VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TEST: Živá voda pro Sportage. Edice Navigator má bohatou výbavu a slušnou cenu

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Současná generace modelu Sportage patří k vozům, které úspěšně změnily pohled mnoha lidí na produkci korejské automobilky Kia. Jenže od jejího uvedení už uběhly čtyři roky, a tak bylo nutné trochu osvěžit nabídku. Právě proto přijíždí Sportage v limitované edici Navigator, která má v ceně docela fajnovou výbavu.

21.2.2014
SDÍLEJ:

A jde o výbavu nejen příjemnou, ale taky užitečnou. Navigator vychází z prostředního stupně Comfort Plus, takže nabízí třeba dvouzónovou automatickou klimatizaci, rádio s CD a MP3, palubní počítač či elektrické ovládání předních i zadních oken.

Praktičnost nad dojem

Hodí se taky všechny možné elektronické jízdní asistenty, dešťový senzor, přední mlhovky s funkcí přisvěcování do zatáčky či vyhřívaná přední i zadní (!) sedadla. Příjemná je osvětlená a chlazená schránka před spolujezdcem.

Kia Sportage.

Edice Navigator však navíc, jak už ostatně napovídá její označení, bez příplatku přidává navigační systém, dále pak externí zesilovač, subwoofer, zadní parkovací kameru a zatmavená skla zadních dveří. Kdybychom tuto výbavu sečetli podle částek v ceníku, stála by nás 48 tisíc korun.

Navigator je však oproti Comfort Plus dražší jen o 20 tisíc. Úspora je tedy jasná.

Na druhou stranu, pokud se upíšete právě této specifikaci, ani za příplatek nedosáhnete na některé prvky, které byste si jinak mohli s Comfort Plus pořídit. Jde například o xenonové světlomety, osmnáctipalcová kola (standardem jsou 17"), bezklíčový vstup, kožené čalounění, inteligentní parkovací systém nebo panoramatické střešní okno. Zapovězeny jsou i chromované doplňky.

Jinými slovy, Navigator hraje spíš na funkčnost a praktičnost. Jestli vám jde především o povrchní dojem, hledejte v ceníku jinde. Ale berte to samozřejmě s nadsázkou, i blyštivými doplňky neozdobená Kia Sportage pořád vypadá dobře.

Pořád stejný, pořád dobrý

I po čtyřech letech od uvedení na trh vzbuzuje skvělý dojem interiér, který stále patří k tomu lepšímu v této třídě. Použité materiály i zpracování jsou na dobré úrovni, tlačítka logicky umístěná a ovládání poměrně intuitivní. Snad jen ovladač palubního počítače by nemusel být "schovaný" za volantem vedle "budíků" v přístrojové kapličce.

Kia Sportage.

Příjemný pocit umocňují pohodlná sedadla a chytrým detailem je "drobnost" v podobě vysouvatelného prodloužení stínítka proti slunci. Potěší také umístění obrazovky multimediálního systému v horní části palubní desky, takže není třeba během sledování navigace příliš sklápět zrak. Chválím i za komunikaci v češtině.

Vnitřek je dostatečně prostorný, i na zadních sedadlech najdou dva cestující s objemnějšími postavami pohodlí. Zavazadelník pak nabízí objem 564 litrů (počítá se do něj však i prostor pod mezipodlahou), po snadném sklopení zadních sedadel je k dispozici 1535 litrů.

Kia Sportage.

Jenom ne do terénu

Výbavu Navigator můžete pořídit se třemi motorizacemi. Nejlevněji vyjde s benzinovou atmosférickou šestnáctistovkou (135 koní) a s hnanou přední nápravou, nejdráž s dvoulitrovým turbodieselem (136 koní) a pohonem všech kol. Uprostřed pak najdeme slabší nafťák 1,7 CRDi s výkonem 116 koní. V tomto případě je k dispozici pouze pohon předních kol.

Vadit to asi bude málokomu. Je známá věc, že moderní "esúvéčka", zvlášť ta kompaktní, se během svého života podívají maximálně na nějakou tu polňačku vedoucí k chalupě. A často ještě jen za pěkného počasí.

Majitelé s malá SUV kupují spíš kvůli vyšší poloze za volantem, snadnějšímu nastupování, pocitu většího bezpečí a snad i kvůli tomu, aby se trochu "vytáhli" před sousedy.

Kia Sportage.

Kia tohle samozřejmě ví, takže Sportage věnovala spíš charakter hatchbacku než klasického SUV. A podobně se i řídí. Podvozek s víceprvkovou zadní nápravu je spíš tvrdší, ale tak nějak akorát. Fyziku tohle relativně vysoké a docela těžké auto samozřejmě neoblafne, ale i tak působí v zatáčkách stabilně a jistě. A přes většinu nerovností se jen klidně přehoupne. I když sem tam se zezadu přece jen ozvou tupé rány - způsobují je ale jen opravdu velké příčné díry.

Řízení s elektrickým posilovačem s proměnným účinkem sice postrádá cit a s řidičem prakticky "nemluví", ale tak je tomu dnes u většiny podobných aut. K řazení nemám námitek, stejně jako k pohonné jednotce. Naftová sedmnáctistovka samozřejmě není žádný trhač asfaltu, ale výkonově bohatě stačí a svým kultivovaný a poměrně pružným charakterem se k autu hodí. Nabízí typický turbodieselový zátah v nízkých otáčkách, hnát ho do těch vysokých naopak nemá valný smysl.

Kia Sportage.

Potěší také spotřeba, která se během testu pohybovala kolem 6 litrů na sto kilometrů, při troše snahy o úspornou jízdu dokonce okolo 5,5 litru.

Sečteno podtrženo, Kia Sportage i po čtyřech letech od zahájení prodeje umí. A limitovaná edice Navigator ještě zdůrazňuje její sympatickou osobnost, zvlášť když se podíváme na její cenu. S benzinovým motorem vyjde bohatě vybavené auto na 494 980 korun, s testovaným turbodieselem pak na 534 980 korun. V tom Sportage opravdu nemá konkurenci, za stejné peníze vám podobně vybavené kompaktní SUV nikdo jiný nedá.

Kia Sportage 1,7 CRDi Navigator: Hodnocení a technické údaje
+ kvalitní interiér
+ úsporný motor
+ bohatá výbava
- řízení bez citu
- ovládání palubního počítače
motor vznětový čtyřválec, přeplňovaný
objem 1685 ccm
max. výkon 85 kW (116 k) při 4000 ot/min
max. točivý moment 260 N.m při 1500 - 2750 ot/min
max. rychlost 173 km/h
zrychlení 0 - 100 km/h 12,3 s
kombinovaná spotřeba 5,3 l/100 km
cena testovaného vozu 548 980 Kč

Kompletní ceník najdete zde.

Autor: Stanislav Švarc

21.2.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Citroën C3
Mercedes-Benz A 180
Škoda Fabia
Hyundai i30
Ekonom Pavel Kohout
1

Komentář Pavla Kohouta: Jak je tomu s eurem

Donald Trump, Emmanuel Macron a Theresa Mayová na sicilském summitu G7.
AKTUALIZOVÁNO
13

Víme, jak bolí Bataclan i Manchester, shodli se Mayová s Macronem

Příběhy falešných obětí z Manchesteru. Naletěl i slavný deník Daily Mail

Každá událost přináší nejen opravdové hrdiny a oběti. Už od nepaměti se rodí nepraví hrdinové, vítězové a poražení. Titanic měl své nepravé přeživší i nepřeživší. Sociální sítě umožňují lhářům ucházet se o pozornost. Také výbuch sebevražedného atentátníka v Manchesteru už zrodil na internetu neexistující oběti.

Zkasírovat hosta před každou cigaretou? I to může „přinést" protikuřácký zákon

Jste číšníkem v restauraci a host, který vypil třeba tři piva a jednu štamprli, se zvedne s tím, že si jde ven zapálit. Budete mu důvěřovat, nebo ho zkasírujete hned? I s takovými situacemi si budou muset v restauracích poradit poté, co začne 31. května platit protikuřácký zákon.

Kamiony pustoší silnice v okolí opravovaného tahu z Holic na Vysoké Mýto

Neustálý řev motorů, výfukové zplodiny, na silnici vyjeté koleje, trhající se krajnice. Tak to v těchto dnech vypadá v Jaroslavi na Holicku. Obec doplácí na probíhající rekonstrukci páteřního tahu I/35 z Holic na Vysoké Mýto. Přes Jaroslav teď proudí veškerá silniční doprava včetně kamionové.

Na Sicílii jednají státy G7. Venku je léto, v jednacím sále bude chladno

Všechno je jednou „poprvé". Pro amerického prezidenta Donalda Trumpa je toho tento týden „napoprvé" dost. První zahraniční cesta, první setkání s papežem, první jednání v NATO. Také setkání osmi světových ekonomických velmocí pod hlavičkou G7 je pro amerického politika první. Tentokrát se na něj vydal do Taorminy na Sicílii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies