Mladoboleslavský výrobce chtěl podle šéfdesignera Jozefa Kabaně nové generaci Fabie "ušít" výraznější emocionální vzhled s ostřejšími liniemi. S takovými, jaké jsme mohli vidět u konceptu VisionC. "Tento nový směr designu je dalším krokem ve vývoji značky. Nová Fabia se těchto výrazových prostředků chopila poprvé," říká Kabaň.

V přední části dostala zvýrazněnou masku chladiče s ostře řezanými světlomety, výrazně tvarovanou kapotou s dvěma charakteristickými prolisy po stranách a šířku zvýrazňující mlhové světlomety. Po celém boku přibyla vysoko položená ostrá linka. Koncové světlomety mají tradiční tvar písmene C a nechybí ani příčné prolisy kolem registrační značky, které mají nové modely Škody.

Škoda však i navzdory dravějšímu designu slibuje zachování praktičnosti. "Zvětšili jsme zavazadlový prostor, který je tak největší v segmentu. Prostor pro cestující je širší a delší," tvrdí Kabaň.

V porovnání s předchůdcem je nová Fabia o 8 milimetrů kratší (3992 mm), 72 milimetrů širší (1985 mm) a o 31 milimetrů nižší (1467 mm). Rozvor náprav se prodloužil o 5 mm na 2470 mm. Zavazadlový prostor má o 15 litrů větší objem - činí 330 l. Zajímavá je hmotnost, nejlehčí verze váží jen 980 kilogramů.

Škoda Fabia.

Novinkou jsou širší možnosti individualizace vzhledu - přesně, jak velí současné trendy. V nabídce bude na výběr mezi patnácti barvami karoserie a k tomu speciální barevný koncept s možností individuální volby barvy střechy, kol z lehkých slitin a krytů vnějších zpětných zrcátek.

V ceníku se objeví tři stupně výbavy a několik variant interiéru. Jeho podobu však zatím neznáme.

Novinka dostane čtyři benzinové a tři naftové motory, které mají být až o 17 procent úspornější než v aktuální generaci. Více o pohonných jednotkách najdete zde.

Nová Fabia bude oficiálně představena počátkem října 2014 na mezinárodním autosalonu v Paříži. Vyrábět se začne na konci srpna.