VYBERTE SI REGION

Suzuki Swift Sport: Zábava ze staré školy

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - V životě často platí, že ty nejjednodušší věci bývají zároveň i nejlepší. Bohužel, výrobci automobilů tuto zkušenost házejí za hlavu a auta jako Suzuki Swift Sport se nebezpečně rychle stávají ohroženým druhem..

17.7.2012 1
SDÍLEJ:

Suzuki Swift SportFoto: Suzuki

Ale popořádku. Verze s označením Sport představuje nejrychlejší variantu japonského drobka. Už to slibuje zajímavé zážitky. Osobně mám moc rád i obyčejného Swifta, který podle mě hlavně díky skvělým jízdním vlastnostem patří mezi nejlepší malé vozy na trhu. A Sport by měl být ještě lepší. Rychlejší. Ostřejší. Zábavnější.

Ze staré školy

V Suzuki přitom sáhli po osvědčeném, ale už téměř zapomenutém receptu. V době, kdy většina automobilek do ostrých verzí svých modelů montuje přeplňované motory, vsadili konstruktéři po točivém atmosférickém motoru. Udělali dobře, 136koňová šestnáctistovka s variabilním časováním sacích ventilů působí houževnatě a nabízí příjemně plynulý zátah s čitelnou výkonovou špičkou.

Do čtyř tisíc otáček se nic moc neděje, ale pak to přijde. Motor se postupně probere a auto upaluje statečně kupředu. S radostí se nechá vytočit až k sedmi tisícům. Ale pozor. Stačí jedno zaváhání, například špatné přeřazení a musíte začít znovu, „atmosféra" vám nedá výkon jen tak, aniž byste se o něj zasloužili.

Pokud chcete jet rychle, nestačí jen bezhlavě dupat na plynový pedál. Musíte předvídat, pracovat s řadicí pákou, s brzdami. Ale i o tom by řízení ostrých hatchbacků mělo být - v tom spočívá ta největší zábava.

Swift má ale i další trumfy. Řízení zaslouží jedničku s hvězdičkou, je citlivé, strmé, přesné. Chválu lze pět i na chod šestistupňové manuální převodovky, i na brzdy je spolehnutí. Oproti standardnímu Swiftu inženýři navíc upravili podvozek, který byl už tak parádní.

Výsledkem je podvozek, který je dokonale jistý, se sportovním nadáním, ale přitom i pohodlný. Nerovnosti vůz jen tak nerozhodí, stejně tak řízné průjezdy ostrými zatáčkami. Jeho hravost a agilita bude každého řidiče bavit. Škoda, že zvuk není příliš charakterní.

A spotřeba? Udávané hodnoty příliš nelžou. Jezdit dlouhodobě za něco málo přes šest litrů je i při občasných závodnických úletech opravdu reálné.

Hodně muziky

Samozřejmě, auto nejsou jen jízdní vlastnosti, důležité je i to „okolo". Takže Swift Sport, který se u nás prodává jen jako „třídvířko", dobře vypadá, Suzuki to naštěstí nepřehnalo s rádoby sportovními doplňky. Auto tak sice ukazuje, že umí jet rychle, ale nevypadá cirkusově.

Spokojena jistě bude i posádka. Přední sedadla dobře drží tělo, vnitřní prostor i zavazadelník možná příjemně překvapí – zvenku vypadá Swift menší. Ani výbava není špatná. Dostanete třeba xenonové světlomety, automatickou klimatizaci, tempomat nebo sedm airbagů.

Když si to všechno sečtete, představuje cena bezmála 370 tisíc hodně lákavou nabídku.

+ obrovsky zábavné auto
+ vzhled, bohatá výbava
+ skvělá cena

- pouze jako třídvířko
- nepříliš charakterní zvuk

Suzuki Swift Sport:

motor zážehový pětiválec
objem 1 586 cm3
max. výkon 100 kW (136 k)
max. točivý moment 160 N.m
max. rychlost 195 km/h
spotřeba 6,4 l/100 km
cena test. modelu 369 900 Kč

Autor: Redakce

17.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Kapra na Vánoce koupíte on-line

Orlickoústecko, Svitavsko – Kapr s bramborovým salátem je vánoční klasika. Na kolik letos štědrovečerní večeře vyjde? Kilo šupináče v regionu koupíte pod 90 korun. Ulovit si ho můžete dokonce v „on-line rybníku", Plundrovo rybářství z Dlouhoňovic totiž nabízí on-line objednávku.

Polská medvědice rozbila skrytou kameru, která ji natáčela

Varšava - Se zjevným potěšením se medvědice válela v čerstvě napadlém sněhu v pohoří Bieszczady na jihovýchodě Polska - než si všimla, že ji při dovádění natáčí skrytá kamera. Fotopast vzápětí rozbila.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies