VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Toyota omladila Auris. Změnil se vzhled a dorazily nové motory

Toyota po třech letech od představení druhé generace modelu Auris přichází s její modernizací. Ta nabídne upravený vzhled, vylepšený interiér a především dva nové motory.

30.5.2015
SDÍLEJ:

Auris se chlubí nově ztvárněnými předními i zadními partiemi. Vpředu najdeme nový nárazník, jiné světlomety a především odlišný design masky chladiče. Nového nárazníku a přepracovaných světlometů si všimneme i při pohledu zezadu.

V interiéru prý našly uplatnění kvalitnější materiály, lehce upravena byla i palubní deska. Na přístrojovém štítu se mezi tubusy s budíky objevuje 4,2palcový multifunkční displej a výbavu obohacují noví bezpečnostní pomocníci, například systém zmírňující (či dokonce předcházející) následky kolize.

Toyota Auris.

Nejdůležitější změny se ale udály v nabídce pohonných jednotek. Auris nově půjde objednat s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 1,2 litru, který poskytuje výkon 116 koní (85 kW) a maximální točivý moment 185 Nm. K dispozici bude s šestistupňovou ručně řazenou převodovkou, případně bezestupňovou samočinnou převodovkou CVT.

Zrychlení z klidu na stovku s manuálem zabere 10,1 sekundy, průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu má činit 4,7 l/100 km.

Toyota Auris.

Druhou novinkou je turbodiesel o objemu 1,6 litru, který nahrazuje dosavadní dvoulitr. Šestnáctistovka dává 112 koní (82 kW) a 270 Nm, Toyota udává spotřebu 4,1 l/100 km. Kombinovat půjde pouze s manuální převodovkou.

V nabídce zůstavají naftová čtrnáctistovka (66 kW/90 k) a atmosférické benzinové motory 1,33 VVTi (73 kW/99 k) a 1,6 Valvematic (97 kW/132 k). A samozřejmě také hybridní verze se zážehovou jedna-osmičkou s výkonem 136 koní (100 kW) a spotřebou 3,5 l/100 km.

Toyota Auris Touring Sports.

Modernizovaný Auris by měl na český trh dorazit v červnu a zájemci mohou vybírat mezi pětidveřovým hatchbackem a kombíkem s označením Touring Sports. Ceny zatím nebyly oznámeny.

Autor: Redakce

30.5.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vybete si svůj vůz

Škoda Fabia
Hyundai Elantra
Mercedes-Benz A 180
Peugeot 308
Dálnice D8, ministr dopravy Ťok, premiér Sobotka
20

Buďte trpěliví, prosí řidiče Ťok

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies