VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Suzuki Swift Sport: Zábava ze staré školy

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - V životě často platí, že ty nejjednodušší věci bývají zároveň i nejlepší. Bohužel, výrobci automobilů tuto zkušenost házejí za hlavu a auta jako Suzuki Swift Sport se nebezpečně rychle stávají ohroženým druhem..

17.7.2012 1
SDÍLEJ:

Suzuki Swift SportFoto: Suzuki

Ale popořádku. Verze s označením Sport představuje nejrychlejší variantu japonského drobka. Už to slibuje zajímavé zážitky. Osobně mám moc rád i obyčejného Swifta, který podle mě hlavně díky skvělým jízdním vlastnostem patří mezi nejlepší malé vozy na trhu. A Sport by měl být ještě lepší. Rychlejší. Ostřejší. Zábavnější.

Ze staré školy

V Suzuki přitom sáhli po osvědčeném, ale už téměř zapomenutém receptu. V době, kdy většina automobilek do ostrých verzí svých modelů montuje přeplňované motory, vsadili konstruktéři po točivém atmosférickém motoru. Udělali dobře, 136koňová šestnáctistovka s variabilním časováním sacích ventilů působí houževnatě a nabízí příjemně plynulý zátah s čitelnou výkonovou špičkou.

Do čtyř tisíc otáček se nic moc neděje, ale pak to přijde. Motor se postupně probere a auto upaluje statečně kupředu. S radostí se nechá vytočit až k sedmi tisícům. Ale pozor. Stačí jedno zaváhání, například špatné přeřazení a musíte začít znovu, „atmosféra" vám nedá výkon jen tak, aniž byste se o něj zasloužili.

Pokud chcete jet rychle, nestačí jen bezhlavě dupat na plynový pedál. Musíte předvídat, pracovat s řadicí pákou, s brzdami. Ale i o tom by řízení ostrých hatchbacků mělo být - v tom spočívá ta největší zábava.

Swift má ale i další trumfy. Řízení zaslouží jedničku s hvězdičkou, je citlivé, strmé, přesné. Chválu lze pět i na chod šestistupňové manuální převodovky, i na brzdy je spolehnutí. Oproti standardnímu Swiftu inženýři navíc upravili podvozek, který byl už tak parádní.

Výsledkem je podvozek, který je dokonale jistý, se sportovním nadáním, ale přitom i pohodlný. Nerovnosti vůz jen tak nerozhodí, stejně tak řízné průjezdy ostrými zatáčkami. Jeho hravost a agilita bude každého řidiče bavit. Škoda, že zvuk není příliš charakterní.

A spotřeba? Udávané hodnoty příliš nelžou. Jezdit dlouhodobě za něco málo přes šest litrů je i při občasných závodnických úletech opravdu reálné.

Hodně muziky

Samozřejmě, auto nejsou jen jízdní vlastnosti, důležité je i to „okolo". Takže Swift Sport, který se u nás prodává jen jako „třídvířko", dobře vypadá, Suzuki to naštěstí nepřehnalo s rádoby sportovními doplňky. Auto tak sice ukazuje, že umí jet rychle, ale nevypadá cirkusově.

Spokojena jistě bude i posádka. Přední sedadla dobře drží tělo, vnitřní prostor i zavazadelník možná příjemně překvapí – zvenku vypadá Swift menší. Ani výbava není špatná. Dostanete třeba xenonové světlomety, automatickou klimatizaci, tempomat nebo sedm airbagů.

Když si to všechno sečtete, představuje cena bezmála 370 tisíc hodně lákavou nabídku.

+ obrovsky zábavné auto
+ vzhled, bohatá výbava
+ skvělá cena

- pouze jako třídvířko
- nepříliš charakterní zvuk

Suzuki Swift Sport:

motor zážehový pětiválec
objem 1 586 cm3
max. výkon 100 kW (136 k)
max. točivý moment 160 N.m
max. rychlost 195 km/h
spotřeba 6,4 l/100 km
cena test. modelu 369 900 Kč

Autor: Redakce

17.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Škoda Rapid
Kia Cee´d
Škoda Octavia

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
8 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Hráči Slavie. Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME
14

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

Muž se zastal taxikářky, útočník ho pobodal

V pátek v půl sedmé večer došlo v Kutné Hoře ke konfliktu mezi čtyřiapadesátiletým mužem a taxikářkou.

Bitva o Mosul je ve finále. Islámský stát drží už jen 10 procent města

Irácká armáda se pohnula opět vpřed. Poslední část Mosulu – kousek Starého města a čtvrť na břehu řeky Tigris jsou posledními místy, kde ještě vládne Islámský stát. Ten nyní kontroluje už jenom deset procent města. Podle odhadů se zde zdržuje už jenom několik stovek bojovníků.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies