VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nové Suzuki Swift nedostane diesel, pohon všech kol ano

Suzuki na ženevský autosalon přivezlo evropskou verzi nové generace modelu Swift. Malý hatchback nenabídne naftovou motorizaci, zato bude opět k dispozici s pohonem všech kol.

9.3.2017
SDÍLEJ:

Design novinky není překvapením, Suzuki ostatně nový Swift ukázalo už na konci minulého roku. Tehdy šlo ale o provedení pro japonský trh.

Čtěte také: VIDEO: Zavřel dveře a propadl se. Ruský řidič baví internet svým neštěstím

Evropská varianta je však prakticky stejná. Ve srovnání s předchůdcem je nový Swift o 10 milimetrů kratší, na délku měří 3840 milimetrů, má však o 20 mm delší rozvor - 2450 mm. Uvnitř by mělo být více místa a narostl i zavazadelník, jehož objem činí 254 litrů (+54 l).

Dobrou zprávou je, že Swift zůstává velice lehkým vozem. V základním provedení váží jen 840 kg, dokonce až o 120 kg méně než předchůdce.

Výrazně se změnil interiér, najdeme v něm novou palubní desku s dotykovou obrazovkou multimediálního systému, volant se zploštělou spodní částí a samozřejmě moderní výbavu, která zahrnuje řadu elektronických asistentů či služby spojené s konektivitou. 

Přečtěte si: Toyota prý chystá sporťák s motorem uprostřed, nástupce legendy MR2

Poprvé se tu mimochodem představuje přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí, například pro samočinné nouzové brzdění, varování při opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

Motory budou jen zážehové, v nabídce se objeví přeplňovaný litrový tříválec o výkonu 111 koní (82 kW) a 1,2litrový čtyřválec s 90 koňskými silami (66 kW). Dvanáctistovka může být spojena i s pohonem všech kol. Standardem je pětistupňová manuální převodovka, Suzuki ale nabídne také bezestupňovou převodovku CVT.

S tříválcem lze zvolit i klasický šestistupňový automat.

Obě jednotky pak mají také mild-hybridní variantu SHVS, která má navíc integrovaný startér/generátor, který při akceleraci pomáhá motoru energií získanou rekuperací při brzdění.

Do prodeje nový Swift zamíří v nejbližších měsících, už v květnu bychom se totiž měli dozvědět české ceny.

Autor: Jan Zajíc

9.3.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Škoda Octavia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Monalisa Perezová a Pedro Ruiz.
8

Žena střelila přítele do hrudi. Pár chtěl zvýšit sledovanost svého blogu

Bývalá jihokorejská prezidentka Pak Kun-hje.
6 11

KLDR nařídila popravit někdejší jihokorejskou prezidentku

Římu došla trpělivost, za koupání ve fontáně pokuta až 12 tisíc. A v Česku?

/VIDEO/ Léto je v plném proudu. Lidé se chystají na dovolené a i počasí napříč Evropou výletníkům přeje. V Paříži dokonce kvůli tropickým teplotám vyhlásili nouzový stav. Turisté tak při vysokých teplotách hledají útočiště především v útrobách památek či u fontán. Jenže takové osvěžení může nakonec přijít pěkně draho.

Aktivista Franc: Bez tlaku občanské společnosti by protikorupční zákony nebyly

/ROZHOVOR/ Iniciativa Rekonstrukce státu bude už brzy bilancovat své více než čtyřleté snažení. Jejím cílem bylo lobbovat za zákony, které mají největší protikorupční potenciál. Deník o nich hovořil s jednou z nejvýraznějších tváří iniciativy Pavlem Francem.

AKTUALIZOVÁNO

Skandál v Austrálii. Policie obvinila kardinála Pella ze zneužívání dětí

Církev čelí nepříjemné aféře. Australská policie viní hlavního finančního poradce papeže Františka, kardinála George Pella ze sexuálního zneužívání dětí. Toho se měl dopustit v 70. letech.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies