Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TEST: Skromný sprinter. Hybridní Infiniti Q50S ohromí zrychlením i spotřebou

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Hybrid, to nemusí být jen nudné, upjaté auto, které se tváří, že zachraňuje planetu. Sílu elektrického pohonu lze využít i jinak, mnohem zábavněji. Docela dobrým příkladem je Infiniti Q50S.

13.11.2014
SDÍLEJ:

Infiniti Q50S Hybrid AWD.Foto: Stanislav Švarc

Tenhle japonský sedan má totiž celkový výkon 364 koní a točivý moment dosahuje až 546 N.m. V případě testované verze s pohonem všech kol zrychlí z klidu na stovku jen za 5,4 sekundy. Infiniti Q50S je k dispozici i jako zadokolka, ta je ve sprintu ještě o tři desetiny rychlejší.

Použité hybridní ústrojí kombinuje 3,5litrový šestiválec poskytující 306 koní s elektrickým motorem o výkonu 68 koňských sil. Soustavu doplňují dvě spojky a nechybí samozřejmě Li-ion baterie s kapacitou 50 kW. Energie se do nich ukládá jen během jízdy, ze zásuvky nabít nejdou.

Systém Infiniti má několik předností.

Infiniti Q50S Hybrid AWD.

Především umí spalovací V6 během jízdy kdykoli "vypnout" a přepnout tak do čistě elektrického režimu. Dokáže to nejen ve městě, když s lehkou nohou popojíždíte v kolonách, ale třeba i na dálnici. Stačí občas sundat nohu z plynu - samozřejmě ne třeba při jízdě do kopce - a pak už jen "plachtíte", aniž byste spalovali benzín. Pokud budete citlivě pracovat s plynovým pedálem, zvládne elektromotor aktuální rychlost také udržovat. Jakmile trochu přitlačíte, zapojí se do práce i šestiválec.

Úsporný, ale trochu těžký

Chce to trochu cviku, ale až si zvyknete a najdete hranici, kdy se pohon přepíná, budete překvapeni, jak skromné umí hybridní Infiniti být. Zjistíte, že z ujeté vzdálenosti jste třeba třetinu čtvrtinu urazili jen na elektřinu, kterou si navíc auto vyrobilo "samo".

Infiniti Q50S Hybrid AWD.

Při snaze o co nejúspornější jízdu na klasických okreskách, ale ne takové, abych někoho brzdil, se mi povedlo spotřebu stlačit pod sedm litrů. Když připočtu i města, dálnice a přece jen svižnější pohyb bez jakéhokoli omezení, dostal jsem se jen lehce nad 8 litrů. Pochopitelná chuť poškádlit početné stádo koní pod kapotou samozřejmě spotřebu citelně zvýší.

Při rozumné jízdě se však do 9 litrů vejdete, což považuji za výtečnou hodnotu - nejen vzhledem k výkonu auta, ale i k pohonu všech kol a značné hmotnosti. Q50S Hybrid AWD s průměrným řidičem za volantem totiž nebezpečně atakuje hranici dvou tun. Pohotovostní hmotnost činí 1901 kilogramů.

A na zakroucené silnici je to samozřejmě znát. I když parádní podvozek dělá, co může, stejně je cítit, jak kilogramy navíc vytlačují auto ze zatáčky ven. V oblouku sice pomáhá přibrzďování vnitřních kol a při výjezdu zase pohon všech kol, ale ani chytrá elektronika fyziku úplně neoklame. Neměl by to ale být důvod, proč hybridní Q50 zatracovat.

Infiniti Q50S Hybrid AWD.

Bavíme se totiž už o docela dravé jízdě. Stačí trochu zvolnit a Infiniti ohromí naprosto suverénním projevem. Podvozek pracuje opravdu skvěle, nerovnosti tlumí spolehlivě a ani na vyloženě rozbitém povrchu se nenechá rozhodit. Stabilitu během rychlé jízdy na dálnici považuji u podobného sedanu prémiové značky za samozřejmou.

Řídí se "po drátech"

Další zvláštnost testovaného vozu představuje řízení, které funguje "po drátech". Kola se tedy nenatáčejí na základě mechanické vazby s volantem, ale reagují na elektrické pokyny udělené po spolupráci trojice řídících jednotek. Výsledek upřímně nepůsobí úplně přirozeně - i když si můžete hrát s jeho nastavením. Ne že by mi vyloženě vadilo, jen je jiné, trochu zvláštní. Třeba ve sportovním nastavení se občas stane, že řízení v zatáčce zničehonic ztuhne a je potřeba se s ním najednou víc prát. V normálním módu je chování nakonec nejpříjemnější. 

Infiniti Q50S Hybrid AWD.

Jinak samozřejmě auto klasický sloupek řízení má - to kdyby nedejbože došlo k závadě elektroniky.

Q50S lze pořídit výhradně se sedmistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení. K jejímu chodu nemám připomínek. To co má, dělá dobře.

Vyloženě ohromující na hybridním sedanu je jeho rychlost. Tedy přesněji způsob, jakým rychlost podává.

Nečekaný sprinter

Kombinace točivého šestiválce a pružného elektromotoru totiž spolehlivě přilepí pasažéry k sedadlům. Elektřina pomáhá zejména v nízkých otáčkách, kdy se spalovací motor teprve dostává do rytmu. V těch vyšších je to pak hlavně na něm - a je to nádhera. Šestiválec se rád nechá popohnat až sedmi tisícům otáček, kde jeho výkon vrcholí, a v do té doby tiché kabině se rozezní jeho příjemně sytý zvuk.

Způsob, jakým auto po zadupnutí pravého pedálu vystřelí, vás vážně překvapí. Pokud to máte rádi, tak i rozesměje.

Infiniti Q50S Hybrid AWD.

Infiniti má přitom vždy dostatek trakce, takže svoje schopnosti neplýtvá při protáčení kol. Systém 4x4 upřednostňuje zadní nápravu, přední připojuje až v případě nutnosti. Anebo právě při akceleraci. I díky tomu vůz vyniká v rychlosti výjezdů ze zatáček.

Na pohled byste "padesátce" přitom podobné vlastnosti asi nehádali. Vypadá pěkně, to ano, i docela dravě, ale určitě byste jí nepřiřkli schopnost pokořit stovku za 5,4 sekundy. Zvlášť když kolem vás projede zcela neslyšně v elektrickém módu a vy si ještě na bocích karoserie všimnete nápisů "hybrid".

V angličtině se auta, která vypadají poměrně obyčejně, ale přitom pod kapotou skrývají masu výkonu, označují slovem "sleeper", tedy spáč. Infiniti Q50S se tak rozhodně označit dá. I proto se mi moc líbí.

Není to možná nejsportovnější sedan segmentu, není ani nejzábavnější, ale je to přesně ten typ auta, do kterého se budete těšit, ať už vás za jeho volantem čeká cokoli. Okresky, dlouhá štreka po dálnici nebo i město - vždycky v něm budete sedět rádi.

Infiniti Q50S Hybrid AWD.

Pocit umocňuje i povedený, útulný, dostatečně prostorný (snad jen na zadních sedadlech by mohlo být víc místa) a luxusní interiér. Je i technologicky na úrovni. Jestli máte rádi nejrůznější elektronické hračky, v tomto voze se vyřádíte. Bude se vám například líbit přístrojový štít se dvěma velkými displeji a palubní systém, který umožňuje nastavit spoustu důležitých i nedůležitých věcí.

Snad jediné, co mi vadilo, je až přehnaná starostlivost o posádku. Uvnitř často na něco upozorňuje pípání a pokud se třeba autu zdá, že se příliš rychle blížíte ke kolegovi před sebou, nemilosrdně zatlačí plynový pedál proti vaší noze a přibrzdí. Dělá to, i když se třeba jen narychlo vyhýbáte vozidlu zaparkovanému u kraje silnici, máte situaci pod kontrolou a rozhodně neplánujete bourat.

Infiniti Q50.

Ovládání naštěstí není složité, takže se úzkostlivé bezpečnostní systémy dají případně vypnout. Je to na vás.

Cenově představuje Q50S Hybrid AWD vrchol nabídky. Zatímco základní provedení "padesátky" s naftovým čtyřválcem stojí 961 160 Kč, hybrid s pohonem všech kol vyjde nejméně na 1 349 209 korun. V případě testovaného kusu cenu ještě navýšily nejrůznější příplatky, proto by si za něj Infiniti žádalo více než 1,6 milionu.

Kompletní ceník najdete zde.

Infiniti Q50S Hybrid AWD: Hodnocení a technické údaje
+ dynamika
+ skvělý podvozek
+ vzhledem k výkonu slušná spotřeba
- odtažité řízení
- méně místa pro cestující vzadu
motor zážehový šestiválec + elektromotor
objem 3498 ccm
max. výkon 268 kW (364 k)
max. točivý moment 546 N.m
max. rychlost 250 km/h
zrychlení 0 - 100 km/h 5,4 s
kombinovaná spotřeba 6,8 l/100 km
cena testovaného vozu 1 600 110 Kč

Autor: Stanislav Švarc

13.11.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis
"Obyčejná" nehoda na obchvatu Holic mohla skončit zraněním záchranáře. Řidič si totiž místo volantu hleděl telefonu.
1

Záchranář uskakoval před autem. Řidič si fotil nehodu

Ilustrační foto.
10

E-recept už spolkl miliardu. Víc, než přiznává stát, tvrdí expert

Vteřiny dne. Rychlý přehled pro ty, kteří nemají čas číst

Zjistěte během několika málo vteřin, co nejdůležitějšího přinesl dnešní den.

Hrozí odvolání Trumpa? Prohra republikánů může znamenat prezidentův konec

V okolí Bílého domu se již delší dobu šeptá o tom, že pokud ve volbách do Sněmovny reprezentantů v příštím roce republikáni nezískají většinu, mohl by to být konec amerického prezidenta Donalda Trumpa. Mohlo by totiž snadno projít jeho odvolání, které Demokraté navrhují. Trump podle amerických médií místo podpory kampaně republikánů svou stranu rozvrací.  

Španělsko zatýká strůjce katalánského referenda. Do vazby jdou dva separatisté

Španělské úřady dnes zatkly dva z hlavních strůjců katalánského referenda. Jordi Sánchez, který stál v čele separatistické strany Katalánské národní shromáždění (ANC), a Jordi Cuixart vůdce organizace Omnium Cultural, byli dnes zatčeni. Důvodem jejich vazby má být pobuřování. Informoval o tom server BBC.

Irácké vojsko vtrhlo do Kirkúku, nezávislost Kurdistánu je ohrožena

Irácké vládní jednotky dnes vstoupily do města Kirkúk ovládaném Kurdy. Stalo se tak tři týdny poté, co území na severu Iráku vyhlásilo kontroverzní referendum o nezávislosti. Z města uprchly tisíce lidí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení