VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tatra vyrobila největší český vůz historie. Je dlouhý 18 metrů

Tatra vyrobila v Kopřivnici na Novojičínsku vůz dlouhý 18 metrů. Má osm náprav, z toho šest řiditelných, a podle mluvčí automobilky Kateřiny Navarové se jedná o největší nákladní vozidlo vyrobené v historii českého automobilového průmyslu. Automobil, jehož cena přesahuje deset milionů korun, je určen pro německou firmu, která na podvozek namontuje vrtnou plošinu.

18.8.2015 12
SDÍLEJ:

Automobilka Tatra vyrobila v Kopřivnici na Novojičínsku vůz dlouhý 18 metrů.Foto: ČTK/Ožana Jaroslav

Výroba vozidla trvala asi šest měsíců, neboť se prakticky jednalo o práci srovnatelnou s vývojem nového typu. Motor bude pohánět kola i nástavbu. „I s nástavbou bude vážit 90 tun, výkon bude necelých 1200 koní, na silnici ho elektronika omezí na 600 koní. Vozidlo je homologováno pro pohyb v běžném silničním provozu, maximální rychlost je 60 kilometrů za hodinu, průměr otáčení 60 metrů," popsala Navarová.

Tatra by chtěla každoročně prodat pět až deset kusů takových vozidel. „Toto vozidlo ukazuje nové směřování Tatry, která se chce zaměřit na úzce specializovaná vozidla s výrazně vyšší přidanou hodnotou, než mají sériově vyráběné vozy," uvedla mluvčí. Auta podobných rozměrů – raketové nosiče – se podle ní v Evropě vyrábějí pouze v Rusku a Bělorusku. Jejich šířka však neumožňuje provoz po evropských silnicích.

Automobilka Tatra vyrobila v Kopřivnici na Novojičínsku vůz dlouhý 18 metrů.

Automobilka Tatra patří od roku 2013 společnosti Tatra Trucks českých podnikatelů Jaroslava Strnada a Reného Matery. Tržby automobilky loni dosáhly přes 3,7 miliardy korun, o 24 procent více než v roce 2013. Tatra vyrobila 821 vozů, o 58 více než v roce 2013, a prodala jich 850 (v předchozím roce 722). Letos chce prodat přes tisíc aut. Automobilka má přes 850 zaměstnanců.

Autor: ČTK

18.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Ford Fusion
Honda Civic
Sněmovna, ilustrační foto
9 8

Parlament dostane v příštím roce přidáno. Na fasádu i odchodné

Kamionová doprava na dálnici
26 4

Nechceme levné pracovní síly z východní Evropy, vzkazuje Macron

Petr Janda: Nechci se rouhat, ale hudebních nápadů mám pořád mraky

/ROZHOVOR, VIDEO/ Ještě držím pohromadě to je nejen název nové desky Petra Jandy, kterou mu k nedávným pětasedmdesátinám vydal Supraphon, ale i jasný vzkaz fanouškům, že je tento guru českého bigbítu stále ve skvělé formě.

Bez přesčasů by chyběly tisíce lékařů a sester

Čtyři stovky lékařů a tisíc sester. Přesně tolik nových zaměstnanců by musely sehnat české nemocnice, pokud by měly ze dne na den začít dodržovat zákoník práce. Vyplývá to z propočtů Asociace krajů České republiky. Pro představu: zhruba stejný počet zdravotníků pracuje ve všech špitálech Karlovarského kraje.

Václav Klaus: Nešlo o vládní krizi, ale o zahájení volební kampaně

Bývalý český prezident Václav Klaus vidí podstatu koaličních hádek v tom, že poprvé zažíváme situaci, kdy jsou ve vládě dvě stejně silné strany. Ty se musejí proti sobě vymezit, aby jim volič uvěřil, že každá chce něco jiného. „Nic hrozivého se neděje, všechny instituce normálně fungují. Nešlo o vládní krizi, ale o bouřlivé zahájení volební kampaně," hodnotí události posledních dní.

Lidovci pokukují po premiérovi. Volí vedení

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš polepil zemi plakáty, v nichž se ptá, o čem lidé sní. Kdyby měl odpovědět sám, možná by uvedl číslo 9,99. Právě takový volební zisk lidovců a STAN by přivítal. O nesnadno dosažitelné hranici pro vstup do sněmovny ale nemluví jen on. I proto Babiš nevěří, že tuto volební koalici křesťanští demokraté nakonec schválí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies