VYBERTE SI REGION

Toyota Avensis kombi: Síla v nenápadnosti

Praha /TEST, FOTOGALERIE/ - Úsporný naftový motor, konzervativní vzhled, dostatek vnitřního prostoru a pověst spolehlivého auta. Toyota Avensis nabízí vlastnosti, které řada potenciálních kupců kombíků střední třídy vyžaduje.

7.6.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
7 fotografií
Toyota Avensis kombi

Toyota Avensis kombiFoto: Toyota

Japonský výrobce navíc v nedávné době přispěchal s modernizací, díky níž aktuální třetí generace mírně změnila vzhled a také nabízí vylepšené jízdní vlastnosti. Ale hlavně Avensis výrazně zlevnil a za stejné peníze, které byste zaplatili touto dobou vloni, dnes dostanete mnohem více výbavy.

Víc chromu, víc stylu

Facelift přináší více méně tradiční a nepřekvapivé změny designu. Přední maska dostala více chromu, jiné tvary mají přední nárazník i světlomety nově s tmavým pozadím a diodami denního svícení. Změnila se také grafika koncových světel, litá kola dostala tmavý lak.

Toyota díky zásahu designerů vypadá dynamičtěji, ale přitom si zachovala původní tvář. Poměrně nenápadnou, takovou, za kterou se asi na ulici jen tak neotočíte. Podle mě to není na škodu, ke kombíku od Toyoty prostě konzervativní vzhled patří.

Na pár příjemných novinek narazíme i v interiéru. Výbava Sol potěší novými sedadly s koženým čalouněním a lepším bočním vedením, budíky na přístrojové desce teď mají místo oranžového povedenější bílé podsvícení. Jinak je vše při starém. Přitom palubní desce by nějaký ten jemný zásah prospěl, stejně jako grafice palubního počítače. Ani po modernizaci se bohužel Avensis nenaučil takzvaný trojblik.

Ovládání multimediálního systému Toyota Touch s šestipalcovou obrazovkou je snadno pochopitelné a logické, za příplatek 15 tisíc korun ho můžete rozšířit o navigaci (Touch & Go) s mapami pro celou Evropu.

Na co si určitě nebudou cestující za jízdy stěžovat, je nedostatek prostoru. Avensis ho nabízí dostatek – i na zadních sedadlech. Zavazadelník, který by mohl mít snadnější přístup, nabízí objem 543 litrů, po sklopení zadních opěradel pak 1609 litrů. Potěší praktické drobnosti jako lišty s úchytnými oky pro zajištění nákladu.litrů.

Slabší, ale lepší

Hodně zajímavé změny se udály pod kapotou. Toyota se totiž v případě testované motorizace rozhodla pro nečekaný krok. Oblíbenému naftovému čtyřválci 2,0 D-4D použitím menšího turbodmychadla a dalšími úpravami snížila výkon z 93 na 91 kW. Jenže zároveň je díky tomu maximum točivého momentu (310 N.m) nově k dispozici už od 1600 otáček. Co to znamená v praxi?

Především si motor libuje v nízkých otáčkách, ochotně reaguje na povely od plynového pedálu a akusticky neruší posádku. Ale hlavně nedává řidiči důvod ho (v tomto případě opravdu zbytečně) vytáčet do vysokých otáček a může si tak dovolit mimořádně dlouhé převody. Zvyknout si na „jiné" řazení jednotlivých rychlostních stupňů vyžaduje trochu cviku, ale odměnou za to je nízká spotřeba. Dlouhodobý průměr kolem 6 litrů není vůbec nereálný.

Při modernizaci se inženýři zaměřili také na podvozek a je to znát. Toyota působí v zatáčkách i nad nerovnostmi znatelně jistěji, ale přitom řidiči pořád našeptává: „Nikam se nehoň, užij si pohodlí." Avensis pořád zůstává především komfortním kombi, vhodným pro dálniční přesuny. Nic na tom nemění ani vylepšené řízení, které je nyní přímější s ostřejšími reakcemi. Stále to ale není nic, na co byste se měli každý den těšit – na trhu najdete řidičsky zajímavější auta.

V celkovém hodnocení však jde o maličkost, přednosti výrazně převažují. Zvlášť když přihlédneme k ceně. Základní Toyotu Avensis můžete mít za 420 tisíc korun, testovanou výbavu Sol pak za cenu lehce přesahující 660 tisíc. Přitom dostanete adaptivní bixenonové světlomety, dvouzónovou klimatizaci či bezklíčové odemykání a startování. To je fér nabídka.

+ bohatá výbava
+ úsporný motor
+ solidní…

- … možná až moc
- absence „trojbliku"

Toyota Avensis kombi 2,0 D-4D:

motor vznětový čtyřválec
objem 1 998 cm3
max. výkon 91 kW (124 k)
max. točivý moment 310 N.m
max. rychlost 200 km/h
spotřeba 4,6 l/100 km
cena test. modelu 664 900 Kč

Autor: Redakce

7.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
5 18

Poslanec ČSSD chce od Babiše vědět, kde vzal peníze na dluhopisy

Platforma Bez komunistů.cz. uspořádala v Praze shromáždění k odkazu Jana Palacha.
1 3

Na památku Palacha, v den jeho smrti, si lidé zapalovali svíčky

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Vicekancléř Gabriel: AfD se radikalizuje, měla by ji sledovat kontrarozvědka

Berlín - Německý vicekancléř Sigmar Gabriel navrhuje, aby německou protiimigrační stranu Alternativa pro Německo (AfD) sledovala tajná služba. Reaguje tak na hojně kritizované výroky představitele AfD Björna Höckeho, který vyjádřil nelibost nad přítomností památníku holokaustu v Berlíně.

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies