VYBERTE SI REGION

TEST: Subaru Legacy - Ceněný originál

/TEST/ - Čtvrtou generaci vozů Subaru Legacy, stejně jako jejich variantu Ourtback s větší světlou výškou, vystřídala nedávno na českém trhu nevšedně tvarově pojatá další generace s mnoha technickými změnami.

21.10.2010 1
SDÍLEJ:

Subaru Legacy Kombi začíná s cenou na hranici 715 tisíc korun.Foto: Subaru

Modelová řada Subaru Legacy se na světových trzích objevila již v roce 1989 a od té doby bylo vyrobeno více než 3,6 milionu vozů Legacy a Outback (Outback je v podstatě Legacy Kombi se zvýšeným podvozkem a karoserií upravenou ve stylu SUV). Koncepce těchto vozů dodávaných v karosářských provedeních sedan (Legacy) a kombi (Legacy a Outback) se od té doby nezměnila a v rámci své třídy je skutečně unikátní.

Prostorné kombi

Z nově uspořádané nabídky modelů jsme pro náš test vybrali prostorné Legacy Kombi poháněné hospodárným a kultivovaným turbodieselem 2.0D a o trochu robustnější provedení Outback se zážehovým čtyřválcem 2.5i se zcela novou plynulou převodovkou Lineartronic.

Kombi je s délkou 4775 mm o 45 mm delší než sedan a o 55 mm delší než předchozí generace. Zároveň je o 50 mm širší a o 65 mm vyšší než dosud. Na využití obestavěného prostoru a úroveň jízdních vlastností mají velký vliv také změny rozvoru náprav (+ 80 mm, nyní 2750 mm) a rozchodu kol vpředu/vzadu (například u testovaného turbodieselu činil nárůst 50 mm vpředu a 60 mm vzadu).

Outback má na rozdíl od Legacy o 50 mm větší světlou výšku (celkově tedy 200 mm), což je výhoda pro pravidelné jízdy mimo zpevněné cesty, byť Outback samozřejmě není ani SUV, ani čistokrevný terénní vůz. Podvozek se nezměnil pouze rozměrově, ale i konstrukcí zadní nápravy, která je nyní tvořena dvojicemi příčných ramen místo dosavadního víceprvkového řešení. Prostorově méně náročná zadní náprava umožnila zvětšit šířku a výšku zavazadlového prostoru, jehož základní objem je nyní 526 litrů místo 459 litrů.

Složením zadních opěradel na sedáky lze objem zavazadlového prostoru zvětšit až na 1726 litrů, respektive na 1677 litrů u modelů vybavených střešním oknem. Tyto hodnoty platí jak pro Legacy Kombi, tak pro Outback.

Bohatá výbava

Při základní ceně testovaných modelů mírně přesahující hranici jednoho milionu korun nepřekvapí velmi bohatá standardní výbava, která zahrnuje například kožené čalounění interiéru, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče, xenonové světlomety, bezklíčový systém Smart Key a navigační a multimediální systém DVD s osmipalcovým dotykovým displejem ve středovém panelu.

Elektronická parkovací brzda se ovládá prostřednictvím nepříliš šťastně umístěného ovladače na přístrojové desce vlevo od volantu.

Vynikající vznětový motor Boxer Diesel je jako stvořený pro evropské zákazníky, kteří požadují jak dynamickou akceleraci, tak nízkou spotřebu paliva. Dvoulitrový turbodiesel v testovaném kombi vzbuzoval dojem většího výkonu než papírově uváděných 110 kW. V běžném provozu si přitom řekl o průměrných 6,2 l/100 km, což je na vůz této velikosti, hmotnosti, pohonu všech kol a temperamentu, velmi dobrá hodnota.

Další věcí, která řidiče potěší, je vyvážené naladění podvozku s dobrým komfortem odpružení a jistým držením stopy v zatáčkách.

Podobné hodnocení jízdních vlastností se v zásadě vztahuje i na zážehový Outback 2.5i, nicméně z hlediska jízdního projevu se nám více líbilo vznětové provedení.

Navzdory vyššímu výkonu působí motor 2.5i méně dynamickým dojmem. Činnost plynulé samočinné převodovky Lineartronic nezavdává žádnou příčinu ke kritice, přičemž chytrá řídicí jednotka může v závislosti na provozních podmínkách simulovat činnost stupňových převodovek. Zájemci o tuto kombinaci motoru a převodovky by se měli připravit na vyšší úroveň spotřeby paliva, která v našem testu dosáhla průměrné hodnoty 8,6 l/100 km.

Oba modely Subaru Legacy Kombi 2.0D Comfort a Subaru Outback 2.5i Comfort Lineartronic mají všestranné kvality, přičemž zvláštní uznání si zaslouží za mimořádné potěšení z jízdy.

PAVEL OLIVÍK

Subaru Legacy Kombi 2.0D Comfort / Outback 2.5i Comfort Lineartronic
karoserie: pětimístné pětidveřové kombi
motor: vznětový čtyřválec boxer s přímým vstřikováním a přeplňováním turbodmychadlem/zážehový čtyřválec boxer
zdvihový objem:
1998/2457 cm³
výkon:
110/123 kW (150/167 k) při 3600/5600 ot.
točivý moment:
350/229 N.m při 1800 až 2400/4000 ot.
převodovka/pohon:
šestistupňová mechanická/plynulá samočinná CVT, pohon všech kol
podvozek:
přední náprava typu McPherson, vzadu lichoběžníková náprava
pneumatiky 205/60 R 16; Outback: 225/60 R 17
vnější rozměry:
4775×1780/1820×1535/1605 mm
zavazadlový prostor:
526/1726 l
pohotov./celková hmotnost:
1556 až 1592/2075 kg
Outback: 1533 až 1569/2040 kg
maximální rychlost:
203/198 km/h
zrychlení z 0–100 km/h:
9,6/10,4 s
kombinovaná spotřeba paliva:
6,1/8,4 l/100 km
cena:
od 715 000 Kč(Legacy Kombi 2.0i Trend)
1 030 000 Kč / 1 005 000 Kč (testované verze 2.0D Comfort a 2.5i Comfort Lineartronic)
21.10.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

„Cítíme velkou křivdu," říkají manželé, kteří měli naftu ve své studni

Zdounky – Společně se svou manželkou cítí velkou křivdu a bezmoc poté, co před více než 14 dny zjistili, že jejich do té doby průzračná a kvalitní pitná voda ve studni je kontaminována starou směsí topných olejů. Znehodnocenou vodu nic netušíce několik dní pili.

AKTUALIZUJEME

První česká medaile. Koukalová dojela v Östersund třetí ve sprintu!

Östersund (Švédsko) - Biatlonistka Gabriela Koukalová dojela třetí ve sprintu v Östersundu a poprvé v nové sezoně Světového poháru vystoupila na stupně vítězů. Královna minulé zimy dnes přesně střílela a prohrála jen s vítězkou Marií Dorinovou-Habertovoui z Francie a druhou Finkou Kaisou Mäkäräinenovou.

Britové poslali do vězení trio, jež ženy z ČR nutilo k prostituci

Bristol - Soud v britském Bristolu dnes uložil tresty vězení ve výši 7,5 až 9,5 roku trojici osob, které lákaly z České republiky ženy do Spojeného království, kde je nutily k prostituci. Britská média státní příslušnost odsouzených neupřesňují, z prohlášení místní policie ale vyplývá, že jeden z trojice byl zadržen v Česku, kde čeká na vydání do Británie. Soud mu tedy trest uložil v nepřítomnosti.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies