Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Takhle by mohla vypadat budoucnost Citroënu. Jak se vám líbí studie CXperience?

Citroën si pro letošní autosalon v Paříži připravil jednu hodně zajímavou studii. Jmenuje se CXperience a naznačuje, jak by mohla vypadat budoucnost tradiční francouzské automobilky.

29.8.2016
SDÍLEJ:

Citroën CXperience.Foto: Citroën

Už název napovídá, kam bychom si tento koncept měli zařadit. Písmena "CX" ve jménu totiž odkazují na model Citroën CX, vůz vyšší střední třídy s jedinečným designem, který se vyráběl v letech 1974 až 1991. V tomto segmentu přitom Citroën aktuálně žádného zástupce nemá. Kromě toho francouzská automobilka musí vyřešit náhradu letitého modelu C5 ve střední třídě.

Je tedy možné, že studie CXperience alespoň částečně naznačuje, jak by mohl příští velký Citroën vypadat. Samotná automobilka tvrdí, že koncept nepředstavuje předobraz konkrétního produkčního modelu, pouze prý ukazuje, jak by mohl vypadat aktuální designový jazyk značky na velkém voze.

Citroën CXperience.

Na CX pak koncept navazuje také netradiční siluetou, která připomíná velký hatchback. Na délku auto měří 4,85 metru, široké je dva metry a vysoké 1,37 metru. Rozvor činí tři metry. Hodně zajímavě jsou řešeny přední světlomety, které tvoří úzké pásky LED diod - údajně jen 3 milimetry široké.

Přístup do kabiny usnadňují proti sobě otevírané dveře a absence prostředního sloupku. Uvnitř najdeme minimalistický interiér, který prakticky postrádá fyzické ovladače. Ovládání tu obstarají dotykové plochy a obrovský displej s úhlopříčkou 19 palců. Moderní pojetí podtrhuje také head-up displej a digitální přístrojový panel. O atmosféru se stará dřevěné obložení a žluté čalounění.

Citroën CXperience.

Pod kapotou se ukrývá plug-in hybridní pohonné ústrojí, které kombinuje elektromotor o výkonu 109 koní (80 kW) s blíže neupřesněným zážehovým agregátem. Nejvyšší kombinovaný výkon soustavy má činit až 305 koňských sil (224 kW).

Citroën uvádí, že plně nabitá baterie s kapacitou 3 kWh dokáže zajistit čistě elektrickou jízdu až 60 kilometrů. Z klasické zásuvky by se akumulátor měl plně dobít za 4 a půl hodiny.

Studie CXperience bude plně odhalena 29. září.

Autor: Redakce

29.8.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Ford C-Max
Suzuki Jimny
Škoda Rapid
Ilustrační foto.
4

Domy jako ze sci-fi. Můžete je mít třeba už příští rok

Billboardy kolem D1 a D46.
3 10

Nelegální reklama zůstává, stát je pozadu

Jumbo mizí z oblohy. Objednávky na nové nejsou

Letadlo, které změnilo byznys a umožnilo velký rozmach dálkových letů, pomalu míří do důchodu. Éra Boeingu 747, známého také jako Jumbo Jet, končí.

Povinné plavání. Některým školám dělají potíže peníze a musejí předělat rozvrh

/ANKETA/ Letošní školní rok přinesl žákům prvního stupně základních škol jednu novinku: povinný plavecký výcvik. I když plných 95 procent škol děti už dříve k vodě posílalo, příkaz zajistit školákům nejméně 40 hodin plaveckého výcviku přidělal nejednomu řediteli vrásky na čele. Na plavání totiž nemají peníze.

Houbaři, pozor! Nemocnice hlásí otravy z hub

/ANKETA/ „Interní ambulance nymburské nemocnice je každoročně mezi prvními, kdo zjistí, že houby konečně rostou.“ To říká s trochou nadsázky lékařka zmíněného oddělení Šárka Klimešová.

Pohledem Stanislava Šulce: Češi jsou bohatí

Boj o vyšší mzdy je u konce. To však neznamená, že jsou u konce předvolební bitvy. Další se povede o to, jak moc bude zdaněna práce. Jde o boj ještě důležitější než střet o platy učitelů a úředníků, protože výsledek tohoto politikaření se dotkne všech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení