Zmíněná novinka se jmenuje Hipercar a v nabídce značky doplní "motokárový" Atom a "terénní" Nomad. Ve srovnání s uvedenou dvojicí ale prý bude výrazně technologicky pokročilejší, vsadí přitom na elektřinu.

Pod karoserií - ano, Hipercar narozdíl od Atomu a Nomadu opravdu dostane klasickou karoserii - najdeme hned čtyři elektrické motory, každý z nich bude pohánět jedno kolo. A každý nabídne výkon okolo 300 koní a 450 Nm točivého momentu. Celkový výkon soustavy pak má činit 1196 koňských sil (880 kW) a točivý moment má dosahovat 1800 Nm.

Není divu, že výrobce slibuje zrychlení z klidu na stovku za 2,4 sekundy, na 160 km/h za 3,8 sekundy a na 240 za méně než 8 vteřin.

Škoda 110 R Super Saloon.
Nejrychlejší škodovky vznikaly v Británii. Tu nejznámější poháněl obří osmiválec

Pak už zasáhne omezovač, který bude nastaven na 260 km/h.

O přísun energie se postarají vodou chlazené lithium-iontové akumulátory o kapacitě 56 kWh, na jedno nabití by pak auto mělo ujet až 200 kilometrů. Ovšem na okruhu prý kapacita postačí jen na nějakých 15 minut, což není moc. Pak bude potřeba akumulátory dobít - u rychlonabíječky to zabere 50 minut.

Zajímavostí je plánovaná přítomnost mikroturbíny o výkonu 48 koní, jež by měla fungovat jako prodlužovač dojezdu.

Ariel pak chystá také méně výkonnou variantu se dvěma elektromotory, baterií s kapacitou 42 kWh a pohonem zadních kol. Hipercar by se měl začít prodávat do tří let.