VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Toyota prudce zvýšila zisk, plánuje rekordní výrobu

Tokio - Japonská automobilka Toyota Motor zvýšila v prvním finančním čtvrtletí provozní zisk o 88 procent na 663 miliard jenů (přes 130 miliard Kč). Firma těžila zejména ze silné poptávky ve Spojených státech a ze slabé domácí měny. Toyota se navíc hodlá stát první automobilkou v historii, jejíž roční produkce překročí deset milionů vozů.

2.8.2013 AKTUALIZOVÁNO 2.8.2013
SDÍLEJ:

Toyota Prius.Foto: Toyota

Tržby společnosti ve čtvrtletí, které skončilo v červnu, vzrostly o téměř 14 procent na zhruba 6,3 bilionu jenů (asi 1,2 bilionu Kč). Celkový prodej však mírně klesl na 2,2 milionu vozů kvůli slabší poptávce v Asii a v Evropě.

Ve Spojených státech, které jsou největším trhem Toyoty, zvýšila automobilka v prvním kalendářním pololetí prodej o osm procent. Firma je nyní třetím největším prodejcem aut v USA za místními konkurenty General Motors a Ford.

Firma dnes zvýšila odhad provozního zisku na celý finanční rok o téměř osm procent na 1,94 bilionu jenů. Uvedla také, že v tomto kalendářním roce hodlá vyrobit 10,12 milionu vozů, namísto dříve předpokládaných 9,94 milionu.

Toyota loni zvýšila celosvětový prodej o téměř 23 procent na rekordních 9,75 milionu vozů. Vystřídala tak v čele světového trhu svého amerického konkurenta General Motors (GM), jehož prodej vzrostl asi o tři procenta na zhruba 9,3 milionu vozů.

Vedoucí pozici na trhu si Toyota udržela i v letošním prvním pololetí, ačkoli jí prodej meziročně klesl o 1,2 procenta na 4,91 milionu vozů. Toyota automobilku GM v čele světového prodeje aut poprvé vystřídala už v roce 2008. General Motors byl do té doby světovým lídrem trhu zhruba 70 let.
V roce 2011 získal tento americký výrobce prvenství dočasně zpět, ovšem hlavně kvůli problémům Toyoty v důsledku ničivého zemětřesení v Japonsku a kvůli masivnímu stahování jejích aut do servisů.

"Toyota je nyní z hlediska kvality mimořádně opatrná, vzhledem k tomu, čím si musela projít," uvedl analytik Kodži Endo ze společnost Advanced Research Japan. "Svolávání automobilů bylo pro Toyotu po určitou dobu velkým trápením, které už naštěstí skončilo," dodal.

Od loňského roku však Toyota čelí novým problémům na čínském trhu, kde spor mezi Tokiem a Pekingem ohledně vlastnictví neobydlených ostrovů vyvolal protijaponské nálady. Loni se v Číně konala řada protijaponských demonstrací provázených výzvami k bojkotu japonského zboží. Protesty se místy zvrhly v násilí, rabování a zapalování obchodů.

"Na rozvíjejících se trzích čelíme určitým nejistotám," uvedla Toyota. "V Severní Americe však začneme prodávat novou verzi vozu Corolla a na rozvíjejících se trzích nový malý automobil. Tím hodláme posílit prodej," dodala automobilka.

Autor: ČTK

2.8.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies