Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TEST: Volkswagen Passat Alltrack je povedený všeuměl

Volkswagen Passat se u nás stal synonymem solidního vozu pro podniky, podnikání, střední management, ale i jako trvanlivé rodinné auto. Nyní přijíždí i jako oplastovaný kombík na vyšším podvozku.

16.3.2016 3
SDÍLEJ:

Volkswagen Passat Alltrack.Foto: Volkswagen

Tato verze míří na náročnější klientelu, která nemá zájem o dnes tak módní crossovery či vozy SUV, ale chce univerzálnější vozidlo v civilní podobě s přednostmi „terénnějších" modelů. Tedy na zákazníky, pro které je Octavia Scout málo a Audi A6 Allroad už příliš.

Výbava je bohatá

Volkswagen Passat Alltrack je nabízen jen s karoserií kombi – Variant a se čtveřicí slušně výkonných a přitom úsporných dvoulitrových motorů. U nás bude asi méně vyhledáván benzinový TSI o výkonu 220 koní. Určitě větší zájem bude o některou ze tří variant dieselů s výkony od 150 do 240 k.

Volkswagen Passat Alltrack.

Všechny verze Alltracku mají pouze pohon všech kol 4Motion a jen nejslabší diesel je nabízen s mechanickou šestistupňovou převodovkou, zatímco zbývající tři verze jsou vybaveny výhradně dvouspojkovými automaty. Navenek se od „obyčejného" Passatu liší Alltrack o 27,5 mm větší světlou i celkovou výškou, dále odlišným předním i zadním nárazníkem a podélnými střešními nosiči.

Výbava  verze Alltrack je jen jedna a obsahuje hodně prvků nabízených u běžného Passatu na přání. Je opravdu slušná a hodně nadstandardní, ale jak bývá u německých automobilů obvyklé, může být ještě hodně bohatě doplněna.

Volkswagen Passat Alltrack.

Za zmínku stojí monitorování celého okolí vozidla v rozsahu 360°, samočinné parkování, včetně parkování s přívěsem, průhledový displej v zorném úhlu řidiče, asistent dálkových světel, udržování jízdy v pruzích, sledování mrtvého úhlu řidiče, různé dekorační prvky, automatické otevírání a zavírání víka zavazadlového prostoru, 18" či 19" kola, navigace, elektronické uzávěry diferenciálu, kůží potažená sedadla, přední sedadla s masážní funkcí a aktivní klimatizací, světlomety LED s dynamickým přisvětlováním do zatáček, velké panoramatické střešní okno, různé varianty multifunkčních volantů a další.

Úsporně i rychle

Vlastní interiér působí také u Alltracku typicky německou VW věcností a logickým uspořádáním. Poskytuje velmi slušné pohodlí, víc než dostatek prostoru pro posádku a příjemné pracoviště řidiče. Případné výtky mohou být spíše jen otázkou osobního vkusu. Velkou předností tohoto vozu je rovněž velký zavazadlový prostoru.

Volkswagen Passat Alltrack poskytuje komfortní svezení, k němuž přispívají velmi příjemně tvarovaná a čalouněná sedadla i solidní odhlučnění interiéru.

Volkswagen Passat Alltrack.

Jízdní vlastnosti i výkony jsou s ohledem na výkonné motory opravdu zajímavé. Moderní podvozek si nechá bez problémů líbit rychlou jízdu na dálnicích, stejně jako překvapivě sportovní projíždění zatáček. Hlavní přednosti ale prokazuje na horších cestách a v zimním provozu, kde přichází vhod vyšší světlá výška a pohon všech kol. Pochvalu zaslouží i hospodárnost naftových motorů, když se středně výkonným motorem (190 k) se dá jezdit i za 6 l/100 km (normovaná spotřeba je dokonce 5,1 l/100 km), při překvapující dynamice (z 0 na 100 km/h Allroad zrychlí i za 7,9 s).

Passat Alltrack samozřejmě není lidovým vozem, jak by z doslovného překladu mohlo vyznívat, a to zejména cenou, která začíná na částce 910 900 Kč u dieselu s výkonem „jen" 150 k a mechanickou převodovkou. Příjemnější a dynamičtější je verze o výkonu 190 k, ale pro náročně bude lahůdkou dvouturbový motor TDI o výkonu 240 k (176 kW), který jede snadno až 234 km/h a dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za velmi zajímavých 6,4 s.

Kompletní ceník najdete zde.

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI: Hodnocení a technické údaje
+ úsporný motor
+ prostorný a kvalitní interiér
+ jízdní vlastnosti
- vyšší základní cena
- drahé příplatky
motor vznětový čtyřválec, přeplňovaný
objem 1968 ccm
max. výkon 140 kW/190 k při 3600-4000 ot/min
max. točivý moment 400 Nm při 1900 až 3300 ot/min
převodovka šestistupňová, automatická
max. rychlost 220 km/h
zrychlení 0-100 km/h 7,9 s
kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km
cena od 1 027 900 Kč

Karel Beránek

Autor: Redakce

16.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Ford Focus
Renault Fluence
Toyota Avensis
Ilustrační foto
13

Vánoční dárky z e-shopu. Dejte si pozor na termíny dodání i obchodní podmínky

Ilustrační foto.
10

E-recept už spolkl miliardu. Víc, než přiznává stát, tvrdí expert

Dolínek vs. Černochová a žehnání azylu: prohlédněte si nejlepší videa dne

Podívejte se na krátký sestřih toho nejzajímavějšího, co zaznamenali redaktoři Deníku v pondělí 16. října 2017.

Ťok připustil zavedení režijek i v soukromých vlacích

Čelní střet o režijní jízdenky na dráze mezi ministerstvem dopravy a železničními odbory se odsunul na povolební týden, ačkoliv první schůzka obou stran byla plánována už na týden minulý.

Změna v rakouských volbách. Sociální demokraté jsou nakonec druzí

Sociální demokraté poskočili v předčasných rakouských parlamentních volbách na druhé místo, ačkoliv se po neděli zdálo, že budou až třetí. Vyplývá to z předběžných konečných výsledků, které dnes v noci zveřejnilo rakouské ministerstvo vnitra. Změna nastala po započtení více než 750 tisíc korespondenčních hlasů.

Chanov opět trápí štěnice. Radnice celé sídliště proti hmyzu vystříká

Město Most chce vyhubit štěnice a šváby v devíti panelových domech. Hmyz opakovaně zamořuje i další lokality v okresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení