koní (127 kW) a točivý moment až 240 Nm.

Vůz bohužel nevydržel dlouho, po přibližně roce ve výrobě jej zabila ropná krize. Proto vzniklo jen 1672 kusů.

Koncept BMW 2002 Hommage.

"Oslavný" koncept BMW 2002 Hommage vznikl na základě současného modelu M2, což prozrazuje zejména tvar a silueta střechy, zbytek auta byl ale výrazně přepracován. Všimnout si můžeme krátkých převisů, skloněné "žraločí" přídě a řady funkčních aerodynamických prvků.

Pro původní řadu 02 byl typický chromovaný, horizontálně vedený proužek obepínající celý vůz. Moderní koncept BMW 2002 Hommage jej má také, je však tmavý a z uhlíkových kompozitů. Karoserii rozděluje na horní a spodní sekci. Horní část, do níž patří střecha, kapota motoru a víko zavazadlového prostoru, je lakovaná matným lakem, dolní partie dostaly lesklou barvou. Vůz stojí na 20palcových kolech z lehké slitiny.

Koncept BMW 2002 Hommage.

Na řadu 02 odkazují i další detaily, například "ledvinky" masky chladiče jsou uprostřed propojené - dříve totiž tvořily jeden celek. Studie se také chlubí dvojicí světel umístěných až u samotných krajů karoserie. Světelné moduly lemuje zlatá barva.

Směrovky jsou oddělené od hlavních světlometů a umístěné do pásku obepínajícího celý vůz. I tím moderní interpretace opět navazuje na svého předchůdce, stejně jako nápisy "turbo". Výrazné provedení předního nárazníku pak má evokovat závodní vozy 70. let.

Vzadu najdeme zadní svítilny překryté černým panelem, přičemž vždy svítí pouze plocha, která je v daném okamžiku aktivní. Logo BMW je umístěné vpravo mezi registrační značkou a zadní svítilnou, což je další rys typický pro řadu 02.

Koncept BMW 2002 Hommage.

Že byste si BMW 2002 Hommage mohli někdy koupit, je velice nepravděpodobné, spíše vyloučené. Modré kupé totiž vzniklo, stejně jako další koncepty z řady Hommage, pouze jako designérské cvičení. 

Autor: Redakce

22.5.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Úroveň technického vzdělání podle šéfů strojírenských firem klesá

Praha - Úroveň technického vzdělávání se podle 60 procent ředitelů strojírenských firem za posledních deset let zhoršila. Pesimističtější byli v průzkumu mezi 285 podniky šéfové velkých společností. Vyplývá to z průzkumu analytické společnosti CEEC Research, jehož výsledky mají média k dispozici. Kompletní data budou zveřejněna v úterý na konferenci Budoucnost technického vzdělávání na ministerstvu školství.

Pomníček připomene automobilovou honičku StB a zakladatelů Charty

Praha - Automobilovou honičku Václava Havla a Pavla Landovského se Státní bezpečností, když 6. ledna 1977 ujížděli s prohlášením Charty 77 a seznamem podpisů k poštovním schránkám, má v Praze 6 ztvárnit dočasný pomníček. Instalován bude v Gymnazijní ulici, která ústí do Evropské ulice, tedy v místě, kde byli zatčeni. Slavnostní odhalení se uskuteční 5. ledna, v předvečer 40. výročí události, řekl novinářům náměstek Ústavu pro studium totalitních režimů Ondřej Matějka, který krátkou uměleckou instalaci na místě paměti chystá.

Anonym ohlásil bombu na pražském hlavním nádraží, vlaky nejezdily

Praha - Policie v sobotu večer kvůli anonymní hrozbě bombou vyklidila pražské hlavní nádraží. Železniční doprava byla na víc než hodinu zastavena. Metro svou stanicí na nádraží projíždělo. Policie bombu nenašla, po původci anonymního telefonátu pátrá. Médiím to řekl mluvčí pražské policie Jan Daněk.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies