Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TEST: Mercedes-Benz CLS není bez chyb. Šarmu má ale na rozdávání

Když Mercedes v roce 2004 představil model CLS, bylo to jako zjevení. Dlouhá, nízká limuzína s úzkými okny a siluetou kupé nepřipomínala nic, co v té době jezdilo po silnicích. Na stejný recept sází i aktuální druhá generace, která nedávno prošla modernizací.

15.7.2015
SDÍLEJ:

Mercedes-Benz CLS.Foto: Stanislav Švarc

Na pohled se toho změnilo málo. Bližší zkoumání prozradí novou "diamantovou" masku chladiče, jinak tvarovaný přední nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu a upravené světlomety. Auto také přišlo o pásky LED diod pro denní svícení. Nyní je totiž CLS standardně vybaveno světlomety s LEDkami pro všechny osvětlovací funkce.

Se supersvětly

Velkou vychytávkou jsou příplatkové světlomety s technologií Multibeam LED (za 50 118 Kč). Využívají čtyři moduly, přičemž v každém z nich se skrývá 24 LED diod. Tyto moduly pak umí reagovat na situaci na silnici.

Mercedes-Benz CLS.

Pokud systém rozpozná osvětlená protijedoucí nebo vpředu jedoucí vozidla, jednotlivé LED diody zareagují tak, aby zůstaly přesně vymezené oblasti vozovky cíleně neosvětlené. Díky tomu nedochází k oslňování ostatních řidičů, zatímco řidič mercedesu má perfektně osvětlenou silnici i krajnice. "Chytrá" dálková světla tak vlastně mohou zůstat trvale zapnutá.

"Lampy" také umí "předvídat" a natáčejí kužel světla do zatáčky s předstihem, ještě dřív, než řidič otočí volantem. A už před koncem zatáčky zase světlo vrací zpět do přímého směru.

Mercedes-Benz CLS.

Inteligentní světlomety jsou opravdu parádní záležitost, která funguje naprosto skvěle. Nejenže řidič vidí opravdu kus světa před sebou, také se mi ani jednou nestalo, že by mě protijedoucí šofér upozorňoval klasickým "probliknutím" na zapnutá dálková. Evidentně tedy systém od Mercedesu reaguje rychle a vážně neoslňuje.

V CLS jsem snad vůbec poprvé v autě nechal zapnutá automatická dálková - protože skutečně fungovala.

Echt mercedes

Interiéru se modernizace dotkla spíš mírně. Nejviditelnější novinky představují tříramenný volant a osmipalcový barevný displej informačního a zábavního systému, který má podobu tabletu na vrchu palubní desky.

Obrazovka není dotyková, multimediální systém stále pro ovládání využívá kruhový ovladač v blízkosti loketní opěrky. Což je docela fajn.

Mercedes-Benz CLS.

Jinak je kabina stále hodně příjemné místo. Na zpracování a materiály si nelze stěžovat, stejně jako na odhlučnění a vybavenost moderními elektronickými pomocníky.

Sedí se nízko a trochu nezvyklý je poněkud omezený výhled z auta - ovšem při pohledu na úzká okna by neměl nikoho překvapit. Zato ovládání už jistý potenciál k rozzlobení mercedesů neznalého řidiče má. I v CLS totiž najdeme řadu "mercedesáckých" zvláštností.

Tak třeba vpravo pod volantem najdeme volič automatické převodovky, kdežto stěrače mají svou páčku vlevo. Ta je ale společná i pro směrovky. A kousek pod ní je ovládání tempomatu. Takže se může stát, že do křižovatky vjedete s aktivovaným tempomatem namísto sepnutých blinkrů. Ale to ani není chyba, jen je potřeba chvíle si zvyknout.

Mercedes-Benz CLS.

CLS je čtyřmístné auto, středová konzole se táhne až mezi zadní sedadla, která nabízející slušný komfort. Prostor nad hlavou však omezuje svažující se nízká střecha. Zavazadelník má objem 470 litrů, ale na to se u stylového CLS zase moc nehraje. Čtyřdveřové "kupé" se nekupuje podle toho, kolik věcí a lidí odveze. 

Omlazení vozu zpravidla znamená také větší či menší revizi techniky a často i zvýšení výkonů nabízených motorů. V případě testovaného auta ve verzi 350 BlueTEC 4Matic je tomu ale překvapivě jinak.

Výkonu je méně, ale pořád dost

Šestiválcový turbodiesel totiž přišel o 13 koní, nyní jich ve spojení s pohonem všech kol produkuje 252 (v "zadokolce" stejný motor dává 258 koní). Kvůli tomu se lehce snížila maximální rychlost (na 245 km/h místo dřívějších 250 km/h) a také se o tři desetiny prodloužila doba potřebná pro akceleraci z klidu na stovku. Teď CLS 350 BlueTEC 4Motion potřebuje 6,7 sekundy.

Mercedes-Benz CLS.

Takže vlastně stále není žádný louda. Třílitr má elánu na rozdávání a ohromí zejména zátahem v nízkých otáčkách. Ostatně točivý moment vrcholí hodnotou 620 newtonmetrů už v rozmezí od 1600 do 2400 otáček za minutu.

Jenže tenhle šestiválec přesvědčivě táhne i ve vyšších otáčkách a rád se nechá vytočit až ke čtyřem tisícům – aniž by přitom v zátahu bylo cítit nějaké slabé místo.

Motor se však k autu hodí především svým kultivovaným charakterem. Jen si tak tiše přede a nesvádí k divočení. Ale přitom nenápadně naznačuje, že má dost síly, když bude potřeba.

Mercedes-Benz CLS.

Podobně klidně působí i sedmistupňová automatická převodovka, která řadí hladce a jemně, ale také trochu pomaleji.

Spotřeba je podle mě zcela přijatelná. S trochou snahy jsem mezi městy dokázal jezdit s průměrem sedm litrů na sto kilometrů, dlouhodobý apetit zahrnující všemožně představitelné zacházení se ustálil na 9,1 l/100 km.

Vzduch nepřesvědčí

Škoda, že se stejnou noblesou jako pohonné ústrojí nemůže pochlubit podvozek. Testované CLS jezdilo na příplatkovém vzduchovém podvozku (za 53 585 korun), který se během jízdy ladným pohupováním snaží přesvědčit o dokonalém pohodlí. Jenže stoprocentně funguje jen na hladkém povrchu, jakmile narazí na ostrou nerovnost, může být zle.

Občas se dokonce auto zakymácí, odskočí a od zadní části se ozve ošklivá rána. A nepomůže ani nastavení podvozku do režimu Comfort.

Mercedes-Benz CLS.

Na lepší silnici je ale zážitek mnohem radostnější. Podvozek totiž docela úspěšně maskuje téměř dvoutunovou hmotnost a mercedes ani na zakroucených cestách nepůsobí vyloženě těžkopádně. Při svižné jízdě se nechá ochotně vodit oblouky a řidiče příjemně poslouchá. Ale i tady jsou hranice. Vyloženě ostré zacházení už vozu nesvědčí, což se projevuje zejména nedotáčivostí v nájezdech do zatáček. 

Osobně v tom nevidím žádný problém, naftové CLS prostě není sportovní auto a umí to dát včas najevo. Což je jedině dobře.

Jeho síla je spíš v jakési uhlazenosti, neskutečné porci šarmu, ale také pohodlí a daru objet na jeden zátah půl Evropy, aniž by při tom unavilo řidiče.

A samozřejmě se na něj moc hezky kouká.

Kompletní ceník najdete zde.

Mercedes-Benz CLS 350 BlueTEC 4Matic: Hodnocení a technické údaje
+ zajímavý design
+ kultivovaný a dostatečně výkonný motor
+ luxusní interiér
- nejistý vzduchový podvozek
- výhled z auta
motor vznětový šestiválec, přeplňovaný
objem 2987 ccm
max. výkon 185 kW (252 k) při 3600 ot/min
max. točivý moment 620 Nm při 1600 - 2400 ot/min
převodovka automatická, sedmistupňová
max. rychlost 245 km/h
zrychlení 0-100 km/h 6,7 s
kombinovaná spotřeba 6,1 l/100 km
cena testovaného vozu 2 146 540 Kč

Autor: Stanislav Švarc

15.7.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Peugeot 208
Peugeot 208
Peugeot 208
Otec a syn Bushovi
1 16

Rodina Bushů se připojila ke kritikům Trumpa. Jeho poradní tým se rozpadl

Lázně Bohdaneč. Fontána na Masarykově náměstí.
8

Lázně hlásí plno. Po letech škrtů se pustily i do oprav

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

Podvodníci zaplavují sociální sítě. Chtějí získat peníze skrze falešné profily

Neposílejte nikomu svoje číslo, policie varuje před podvodníky, kteří vytvářejí falešné profily na Facebooku a chtějí získat peníze. Méně pozorné uživatele dokáží připravit o tisíce korun. Snaží se získat ověřovací SMS pro internetové mobilní platby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení