VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Takhle by mohla vypadat budoucnost Citroënu. Jak se vám líbí studie CXperience?

Citroën si pro letošní autosalon v Paříži připravil jednu hodně zajímavou studii. Jmenuje se CXperience a naznačuje, jak by mohla vypadat budoucnost tradiční francouzské automobilky.

29.8.2016
SDÍLEJ:

Citroën CXperience.Foto: Citroën

Už název napovídá, kam bychom si tento koncept měli zařadit. Písmena "CX" ve jménu totiž odkazují na model Citroën CX, vůz vyšší střední třídy s jedinečným designem, který se vyráběl v letech 1974 až 1991. V tomto segmentu přitom Citroën aktuálně žádného zástupce nemá. Kromě toho francouzská automobilka musí vyřešit náhradu letitého modelu C5 ve střední třídě.

Je tedy možné, že studie CXperience alespoň částečně naznačuje, jak by mohl příští velký Citroën vypadat. Samotná automobilka tvrdí, že koncept nepředstavuje předobraz konkrétního produkčního modelu, pouze prý ukazuje, jak by mohl vypadat aktuální designový jazyk značky na velkém voze.

Citroën CXperience.

Na CX pak koncept navazuje také netradiční siluetou, která připomíná velký hatchback. Na délku auto měří 4,85 metru, široké je dva metry a vysoké 1,37 metru. Rozvor činí tři metry. Hodně zajímavě jsou řešeny přední světlomety, které tvoří úzké pásky LED diod - údajně jen 3 milimetry široké.

Přístup do kabiny usnadňují proti sobě otevírané dveře a absence prostředního sloupku. Uvnitř najdeme minimalistický interiér, který prakticky postrádá fyzické ovladače. Ovládání tu obstarají dotykové plochy a obrovský displej s úhlopříčkou 19 palců. Moderní pojetí podtrhuje také head-up displej a digitální přístrojový panel. O atmosféru se stará dřevěné obložení a žluté čalounění.

Citroën CXperience.

Pod kapotou se ukrývá plug-in hybridní pohonné ústrojí, které kombinuje elektromotor o výkonu 109 koní (80 kW) s blíže neupřesněným zážehovým agregátem. Nejvyšší kombinovaný výkon soustavy má činit až 305 koňských sil (224 kW).

Citroën uvádí, že plně nabitá baterie s kapacitou 3 kWh dokáže zajistit čistě elektrickou jízdu až 60 kilometrů. Z klasické zásuvky by se akumulátor měl plně dobít za 4 a půl hodiny.

Studie CXperience bude plně odhalena 29. září.

Autor: Redakce

29.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Volkswagen Golf
Mercedes-Benz A 160
Andrej Babiš
14 18

Babiš pro svou vizi marně hledá politické spojence

Útoky v Paříži
6

Atentátník z Champs-Élysées měl celý arzenál zbraní, chtěl válčit za IS

VIDEO: Řidiči v Nantes vyrazili do práce v sukních, kraťasy mít nesmějí

Nejen Českou republiku sužuje v těchto dnech vlna veder. S teplotami dokonce kolem 36 stupňů Celsia ve stínu se potýká například Paříž, která vyhlásila nouzový stav. Lépe na tom není ani další francouzské město Nantes. Tam vysoké teploty přiměly řidiče tramvají a autobusů k neobvyklému outfitu – do práce vyrazili v sukni.

EET platí od prosince a již mají nastat změny. Jaké? To ANO řekne příští týden

Hnutí ANO příští týden představí svůj volební program pro oblast daní. Na tiskové konferenci to dnes řekl předseda hnutí Andrej Babiš. ANO podle něj bude usilovat o snížení daní z příjmu fyzických osob nebo o úpravu pravidel pro elektronickou evidenci tržeb (EET). Podrobnosti k možným změnám daňových sazeb Babiš zatím nesdělil.

Bradáčová: V Rathově kauze soud nemusí znovu provádět důkazy

V korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha nebude středočeský krajský soud muset opakovat žádné důkazy, a to ani odposlechy. Pražská vrchní státní zástupkyně Lenka Bradáčová to dnes uvedla v pořadu Českého rozhlasu 20 minut Radiožurnálu. O přípustnosti odposlechů jako důkazů rozhodl počátkem června Nejvyšší soud.

Ukrást auto přes mobil? Data zneužívaly i autopůjčovny

Zanedlouho zřejmě odzvoní i klíčům od auta. Američan Charles Henderson svůj kabriolet díky moderním technologiím odemykal a startoval jen přes svůj chytrý telefon. Poté, co ho prodal, zjistil, že „chytrý" systém funguje dál a auto, které už není jeho, může přes mobil stále kontrolovat a jednoduše ho ukrást. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies