VYBERTE SI REGION

Toyota Avensis kombi: Síla v nenápadnosti

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Úsporný naftový motor, konzervativní vzhled, dostatek vnitřního prostoru a pověst spolehlivého auta. Toyota Avensis nabízí vlastnosti, které řada potenciálních kupců kombíků střední třídy vyžaduje.

7.6.2012
SDÍLEJ:

Toyota Avensis kombiFoto: Toyota

Japonský výrobce navíc v nedávné době přispěchal s modernizací, díky níž aktuální třetí generace mírně změnila vzhled a také nabízí vylepšené jízdní vlastnosti. Ale hlavně Avensis výrazně zlevnil a za stejné peníze, které byste zaplatili touto dobou vloni, dnes dostanete mnohem více výbavy.

Víc chromu, víc stylu

Facelift přináší více méně tradiční a nepřekvapivé změny designu. Přední maska dostala více chromu, jiné tvary mají přední nárazník i světlomety nově s tmavým pozadím a diodami denního svícení. Změnila se také grafika koncových světel, litá kola dostala tmavý lak.

Toyota díky zásahu designerů vypadá dynamičtěji, ale přitom si zachovala původní tvář. Poměrně nenápadnou, takovou, za kterou se asi na ulici jen tak neotočíte. Podle mě to není na škodu, ke kombíku od Toyoty prostě konzervativní vzhled patří.

Na pár příjemných novinek narazíme i v interiéru. Výbava Sol potěší novými sedadly s koženým čalouněním a lepším bočním vedením, budíky na přístrojové desce teď mají místo oranžového povedenější bílé podsvícení. Jinak je vše při starém. Přitom palubní desce by nějaký ten jemný zásah prospěl, stejně jako grafice palubního počítače. Ani po modernizaci se bohužel Avensis nenaučil takzvaný trojblik.

Ovládání multimediálního systému Toyota Touch s šestipalcovou obrazovkou je snadno pochopitelné a logické, za příplatek 15 tisíc korun ho můžete rozšířit o navigaci (Touch & Go) s mapami pro celou Evropu.

Na co si určitě nebudou cestující za jízdy stěžovat, je nedostatek prostoru. Avensis ho nabízí dostatek – i na zadních sedadlech. Zavazadelník, který by mohl mít snadnější přístup, nabízí objem 543 litrů, po sklopení zadních opěradel pak 1609 litrů. Potěší praktické drobnosti jako lišty s úchytnými oky pro zajištění nákladu.litrů.

Slabší, ale lepší

Hodně zajímavé změny se udály pod kapotou. Toyota se totiž v případě testované motorizace rozhodla pro nečekaný krok. Oblíbenému naftovému čtyřválci 2,0 D-4D použitím menšího turbodmychadla a dalšími úpravami snížila výkon z 93 na 91 kW. Jenže zároveň je díky tomu maximum točivého momentu (310 N.m) nově k dispozici už od 1600 otáček. Co to znamená v praxi?

Především si motor libuje v nízkých otáčkách, ochotně reaguje na povely od plynového pedálu a akusticky neruší posádku. Ale hlavně nedává řidiči důvod ho (v tomto případě opravdu zbytečně) vytáčet do vysokých otáček a může si tak dovolit mimořádně dlouhé převody. Zvyknout si na „jiné" řazení jednotlivých rychlostních stupňů vyžaduje trochu cviku, ale odměnou za to je nízká spotřeba. Dlouhodobý průměr kolem 6 litrů není vůbec nereálný.

Při modernizaci se inženýři zaměřili také na podvozek a je to znát. Toyota působí v zatáčkách i nad nerovnostmi znatelně jistěji, ale přitom řidiči pořád našeptává: „Nikam se nehoň, užij si pohodlí." Avensis pořád zůstává především komfortním kombi, vhodným pro dálniční přesuny. Nic na tom nemění ani vylepšené řízení, které je nyní přímější s ostřejšími reakcemi. Stále to ale není nic, na co byste se měli každý den těšit – na trhu najdete řidičsky zajímavější auta.

V celkovém hodnocení však jde o maličkost, přednosti výrazně převažují. Zvlášť když přihlédneme k ceně. Základní Toyotu Avensis můžete mít za 420 tisíc korun, testovanou výbavu Sol pak za cenu lehce přesahující 660 tisíc. Přitom dostanete adaptivní bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci či bezklíčové odemykání a startování. To je fér nabídka.

+ bohatá výbava
+ úsporný motor
+ solidní…

- … možná až moc
- absence „trojbliku"

Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D:

motor vznětový čtyřválec
objem 1 998 cm3
max. výkon 91 kW (124 k)
max. točivý moment 310 N.m
max. rychlost 200 km/h
spotřeba 4,6 l/100 km
cena test. modelu 664 900 Kč

Autor: Redakce

7.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies