Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

TVR je zpět! Nový Griffith má pětilitrový osmiválec a pojede přes 320 km/h

Po nekonečném lákání je tady zbrusu nový sporťák oživlé britské značky TVR. Novinka má pod kapotou dle předpokladů atmosférický osmiválec, díky moderní konstrukci nabízí nízkou hmotnost a svým jménem pokračuje v tradici starších modelů.

8.9.2017
SDÍLEJ:

Jedná se o první nové TVR od doby, kdy automobilku z rukou ruského multimilionáře Nikolaje Smolenského zachránil britský podnikatel Les Edgar v roce 2013. Ten chtěl značku vrátit na výsluní a pokračovat ve stavbě unikátních sportovních aut.

Novinka jménem Griffith tak odkazuje na starší modely TVR jménem, avšak tímto vazby s minulostí končí. Karbonovou karoserii navrhnul designér David Seesing a přichází s celkově novým pojetím.

Mezi prvky zasluhující zmínku tak patří otvory přístupu vzduchu pod světlomety, výdechy na kapotě, odstávající přední blatníky pro odvod horkého vzduchu od brzd, boční výfukové koncovky hned za předními koly, rozsáhlý zadní difuzor a menší křídlo na zádi.

Nové TVR měří na délku 4314 mm, na šířku 1850 mm a na výšku 1239 mm. Pro srovnání, podobnými rozměry disponuje třeba Porsche 718 Cayman.

Jako základ využilo TVR šasi z kombinace oceli, hliníku a karbonových panelů, které navrhnul známý inženýr Gordon Murray podle své unikátní architektury iStream. Ta má vozu zajistit obzvláště dobrou torzní tuhost a hmotnost pod 1250 kg.

Pod nízkou kapotou leží atmosférický pětilitrový osmiválec, který byste původně našli ve Fordu Mustang. S motorem si ovšem rozsáhle pohráli specialisti z firmy Cosworth. TVR prozatím nezveřejnilo přesné hodnoty výkonu, stále tak můžeme pouze odhadovat nějakých 500 koní (368 kW), jelikož informace zmiňují poměr výkonu a hmotnosti okolo 400 koní (294 kW) na tunu váhy. Na zadní kola bude sílu posílat šestistupňová manuální převodovka Tremec.

O dynamice nového Griffithu toho taky moc nevíme, měl by ovšem dokázat jet přes 320 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h se odhaduje pod 4 vteřiny.

Ke staromilskému charakteru však nakonec přibylo pár moderních prvků. Posilovač řízení je tedy elektrický a řidič dostane na výběr z několika jízdních režimů, upravujících odezvu na plyn, sílu posilovače a další prvky.

Uvnitř Griffith částečně opustil tradičně podivný styl předchůdců a přichází s docela střídmým interiérem. Přístrojová deska je digitální, středový panel je poměrně úzký s displejem infotainmentu a otočnými ovladači klimatizace. Jediným výstřelkem jsou ovládací prvky trčící z kapličky přístrojů pro změnu jízdního módu, vypnutí stabilizace a odpojení veškeré elektroniky, podobně jako u závodních vozů.

Produkce první 500 kusů zahajovací série má začít později příští rok a hotové vozy poputují k majitelům až na začátku roku 2019. Ceny mají začínat na částce v přepočtu 2,5 milionu korun.

Autor: Daniel Fuglevič

8.9.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Toyota GT86
Toyota GT86
Toyota GT86
Toyota Auris
Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Ilustrační foto.
15

Jaké budou moderní sklady? Plné robotů a 40 metrů vysoké

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení