Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Toyota testuje hybridní Prius do zásuvky

Štrasburk – Hybridní vozy Toyota již nebudou závislé pouze na energii, kterou se jejich baterie dobijí při brzdění.

10.5.2010 1
SDÍLEJ:

Automobilka Toyota v minulých dnech ve spolupráci s francouzskou energetickou společností EDF a městem Štrasburk spustila pilotní projekt praktického používání hybridních vozů dobíjených ze zásuvky, tedy takzvanou plug-in technologií (PHV).Foto: DENÍK/repro

Automobilka v minulých dnech ve spolupráci s francouzskou energetickou společností EDF a městem Štrasburk spustila pilotní projekt praktického používání hybridních vozů dobíjených ze zásuvky, tedy takzvanou plug-in technologií (PHV). „Hybridní technologii Plug-in chápeme jako klíčový krok na cestě k trvale udržitelné mobilitě,“ uvedl Takeši Učijamada, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation. Projekt zahrnuje zhruba 100 hybridních vozů s technologií plug-in, včetně příslušné dobíjecí infrastruktury, které budou využívat organizace z veřejné i soukromé sféry ve Štrasburku a okolí.

Projekt podporuje Výzkumný fond spravovaný Francouzskou agenturou pro životní prostředí a hospodaření s energiemi (ADEME). Je součástí většího, celosvětového projektu společnosti Toyota, který bude zahrnovat celkem 600 hybridních vozů Prius Plug-in používaných mimo jiné v Japonsku, USA, Kanadě a Austrálii. „Hlavním cílem společnosti Toyota je dále zkoumat technologie a vlastnosti vozů plug-in,“ uvedl mluvči Toyoty v Česku Tomáš Vaněk.

Ve spolupráci firem EDF a Toyota se na podzim 2007 uskutečnily evropské silniční testy vozů PHV ve Francii a o rok později se rozšířily i na území Velké Británie.

Cílem energetické společnosti EDF je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení hybridních vozů a elektromobilů. „Máme v plánu využít inovační potenciál EDF k vývoji elektromobilů a zajištění trvale udržitelné mobility s nižší mírou znečištění,“ řekl Henri Proglio, předseda představenstva a generální ředitel EDF. V rámci projektu bude spolupracovat po technické a finanční stránce se všemi zúčastněnými subjekty, které zřídí více než 150 dobíjecích míst v domácnostech uživatelů, na soukromých parkovištích partnerských organizací, na parkovištích pro veřejnost i podél veřejných komunikací. „Některá vozidla budou používat inovativní systém dobíjení, jehož autorem je EDF. Tento systém sleduje komunikaci mezi elektrickou zásuvkou a vozem, a tak při dobíjení garantuje maximální bezpečnost,“ zmínil Tomáš Vaněk. Dalším cílem je usnadnit identifikaci vozidla a fakturaci za odebranou elektřinu. Do programu se zapojí i německý poskytovatel elektřiny EnBW, díky kterému se projekt rozšíří do spolkové země Bádensko-Württembersko, kde se bude využívat deset plug-in vozů a kde bude zavedena příslušná dobíjecí infrastruktura.

Město Štrasburk si jako partner projektu pronajme pět plug-in vozů. Štrasburk již zajistil zřízení veřejných dobíjecích stanic a dobíjecích míst podél veřejných komunikací, a finančně podpoří místního poskytovatele služby sdílení vozů při pronájmu tří vozidel dobíjených ze zásuvky.

V plug-in vozech Toyota Prius je použita technologie plně hybridního pohonu rozšířená o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. „Tato technologie přináší „to nejlepší z obou světů“: na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí elektromobil s nulovými emisemi CO2 a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase funguje jako běžný vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody plně hybridní technologie Toyota, jako je nízká hladina emisí, nízká spotřeba paliva a výtečné jízdní výkony,“ vysvětluje Tomáš Vaněk.

Toyota očekává, že PHV dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti. Nový Prius Plug-in Hybrid postavený na modelu Prius třetí generace je vybaven lithium-iontovými akumulátory a vypouští pouhých 59 gramů CO2 na kilometr.

„Vůz PHV vycházející z plně hybridního systému pohonu Toyota je tou nejpraktičtější cestou k intenzivnějšímu využívání elektřiny v osobní dopravě. Nyní musíme prozkoumat přijetí této nové technologie na trhu,“ dodal Takeši Učijamada.

Automobilka rovněž spouští celoevropský program limitovaného pronájmu. V jeho rámci poskytne 200 vozů vybraným zákazníkům z veřejné i soukromé sféry v 18 evropských zemích.

Autor: Dalibor Dostál

10.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Vyberte si svůj vůz

Škoda Citigo
Škoda Octavia
Škoda Fabia
Škoda Rapid

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Border teriér Bart žije. Po 16 dnech se mu podařilo dostat z nory.
6 9

Pes Bart, který se po 16 dnech osvobodil z nory, se zřejmě živil liškou

Takhle vypadalo Husovo náměstí v Rakovníku jen pár minut poté, co z nebe začaly padat první kapky.
AKTUALIZOVÁNO
22

Část Čech zasáhly silné bouřky. Náměstí v Rakovníku bylo pod vodou

Přiznání politiků v Plzeňském kraji: slušné příjmy, hodně úvěrů, málo investic

Dědictví, nový bazén či koupě rodinného domu. A také přivýdělek ve výši 150 tisíc korun měsíčně. Politici podávali majetková přiznání za rok 2016. Větší investice v nich ale nenajdete. 

Pohledem Stanislava Šulce: Milionová Světlana

Internet na naše území přitéká již více než 25 let, tedy déle, než existuje samostatné Česko. Přinesl řadu pozitiv a také mnoho úskalí. Připomněl to případ muže ze Zlínska, který naletěl na jeden z nejstarších internetových podvodů.

Internetový obchod s drogami dostal zásah. Úřady zrušily nelegální tržiště

Zboží prapodivného a nebezpečného původu z e-shopu? Potřebujete prodat drogu nebo kradený software? Na to jsou "dark weby". Celosvětový zásah proti prodeji nelegálního zboží zrušil v rozmězí června až července dva servery, kde se dalo takové zboží pořídit. Skončily dva největší světové e-shopy AlphaBay a Hansa.

Země zaslíbená pro imigranty: Švýcarsko je třetí na světě

Americký deník US News & World Report se pokusil sestavit žebříček zemí, které jsou k imigrantům nejpřívětivější. Stanovil si čtyři kategorie: ekonomická stabilita, dobrý pracovní trh, příjmová nerovnost a pocit, že tohle je „místo, kde bych chtěl žít“.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení