Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Toyota se atmosférických motorů nevzdává. Slibuje přitom zajímavou spotřebu

Současná doba sice přeje téměř výhradně přeplňovaným motorům, nicméně jak se zdá, časy se opět změní. První vlaštovkou se v tomto ohledu stává Toyota, která představuje čtyřválec pojmenovaný Dynamic Force pro americký sedan Camry. Tohoto motoru se v Evropě zatím nedočkáme, ale i na starý kontinent snad časem dojde.

4.8.2017
SDÍLEJ:

Cílem Toyoty je maximalizovat účinnost atmosférického benzínového motoru a zdá se, že se tento úděl daří splnit. Nová Toyota Camry pro modelový rok 2018 totiž dostane čtyřválec o objemu 2,5 litru, který je sice objemově stejně velký jako předchozí motor, ale zároveň o něco silnější a o hodně úspornější.

Motoru byl dopřán systém zdvojeného vstřikování využívající přímé i nepřímé vstřiky v závislosti na otáčkách. Přepracováno bylo sání, snížilo se vnitřní tření a lépe odtékají také výfukové plyny. Výkon vzrostl na 204 koní (150 kW) a 250 Nm, případně dokonce na 209 koní (154 kW) a 252 Nm u provedení XSE.  Oproti loňskému modelu je to nárůst o 26 koní (19 kW).

Nejzásadnější je ovšem již zmiňované zlepšení v oblasti spotřeby. Zatímco minulé Camry jezdilo za 9,8 litru na sto po městě, za 7,1 mimo město a za 8,7 litru kombinovaných, Camry s novým motorem si vystačí s 8,1 litry ve městě, 5,7 mimo město a 6,9 kombinovaně.

Samozřejmě však nelze opomenout ani fakt, že starší šestistupňový automat nahradila nová osmistupňová převodovka, která ze spotřeby taky něco ubere. Vše je nicméně naměřeno v amerických testech spotřeby, které oproti těm evropským mají výrazně vyšší vypovídací hodnotu.

Vedle čtyřválce o objemu 2,5 litru má už Toyota rozpracovaný také šestiválec a osmiválec ze série Dynamic Force.

Velkou otázkou samozřejmě zůstává, jestli se nových atmosférických motorů od Toyoty dočkáme i u nás. Jistá pravděpodobnost tu je, neboť EU již v září přejde na nový měřící cyklus, který snad přinese o mnoho reálnější výsledky.

Mělo by se tak projevit, že malé přeplňované motory přináší úsporu jen za velmi specifických podmínek, neboť jsou prakticky navrženy na současný cyklus NEDC, který odpovídá reálnému provozu jen velmi okrajově. Postupně lze očekávat, že se obecně motory u evropských aut zase o něco zvětší a přibude právě i atmosférických jednotek. Ta od Toyoty by mohla být jednou z nich.

Autor: Dominik Valášek

4.8.2017 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Fabia
Toyota Yaris
Toyota Aygo
Škoda Rapid

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vězeňský volební autobus Pirátů
2 3

Piráti podobiznu Nečasové ze svého "vězeňského autobusu" neodstraní

Andrej Babiš.
AKTUALIZOVÁNO
14

Kauza Čapí hnízdo: Babiš i Faltýnek se mohou podívat do žádosti o své vydání

Volkswagen potvrdil výrobu nástupce legendární T2, bude elektrický

Německý výrobce automobilů Volkswagen potvrdil, že začne vyrábět nového elektrického nástupce oblíbeného mikrobusu T2, který se proslavil v 60. letech. Prodej má být zahájen v roce 2022. Informoval o tom server BBC.

K bazénu v Chomutově přišly oblečené muslimky. Plavce to rozhořčilo

/ANKETA/ Ženy neměly burkiny, což jsou speciální plavky, ale dlouhé černé hábity.

AKTUALIZOVÁNO

Odkoupíme vepřín v Letech, schválila vláda

Česko odkoupí vepřín v Letech na Písecku, který stojí na místě bývalého protektorátního koncentračního tábora pro Romy. Vláda dnes krok schválila. Cenu, na níž se shodla s majiteli, odtajní po uzavření kupní smlouvy, řekl po jednání novinářům ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL).

Autobusovou dopravu v Praze čekají změny. Odstartují už na začátku září

Na začátku září musejí cestující počítat se změnami v provozu pražské integrované dopravy (PID). Část autobusových linek bude zrušena, jiné pojedou po nové trase a změní se i příjezdy a odjezdy. Asi dvacítka školních spojů bude přečíslována. Trvalé změny pak začnou platit od 3. září.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení