Předchozí
1 z 2
Další

Jenže i v případě SUV lze narazit na vozy, které jsou připraveny udělat novému majiteli pořádnou díru do peněženky.

I tady opět platí, že u mnohých modelů nejsou problémy plošné, ale vztahují se třeba jen na jednu konkrétní motorizaci. Není potom výjimkou, že právě problematický motor bývá zároveň v bazarech nejlevnější.

U ojetých aut jsou také samozřejmě potenciální potíže zvýrazněné tím, že nemusíte vědět, jak se k autům chovali předchozí majtelé. A právě uvedená pětice SUV je v tomto ohledu opravdu riziková. 

Dacia Duster 1.5 dCi

Dacia Duster.Zdroj: Dacia

Duster nikdy nebyl drahým SUV, naopak se vždy etabloval do role lidového hrdiny, který udělá hromadu práce za špetku peněz. Vskutku tomu tak je, ovšem tuto Dacii si jakožto spolehlivého pracanta zpravidla užijí první dva až tři majitelé. Těm dalším mohou zůstat oči pro pláč.

Právě předchozí majitelé představují v případě Dusteru dost možná největší hrozbu. Mnoho lidí se totiž k autu za málo peněz chová jako k cizímu a z toho vyplývají problémy, které se nejvíce projeví právě u naftového čtyřválce 1.5 dCi.

Ten totiž není právě etalonem spolehlivosti, trpí na vstřikovače a odcházející filtry pevných částic, a když se k tomu přidá bezohlednost ze strany jeho majitelů, je na problémy zaděláno.

Čtěte také: Nespalte se. Tohle je pět motorů, kterým je lepší se vyhnout

Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva.Zdroj: Chevrolet

Chevrolet Captiva bylo prostorné SUV, které Chevrolet prodával na evropském trhu od roku 2006. Dnes se dá pořídit za zajímavé peníze, ovšem i ty mají svůj důvod. Často se objevuje Captiva se základním čtyřválcem 2,4 litru, jenž je na relativně velké SUV příliš slabou jednotkou.

Nedostatek výkonu však není ten největší problém. Mnoho dílů u Captivy je totiž značně poddimenzovaných. Mnoho majitelů se setkává s klepajícím dvouhmotovým setrvačníkem (u dieselových motorů) a s předčasně opotřebenou spojkou.

Nezanedbatelná hmotnost vozu ohýbá tyčky stabilizátoru na přední nápravě, hadice od turbodmychadla se prodírají o kryt motoru a výjimkou není ani zadřený kompresor klimatizace. Ten když se zastaví a předře řemen, přestane zároveň fungovat i posilovač řízení.

Přečtěte si: Na tato auta pozor: Pět ojetin, které kazí dobré jméno svojí značky

Mercedes-Benz ML 420 CDI

Mercedes-Benz ML.Zdroj: Mercedes-Benz

S Mercedesem se přesouváme do prémiového segmentu. Jen málokdo pohrdne představou luxusního SUV, jehož cena za řadu let spadla hluboko pod hranici 200 tisíc korun. Jenže když už chcete ML, tak je potřeba bedlivě vybírat motor a třeba naftovému osmiválci 420 CDI se raději vyhnout.

Zatímco menší šestiválcové jednotky jsou veskrze spolehlivými motory, větší osmiválec svoje výborné vlastnosti nepředvádí dlouho. Agregát choulostivý na olej časem ztrácí kompresi a není výjimkou, že dokonce praskne blok.

Vstřikovače systému Common Rail se zase pro změnu nespokojí s nekvalitní naftou a svou nevoli dají najevo poruchou, která vyjde pěkně draho.

Porsche Cayenne

Porsche Cayenne.Zdroj: Porsche

Když otevřete na inzertních stránkách nabídku německého Porsche, nejlevnějšími dostupnými vozy budou exempláře modelu Cayenne první generace. I zde platí, že lze dostat luxus legendární značky za zlomek původní ceny, ovšem vynaložená částka na koupi může být teprve začátek.

V případě SUV od Porsche se ani není třeba bavit o jednotlivých motorech, abychom dospěli k tomu, že se z něj může stát velká díra na peníze. Komponenty sofistikovaného podvozku a vzduchového odpružení jsou i po letech pěkně drahé a velký problém mohou představovat i automatické převodovky, kterými je vybavena drtivá většina aut.

Z motorů je potom nejvíce problematický osmiválec o objemu 4,5 litru, který se nadměrně opotřebovává. O moc lépe na tom není ani úspornější šestiválec 3.0 TDI, na kterém odcházejí vstřikovače a rozvodové řetězy.

Čtěte také: Zajímavá koupě. Pět ojetin, které jsou lepší, než byste čekali

Volkswagen Touareg

Volkswagen Touareg.Zdroj: Volkswagen

Touareg má s Cayennem společnou hned celou řadu prvků a technických řešení, což pochopitelně vyústilo i v mnohé společné neduhy ve spolehlivosti. Touaregy se často potýkají se závadami elektroinstalace, světlometů a dalších prvků.

Jednoznačně největší problémy ovšem potkávají naftový pětiválec 2.5 TDI a zejména technicky příbuzný naftový desetiválec 5.0 TDI.

Poruchou s často fatálními následky je třeba selhávající vodní pumpa, zadní válce se špatně chladí, objevují se průniky vody do oleje a válce rychle přichází o kompresi.

Od desetiválce s obřím točivým momentem dostává zabrat i převodovka, poloosy a vlastně všechny součásti pohonného řetězce, což vyústí ve sníženou živost těchto drahých komponent.