VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TEST: Živá voda pro Sportage. Edice Navigator má bohatou výbavu a slušnou cenu

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Současná generace modelu Sportage patří k vozům, které úspěšně změnily pohled mnoha lidí na produkci korejské automobilky Kia. Jenže od jejího uvedení už uběhly čtyři roky, a tak bylo nutné trochu osvěžit nabídku. Právě proto přijíždí Sportage v limitované edici Navigator, která má v ceně docela fajnovou výbavu.

21.2.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
14 fotografií

Kia Sportage.Foto: Kia

A jde o výbavu nejen příjemnou, ale taky užitečnou. Navigator vychází z prostředního stupně Comfort Plus, takže nabízí třeba dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s CD a MP3, palubní počítač či elektrické ovládání předních i zadních oken.

Praktičnost nad dojem

Hodí se taky všechny možné elektronické jízdní asistenty, dešťový senzor, přední mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáčky či vyhřívaná přední i zadní (!) sedadla. Příjemná je osvětlená a chlazená schránka před spolujezdcem.

Kia Sportage.

Edice Navigator však navíc, jak už ostatně napovídá její označení, bez příplatku přidává navigační systém, dále pak externí zesilovač, subwoofer, zadní parkovací kameru a zatmavená skla zadních dveří. Kdybychom tuto výbavu sečetli podle částek v ceníku, stála by nás 48 tisíc korun.

Navigator je však oproti Comfort Plus dražší jen o 20 tisíc. Úspora je tedy jasná.

Na druhou stranu, pokud se upíšete právě této specifikaci, ani za příplatek nedosáhnete na některé prvky, které byste si jinak mohli s Comfort Plus pořídit. Jde například o xenonové světlomety, osmnáctipalcová kola (standardem jsou 17"), bezklíčový vstup, kožené čalounění, inteligentní parkovací systém nebo panoramatické střešní okno. Zapovězeny jsou i chromované doplňky.

Jinými slovy, Navigator hraje spíš na funkčnost a praktičnost. Jestli vám jde především o povrchní dojem, hledejte v ceníku jinde. Ale berte to samozřejmě s nadsázkou, i blyštivými doplňky neozdobená Kia Sportage pořád vypadá dobře.

Pořád stejný, pořád dobrý

I po čtyřech letech od uvedení na trh vzbuzuje skvělý dojem interiér, který stále patří k tomu lepšímu v této třídě. Použité materiály i zpracování jsou na dobré úrovni, tlačítka logicky umístěná a ovládání poměrně intuitivní. Snad jen ovladač palubního počítače by nemusel být "schovaný" za volantem vedle "budíků" v přístrojové kapličce.

Kia Sportage.

Příjemný pocit umocňují pohodlná sedadla a chytrým detailem je "drobnost" v podobě vysouvatelného prodloužení stínítka proti slunci. Potěší také umístění obrazovky multimediálního systému v horní části palubní desky, takže není třeba během sledování navigace příliš sklápět zrak. Chválím i za komunikaci v češtině.

Vnitřek je dostatečně prostorný, i na zadních sedadlech najdou dva cestující s objemnějšími postavami pohodlí. Zavazadelník pak nabízí objem 564 litrů (počítá se do něj však i prostor pod mezipodlahou), po snadném sklopení zadních sedadel je k dispozici 1535 litrů.

Kia Sportage.

Jenom ne do terénu

Výbavu Navigator můžete pořídit se třemi motorizacemi. Nejlevněji vyjde s benzinovou atmosférickou šestnáctistovkou (135 koní) a s hnanou přední nápravou, nejdráž s dvoulitrovým turbodieselem (136 koní) a pohonem všech kol. Uprostřed pak najdeme slabší nafťák 1,7 CRDi s výkonem 116 koní. V tomto případě je k dispozici pouze pohon předních kol.

Vadit to asi bude málokomu. Je známá věc, že moderní "esúvéčka", zvlášť ta kompaktní, se během svého života podívají maximálně na nějakou tu polňačku vedoucí k chalupě. A často ještě jen za pěkného počasí.

Majitelé s malá SUV kupují spíš kvůli vyšší poloze za volantem, snadnějšímu nastupování, pocitu většího bezpečí a snad i kvůli tomu, aby se trochu "vytáhli" před sousedy.

Kia Sportage.

Kia tohle samozřejmě ví, takže Sportage věnovala spíš charakter hatchbacku než klasického SUV. A podobně se i řídí. Podvozek s víceprvkovou zadní nápravu je spíš tvrdší, ale tak nějak akorát. Fyziku tohle relativně vysoké a docela těžké auto samozřejmě neoblafne, ale i tak působí v zatáčkách stabilně a jistě. A přes většinu nerovností se jen klidně přehoupne. I když sem tam se zezadu přece jen ozvou tupé rány - způsobují je ale jen opravdu velké příčné díry.

Řízení s elektrickým posilovačem s proměnným účinkem sice postrádá cit a s řidičem prakticky "nemluví", ale tak je tomu dnes u většiny podobných aut. K řazení nemám námitek, stejně jako k pohonné jednotce. Naftová sedmnáctistovka samozřejmě není žádný trhač asfaltu, ale výkonově bohatě stačí a svým kultivovaný a poměrně pružným charakterem se k autu hodí. Nabízí typický turbodieselový zátah v nízkých otáčkách, hnát ho do těch vysokých naopak nemá valný smysl.

Kia Sportage.

Potěší také spotřeba, která se během testu pohybovala kolem 6 litrů na sto kilometrů, při troše snahy o úspornou jízdu dokonce okolo 5,5 litru.

Sečteno podtrženo, Kia Sportage i po čtyřech letech od zahájení prodeje umí. A limitovaná edice Navigator ještě zdůrazňuje její sympatickou osobnost, zvlášť když se podíváme na její cenu. S benzinovým motorem vyjde bohatě vybavené auto na 494 980 korun, s testovaným turbodieselem pak na 534 980 korun. V tom Sportage opravdu nemá konkurenci, za stejné peníze vám podobně vybavené kompaktní SUV nikdo jiný nedá.

Kia Sportage 1,7 CRDi Navigator: Hodnocení a technické údaje
+ kvalitní interiér
+ úsporný motor
+ bohatá výbava
- řízení bez citu
- ovládání palubního počítače
motor vznětový čtyřválec, přeplňovaný
objem 1685 ccm
max. výkon 85 kW (116 k) při 4000 ot/min
max. točivý moment 260 N.m při 1500 - 2750 ot/min
max. rychlost 173 km/h
zrychlení 0 - 100 km/h 12,3 s
kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km
cena testovaného vozu 548 980 Kč

Kompletní ceník najdete zde.

Autor: Stanislav Švarc

21.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
První ministryně Skotska (premiérka) Nicola Sturgeonová chce bránit místo, které má Skotsko v Evropské unii, a bude usilovat o to, aby Skotové mohli mít po odchodu Británie z unie i nadále přístup k evropskému jednotnému trhu.
AKTUALIZOVÁNO
4

Skotský parlament souhlasí s novým referendem o nezávislosti

Donald Trump
AKTUALIZOVÁNO
2 4

Trump podepsal dekret, kterým končí Obamovy ekologické regulace

Brečet nebudu, říká sprejer, který poničil hradby

Na místo činu se o víkendu vrátili sprejeři, kteří ve čtvrtek 16. března pomalovali historické hradby a další místa v Klatovech, a způsobili tak škodu za zhruba 45 tisíc korun. Odstraňovali nápisy, které nastříkali. Lítost by u nich ale člověk hledal jen stěží.

Krajský soud potvrdil půlmilioniovou pokutu pro ministerstvo vnitra

Krajský soud v Brně v úterý potvrdil půlmilionovou pokutu, kterou Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) uložil ministerstvu vnitra. Je za chyby v zakázce na IT služby související s výplatou sociálních dávek. Soud potvrdil rozhodnutí ÚOHS z roku 2013. V úterý to řekla mluvčí soudu Simona Pešková.

Se zpěvačkou Špinarovou se příznivci rozloučí 1. dubna v Ostravě

Se zpěvačkou Věrou Špinarovou, která náhle zemřela v neděli ve věku 65 let, se její příznivci mohou rozloučit dopoledne 1. dubna v Ostravě. Smuteční síň krematoria ve Slezské Ostravě jim bude zpřístupněna od 09:00 do 12:00. Odpoledne se poslední rozloučení uskuteční pouze v kruhu rodiny a přátel. ČTK o tom dnes informoval Adam Pavlík, syn Věry Špinarové a vedoucí její doprovodné kapely.

Divoká prasata terorizují lázně i města

Nejsou to hony za dobrodružstvím, ale na vztek. Odstřel divokých prasat, která v nájezdech terorizují parky v Karlových Varech a dalších městech, ale nepohrdnou ani zahradami soukromníků, nyní zaměstnává myslivce i pracovníky Správy lázeňských parků. Ačkoliv na čekanou vyrážejí prakticky každou noc, od začátku letošního roku se jim podařilo ulovit jeden kus.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies