VYBRAT REGION
Zavřít mapu

To nejzajímavější z loňska: 10 nejlepších aut testovaných v roce 2015

Rok 2015 byl na automobilové novinky poměrně bohatý. I proto se v našich testech loni objevila celá řada zajímavých vozů. Ale které z nich zanechaly nejvýraznější a především nejpozitivnější dojem?

4.1.2016
SDÍLEJ:

Seat Leon ST Cupra.Foto: Stanislav Švarc

Odpověď na tuto otázku je samozřejmě do značné míry subjektivní, každý z nás má jiný vkus a od auta očekává trochu něco jiného. Při výběru nejlepších testovaných vozů jsem se však kromě osobních pocitů a vzpomínek na testovaná auta snažil co nejvíce zohlednit i jejich objektivní vlastnosti, jakými jsou například prostornost, praktičnost, spotřeba, provozní náklady či pořizovací cena.

10. Suzuki Vitara 1.6 VVT 4x4

Suzuki Vitara.

Více než pětadvacet let bylo jméno Vitara spojeno s houževnatými auty s robustní technikou, která se nebála umazat v těžkém terénu. Nejnovější generace se ale vydala jiným směrem - aktuální Suzuki Vitara má mnohem blíž k módním crossoverům. Už tedy není autem pro nadšence do "off-roadingu", ale může oslovit mnohem širší spektrum zákazníků. Má k tomu opravdu potenciál, s testovaným benzínovým motorem se příjemně řídí, nevyžaduje mnoho paliva a je i celkem praktické. A i když Vitara trochu "vyměkla", ve spojení s pohonem všech kol mimo zpevněné povrchy si stále vede slušně.

9. Honda Civic Type R

Honda Civic Type R.

Honda Civic Type R je superostrý hatchback, vládce okresek i schopné okruhové náčiní. Tohle auto nikdy nebude masovou záležitostí, je totiž jednostraně zaměřené. Je orientované na rychlost, všechno ostatní u něj jde stranou. Ale právě díky nekompromisní povaze si zaslouží ocenění. A navíc jezdí vážně skvěle.

8. Audi Q7 3.0 TDI quattro

Audi Q7.

Nové Audi Q7 je mimořádně schopné a všestranné SUV. Poskytuje úžasný komfort, nabízí skvělé a jisté jízdní vlastnosti, moderní technologie a prostorný i pohledný interiér. Takhle nějak má vypadat prémiové "esúvéčko". Někomu se ale nemusí líbit zvláštní vzhled, mnoho radosti pak nepřivodí ani pohled do ceníku.

7. Škoda Fabia Combi 1.0 MPI

Škoda Fabia Combi.

Už klasická Škoda Fabia je příjemné auto, verze Combi navíc přidává více prostoru a praktičnosti. Dobře se řídí, přičemž podvozek potěší vyváženým kompromisem mezi "sportovním" projevem a pohodlím. Fabia Combi působí sympaticky i v základní motorizaci, přesto bych doporučil silnější jednotku - je sice dražší, ale zato vám ušetří nervy v situacích, kdy budete muset někoho předjet.

6. Volkswagen Passat Variant Bi-TDI 4Motion

Volkswagen Passat Variant.

Volkswagen Passat s nejsilnějším, dvěma turbodmychadly přeplňovaným, dieselem a pohonem všech kol rozhodně není typickým "lidovým vozem". Naopak, s bohatou výbavou a několika příplatky je zdatným soupeřem pro prémiovou konkurenci - přibližuje se jí ostatně i cenou. Samozřejmostí je solidní zpracování, ergonomicky dokonalý interiér a jistý jízdní projev. Testovaný kombík je navíc velice praktický. A rychlý.

5. Land Rover Discovery Sport 2.2 SD4

Land Rover Discovery Sport.

Land Rover Discovery Sport by klidně mohl být uveden ve slovnících jako příklad u výkladu výrazu "všestrannost". Je hezký, prostorný, praktický, pohodlný, výborně jezdící, prostě skvělý. A také se s ním, narozdíl od většiny "obyčejných" SUV, která si jako dobrodružství představují přejezd přes zpomalovací práh či parkování u vysokého obrubníku, nemusíte bát ani do terénu.

4. Volvo XC90 D5

Volvo XC90.

Na druhou generaci Volva XC90 se čekalo dlouho, ale výsledek stojí za to. I když má jisté nedostatky v oblasti komfortu jízdy, nadchne elegantním vzhledem, moderními technologiemi, prostorným a hodnotným interiérem a hlavně uklidňující skandinávskou atmosférou v kabině. Ano, pod kapotou můžete mít pouze čtyřválce, ale věřte, že tady o motor vůbec nejde. XC90 totiž dělá všechno proto, abyste při řízení na nějaké závodění ani nepomysleli.

3. Mazda6 Wagon 2.2 Skyactiv-D AWD

Mazda6 Wagon.

Mazda6 je dost možná "nejřidičtějším" autem neprémiové střední třídy. Loni ji navíc výrobce vybavil pohonem všech kol, což ve spojení s naftovým motorem vytváří u evropských zákazníků poměrně oblíbenou kombinaci. Ani tato nová verze naštěstí nezměnila charakter "šestky". Mazda6 Wagon s pohonem všech kol tak i nadále vypadá jako poměrně obyčejný kombík, ale jezdí a řídí se mnohem lépe, než si umíte přestavit. Působí příjemně bezprostředně a mechanicky, přitom pobaví v zatáčkách a obstojí pohodlím i na rozbité silnici.

2. Opel Astra 1.4 Turbo

Opel Astra.

Opel Astra patřil mezi nejočekávanější novinky uplynulého roku. A rozhodně nezklamal. Ve spojení s benzínovým turbomotorem nabízí vyvážený jízdní projev, dostatek dynamiky a přitom není příliš žíznivý. Za skvělými jízdními vlastnostmi hledejme dramatický mezigenerační úbytek hmotnosti a perfektně naladěný podvozek. Příjemná je i možnost vůz vybavit prvky, které jsou obvyklé spíše pro prémiovou konkurenci.

1. Seat Leon ST Cupra

Seat Leon ST Cupra.

Seat Leon ST Cupra na prvním místě je na první pohled možná překvapivou volbou. Ale je vážně naprosto oprávněná a podložená rozumnými argumenty. Tak povedenou kombinaci obrovského výkonu, funkční techniky, skvělých jízdních vlastností, více než přijatelných provozních nákladů, každodenní použitelnosti a prostornosti za podobnou cenu prostě nikdo jiný nenabízí. Není co řešit, rychlý kombík od Seatu je jasný vítěz.

Něco navíc: Podivná tříkolka od Polarisu. A jedno Audi

Polaris Slingshot.

Ve výběru nejlepších aut roku 2015 nesmí chybět také tato zvláštnost. Ono to vlastně ani není auto, Polaris Slingshot je tříkolka, která vznikla za jediným účelem: pobavit řidiče. A v tomto ohledu funguje vážně dokonale, při jízdě totiž dokonale působí na všechny smysly a díky své bezprostřednosti nabízí nevídané spojení člověka se strojem. Nově si ji můžete koupit i u nás.

Jedinečným kouskem je také Audi RS 3 Sportback. Německý hatchback klame tělem. Pod vcelku nenápadným vzhledem se však ukrývá technika, která vozu zajišťuje dynamiku, jež byla ještě před pár lety vyhrazená supersportům.

Audi RS 3 Sportback.

Audi RS 3 Sportback je vážně obdivuhodný stroj, až absurdně rychlý. Vlastně by si zasloužil zařazení do desítky nejlepších testovaných aut v roce 2015. Jen by nesměl být tak drahý…

Autor: Stanislav Švarc

4.1.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Miloš Zeman na Pražském hradě ohlásil svou kandidaturu na prezidenta.
16 13

Zeman poletí za Trumpem. Termín návštěvy se dozví až tři týdny před odletem

Ilustrační foto
5

Sexuální asistentky poskytly postiženým zatím 250 asistencí

Poslední rozhovor Věry Špinarové pro Deník: Stále miluji živá vystoupení

/ROZHOVOR/ Připomeňte si spolu s námi Věru Špinarovou v posledním velkém rozhovoru, který poskytla Deníku loni v prosinci - tři dny před svými půlkulatými narozeninami. Rozjímala tehdy například nad vánoční svátky, které měla moc ráda. Jen se jí nelíbil ten shon a nakupování…

Provozovatel kiosku u Pekla skončil kvůli EET. Hledá se náhrada

Polná na Jihlavsku hledá nájemce bufetu v rekreačním a sportovním areálu u rybníka Peklo. Současný provozovatel bufetu skončil, dle vyjádření starosty kvůli elektronické evidenci tržeb (EET).

Islámský stát? Fanatici, kteří nemají náboženský cíl, říká lékař Abass Jahaf

/ROZHOVOR/ Jaké je být uznávaným lékařem v České republice, když pocházíte z muslimské země? A zvláště v době, kdy Islámský stát (IS) terorizuje svět stále početnějšími útoky? Doktor Abass Jahaf byl zhruba před třiceti lety z Jemenu vyslaný do tehdejšího Československa na studia. Dnes má české občanství, pracuje v Nemocnici Most na urologickém oddělení a spolupořádáním společenských akcí se snaží sblížit muslimskou komunitu s českými občany.

Trumpův zeť bude svědčit v kauze ovlivňování prezidentských voleb

Výbor pro tajné služby amerického Senátu chce vyslechnout prezidentova zetě Jareda Kushnera v rámci vyšetřování údajných kontaktů volebního štábu Donalda Trumpa s ruskými činiteli. Kushner, manžel Trumpovy nejstarší dcery, byl během kampaně Trumpovým poradcem. Tuto funkci vykonává i nyní. Termín výslechu soud zatím neoznámil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies