VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Suzuki Swift Sport: Zábava ze staré školy

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - V životě často platí, že ty nejjednodušší věci bývají zároveň i nejlepší. Bohužel, výrobci automobilů tuto zkušenost házejí za hlavu a auta jako Suzuki Swift Sport se nebezpečně rychle stávají ohroženým druhem..

17.7.2012 1
SDÍLEJ:

Suzuki Swift SportFoto: Suzuki

Ale popořádku. Verze s označením Sport představuje nejrychlejší variantu japonského drobka. Už to slibuje zajímavé zážitky. Osobně mám moc rád i obyčejného Swifta, který podle mě hlavně díky skvělým jízdním vlastnostem patří mezi nejlepší malé vozy na trhu. A Sport by měl být ještě lepší. Rychlejší. Ostřejší. Zábavnější.

Ze staré školy

V Suzuki přitom sáhli po osvědčeném, ale už téměř zapomenutém receptu. V době, kdy většina automobilek do ostrých verzí svých modelů montuje přeplňované motory, vsadili konstruktéři po točivém atmosférickém motoru. Udělali dobře, 136koňová šestnáctistovka s variabilním časováním sacích ventilů působí houževnatě a nabízí příjemně plynulý zátah s čitelnou výkonovou špičkou.

Do čtyř tisíc otáček se nic moc neděje, ale pak to přijde. Motor se postupně probere a auto upaluje statečně kupředu. S radostí se nechá vytočit až k sedmi tisícům. Ale pozor. Stačí jedno zaváhání, například špatné přeřazení a musíte začít znovu, „atmosféra" vám nedá výkon jen tak, aniž byste se o něj zasloužili.

Pokud chcete jet rychle, nestačí jen bezhlavě dupat na plynový pedál. Musíte předvídat, pracovat s řadicí pákou, s brzdami. Ale i o tom by řízení ostrých hatchbacků mělo být - v tom spočívá ta největší zábava.

Swift má ale i další trumfy. Řízení zaslouží jedničku s hvězdičkou, je citlivé, strmé, přesné. Chválu lze pět i na chod šestistupňové manuální převodovky, i na brzdy je spolehnutí. Oproti standardnímu Swiftu inženýři navíc upravili podvozek, který byl už tak parádní.

Výsledkem je podvozek, který je dokonale jistý, se sportovním nadáním, ale přitom i pohodlný. Nerovnosti vůz jen tak nerozhodí, stejně tak řízné průjezdy ostrými zatáčkami. Jeho hravost a agilita bude každého řidiče bavit. Škoda, že zvuk není příliš charakterní.

A spotřeba? Udávané hodnoty příliš nelžou. Jezdit dlouhodobě za něco málo přes šest litrů je i při občasných závodnických úletech opravdu reálné.

Hodně muziky

Samozřejmě, auto nejsou jen jízdní vlastnosti, důležité je i to „okolo". Takže Swift Sport, který se u nás prodává jen jako „třídvířko", dobře vypadá, Suzuki to naštěstí nepřehnalo s rádoby sportovními doplňky. Auto tak sice ukazuje, že umí jet rychle, ale nevypadá cirkusově.

Spokojena jistě bude i posádka. Přední sedadla dobře drží tělo, vnitřní prostor i zavazadelník možná příjemně překvapí – zvenku vypadá Swift menší. Ani výbava není špatná. Dostanete třeba xenonové světlomety, automatickou klimatizaci, tempomat nebo sedm airbagů.

Když si to všechno sečtete, představuje cena bezmála 370 tisíc hodně lákavou nabídku.

+ obrovsky zábavné auto
+ vzhled, bohatá výbava
+ skvělá cena

- pouze jako třídvířko
- nepříliš charakterní zvuk

Suzuki Swift Sport:

motor zážehový pětiválec
objem 1 586 cm3
max. výkon 100 kW (136 k)
max. točivý moment 160 N.m
max. rychlost 195 km/h
spotřeba 6,4 l/100 km
cena test. modelu 369 900 Kč

Autor: Redakce

17.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Premiér Bohuslav Sobotka během rozhovoru Deníku.
26 10

Vláda projedná sloučení tarifů, někteří lidé by se dočkali zvýšení platu

Prezident Miloš Zeman.
18 16

Zemanova návštěva USA se odkládá. Kvůli krizi s KLDR, řekl Kmoníček

Chtěl být prezidentem, teď má na krku mezinárodní zatykač

Co je moc, to je moc. Krajskému soudu v Ostravě došla trpělivost s někdejším kandidátem na prezidenta republiky a kanadským podnikatelem českého původu Jiřím Včelařem Kotasem (64 let). Ten jako obžalovaný figuruje v kauze padělaných obrazů světoznámých malířů.

AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno /FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna museli z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dopravu se podařilo uvolnit až krátce před půl sedmou večer. „Kolony se začínají pomalu rozjíždět," informovala mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová.

Kejval podepsal přihlášku na OH do Pchjongčchangu. Úspěch popřál i Zeman

Povinná formalita je splněna. Přesně 289 dnů před zahájením zimních olympijských her v Pchjongčchangu podepsali prezident Miloš Zeman a předseda Českého olympijského výboru Jiří Kejval oficiální přihlášku českého týmu. Ta i podpis k průvodnímu dopisu, který obdrží šéf Mezinárodního olympijského výboru Thomas Bach, jsou podmínkou k účasti sportovců v Jižní Koreji.

Seznam významných dnů se zřejmě rozšíří. O dva týkající se světové války

Nově by měl být 18. červen Dnem hrdinů druhého odboje, kteří se postavili nacismu. Druhý má připomenout vyhlazení takzvaného terezínského rodinného tábora v Osvětimi-Březince v noci na 9. března 1944. Doplnění zákona o státních svátcích dnes schválila Sněmovna už v prvním kole projednávání.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies