Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TEST: Subaru Legacy - Ceněný originál

/TEST/ - Čtvrtou generaci vozů Subaru Legacy, stejně jako jejich variantu Ourtback s větší světlou výškou, vystřídala nedávno na českém trhu nevšedně tvarově pojatá další generace s mnoha technickými změnami.

21.10.2010 1
SDÍLEJ:

Subaru Legacy Kombi začíná s cenou na hranici 715 tisíc korun.Foto: Subaru

Modelová řada Subaru Legacy se na světových trzích objevila již v roce 1989 a od té doby bylo vyrobeno více než 3,6 milionu vozů Legacy a Outback (Outback je v podstatě Legacy Kombi se zvýšeným podvozkem a karoserií upravenou ve stylu SUV). Koncepce těchto vozů dodávaných v karosářských provedeních sedan (Legacy) a kombi (Legacy a Outback) se od té doby nezměnila a v rámci své třídy je skutečně unikátní.

Prostorné kombi

Z nově uspořádané nabídky modelů jsme pro náš test vybrali prostorné Legacy Kombi poháněné hospodárným a kultivovaným turbodieselem 2.0D a o trochu robustnější provedení Outback se zážehovým čtyřválcem 2.5i se zcela novou plynulou převodovkou Lineartronic.

Kombi je s délkou 4775 mm o 45 mm delší než sedan a o 55 mm delší než předchozí generace. Zároveň je o 50 mm širší a o 65 mm vyšší než dosud. Na využití obestavěného prostoru a úroveň jízdních vlastností mají velký vliv také změny rozvoru náprav (+ 80 mm, nyní 2750 mm) a rozchodu kol vpředu/vzadu (například u testovaného turbodieselu činil nárůst 50 mm vpředu a 60 mm vzadu).

Outback má na rozdíl od Legacy o 50 mm větší světlou výšku (celkově tedy 200 mm), což je výhoda pro pravidelné jízdy mimo zpevněné cesty, byť Outback samozřejmě není ani SUV, ani čistokrevný terénní vůz. Podvozek se nezměnil pouze rozměrově, ale i konstrukcí zadní nápravy, která je nyní tvořena dvojicemi příčných ramen místo dosavadního víceprvkového řešení. Prostorově méně náročná zadní náprava umožnila zvětšit šířku a výšku zavazadlového prostoru, jehož základní objem je nyní 526 litrů místo 459 litrů.

Složením zadních opěradel na sedáky lze objem zavazadlového prostoru zvětšit až na 1726 litrů, respektive na 1677 litrů u modelů vybavených střešním oknem. Tyto hodnoty platí jak pro Legacy Kombi, tak pro Outback.

Bohatá výbava

Při základní ceně testovaných modelů mírně přesahující hranici jednoho milionu korun nepřekvapí velmi bohatá standardní výbava, která zahrnuje například kožené čalounění interiéru, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, xenonové světlomety, bezklíčový systém Smart Key a navigační a multimediální systém DVD s osmipalcovým dotykovým displejem ve středovém panelu.

Elektronická parkovací brzda se ovládá prostřednictvím nepříliš šťastně umístěného ovladače na přístrojové desce vlevo od volantu.

Vynikající vznětový motor Boxer Diesel je jako stvořený pro evropské zákazníky, kteří požadují jak dynamickou akceleraci, tak nízkou spotřebu paliva. Dvoulitrový turbodiesel v testovaném kombi vzbuzoval dojem většího výkonu než papírově uváděných 110 kW. V běžném provozu si přitom řekl o průměrných 6,2 l/100 km, což je na vůz této velikosti, hmotnosti, pohonu všech kol a temperamentu, velmi dobrá hodnota.

Další věcí, která řidiče potěší, je vyvážené naladění podvozku s dobrým komfortem odpružení a jistým držením stopy v zatáčkách.

Podobné hodnocení jízdních vlastností se v zásadě vztahuje i na zážehový Outback 2.5i, nicméně z hlediska jízdního projevu se nám více líbilo vznětové provedení.

Navzdory vyššímu výkonu působí motor 2.5i méně dynamickým dojmem. Činnost plynulé samočinné převodovky Lineartronic nezavdává žádnou příčinu ke kritice, přičemž chytrá řídicí jednotka může v závislosti na provozních podmínkách simulovat činnost stupňových převodovek. Zájemci o tuto kombinaci motoru a převodovky by se měli připravit na vyšší úroveň spotřeby paliva, která v našem testu dosáhla průměrné hodnoty 8,6 l/100 km.

Oba modely Subaru Legacy Kombi 2.0D Comfort a Subaru Outback 2.5i Comfort Lineartronic mají všestranné kvality, přičemž zvláštní uznání si zaslouží za mimořádné potěšení z jízdy.

PAVEL OLIVÍK

Subaru Legacy Kombi 2.0D Comfort / Outback 2.5i Comfort Lineartronic
karoserie: pětimístné pětidveřové kombi
motor: vznětový čtyřválec boxer s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem/zážehový čtyřválec boxer
zdvihový objem:
1998/2457 cm³
výkon:
110/123 kW (150/167 k) při 3600/5600 ot.
točivý moment:
350/229 N.m při 1800 až 2400/4000 ot.
převodovka/pohon:
šestistupňová mechanická/plynulá samočinná CVT, pohon všech kol
podvozek:
přední náprava typu McPherson, vzadu lichoběžníková náprava
pneumatiky 205/60 R 16; Outback: 225/60 R 17
vnější rozměry:
4775×1780/1820×1535/1605 mm
zavazadlový prostor:
526/1726 l
pohotov./celková hmotnost:
1556 až 1592/2075 kg
Outback: 1533 až 1569/2040 kg
maximální rychlost:
203/198 km/h
zrychlení z 0–100 km/h:
9,6/10,4 s
kombinovaná spotřeba paliva:
6,1/8,4 l/100 km
cena:
od 715 000 Kč(Legacy Kombi 2.0i Trend)
1 030 000 Kč / 1 005 000 Kč (testované verze 2.0D Comfort a 2.5i Comfort Lineartronic)
21.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policisté na preventivní akci s chodci.
8

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

Petra Erbanová
DOTYK.CZ
6

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

Fotbalový agent Zíka: Ovlivnění nominací? Blbost. Jarolím patří k nejlepším

/ROZHOVOR/ Bylo to vážné obvinění. Karel Jarolím si podle faktického předsedy fotbalové asociace nechal „radit“ při nominacích do národního týmu od agentů. Toto tvrzení Romana Berbra však vyvrací „třetí“ strana: významný agent Pavel Zíka.

Dolínek vs. Černochová a žehnání azylu: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 16. října 2017.

AKTUALIZOVÁNO

Změna v rakouských volbách. Sociální demokraté jsou nakonec druzí

Sociální demokracie poskočila v předčasných rakouských parlamentních volbách na druhé místo, ačkoliv se po neděli zdálo, že bude až třetí. Vyplývá to z předběžných konečných výsledků, které dnes v noci zveřejnilo rakouské ministerstvo vnitra. Změna nastala po započtení více než 750 tisíc korespondenčních hlasů.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení