Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Takhle by mohla vypadat budoucnost Citroënu. Jak se vám líbí studie CXperience?

Citroën si pro letošní autosalon v Paříži připravil jednu hodně zajímavou studii. Jmenuje se CXperience a naznačuje, jak by mohla vypadat budoucnost tradiční francouzské automobilky.

29.8.2016
SDÍLEJ:

Citroën CXperience.Foto: Citroën

Už název napovídá, kam bychom si tento koncept měli zařadit. Písmena "CX" ve jménu totiž odkazují na model Citroën CX, vůz vyšší střední třídy s jedinečným designem, který se vyráběl v letech 1974 až 1991. V tomto segmentu přitom Citroën aktuálně žádného zástupce nemá. Kromě toho francouzská automobilka musí vyřešit náhradu letitého modelu C5 ve střední třídě.

Je tedy možné, že studie CXperience alespoň částečně naznačuje, jak by mohl příští velký Citroën vypadat. Samotná automobilka tvrdí, že koncept nepředstavuje předobraz konkrétního produkčního modelu, pouze prý ukazuje, jak by mohl vypadat aktuální designový jazyk značky na velkém voze.

Citroën CXperience.

Na CX pak koncept navazuje také netradiční siluetou, která připomíná velký hatchback. Na délku auto měří 4,85 metru, široké je dva metry a vysoké 1,37 metru. Rozvor činí tři metry. Hodně zajímavě jsou řešeny přední světlomety, které tvoří úzké pásky LED diod - údajně jen 3 milimetry široké.

Přístup do kabiny usnadňují proti sobě otevírané dveře a absence prostředního sloupku. Uvnitř najdeme minimalistický interiér, který prakticky postrádá fyzické ovladače. Ovládání tu obstarají dotykové plochy a obrovský displej s úhlopříčkou 19 palců. Moderní pojetí podtrhuje také head-up displej a digitální přístrojový panel. O atmosféru se stará dřevěné obložení a žluté čalounění.

Citroën CXperience.

Pod kapotou se ukrývá plug-in hybridní pohonné ústrojí, které kombinuje elektromotor o výkonu 109 koní (80 kW) s blíže neupřesněným zážehovým agregátem. Nejvyšší kombinovaný výkon soustavy má činit až 305 koňských sil (224 kW).

Citroën uvádí, že plně nabitá baterie s kapacitou 3 kWh dokáže zajistit čistě elektrickou jízdu až 60 kilometrů. Z klasické zásuvky by se akumulátor měl plně dobít za 4 a půl hodiny.

Studie CXperience bude plně odhalena 29. září.

Autor: Redakce

29.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Volkswagen Passat
Škoda Citigo
Renault Megane
Renault Fluence
Matka Dalibora z dokumentu Svět podle Daliborka.
6

Daliborova matka Věra: film je jeden velký nesmysl

Ilustrační foto
5 8

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Co by bylo, kdyby Škodu nepřevzal Volkswagen? Felicia mohla být sedan

Favorit, přelomový model české automobilky Škoda, letos slaví třicetiny. A tohle je poslední ze série našich příběhů, které se věnují jeho vývoji. Tentokrát se dostaneme až k jeho nástupci, Felicii. Ta se rodila do jisté chvíle ve stejných porodních bolestech jako Favorit. Pak ale na scénu vstupuje Volkswagen.

Hrajete si s ohněm, varuje Arabská liga. Detektory neodstraníme, kontruje Izrael

"Izrael si hraje s ohněm. Jeruzalém představuje červenou linii, která nesmí být narušena," varovali ministři zahraničí zemí Arabské ligy v souvislosti s rozhodnutím Izraele instalovat u vstupu na Chrámovou horu detektory kovu. "Detektory zůstanou, kde jsou," oponuje Izrael.

Množí se falešné sbírky na ulicích. Zkušenost s nimi má už čtvrtina lidí

Předstírají, že jsou neslyšící, kteří pořádají sbírku na dobrou věc. Ale jen do chvíle, než narazí na člověka, který ovládá znakovou řeč. Pak utečou.

AKTUALIZOVÁNO

Pilný s Babišem jednali v Lánech s prezidentem o rozpočtu

Ministr financí Ivan Pilný (ANO) mluvil dnes v Lánech s prezidentem Milošem Zemanem o přípravě rozpočtu na příští rok, ale i dlouhodobých aspektech české ekonomiky, třeba o chybějících lidech na trhu práce a evropských dotacích. Pravidelného jednání expertů se účastnil také Pilného předchůdce v křesle ministra financí Andrej Babiš (ANO), který návrh rozpočtu s deficitem 50 miliard připravoval. Prezident podle Hradu radil autorům rozpočtu soustředit se na investice víc než na spotřebu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení