VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Toyota testuje hybridní Prius do zásuvky

Štrasburk – Hybridní vozy Toyota již nebudou závislé pouze na energii, kterou se jejich baterie dobijí při brzdění.

10.5.2010 1
SDÍLEJ:

Automobilka Toyota v minulých dnech ve spolupráci s francouzskou energetickou společností EDF a městem Štrasburk spustila pilotní projekt praktického používání hybridních vozů dobíjených ze zásuvky, tedy takzvanou plug-in technologií (PHV).Foto: DENÍK/repro

Automobilka v minulých dnech ve spolupráci s francouzskou energetickou společností EDF a městem Štrasburk spustila pilotní projekt praktického používání hybridních vozů dobíjených ze zásuvky, tedy takzvanou plug-in technologií (PHV). „Hybridní technologii Plug-in chápeme jako klíčový krok na cestě k trvale udržitelné mobilitě,“ uvedl Takeši Učijamada, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Corporation. Projekt zahrnuje zhruba 100 hybridních vozů s technologií plug-in, včetně příslušné dobíjecí infrastruktury, které budou využívat organizace z veřejné i soukromé sféry ve Štrasburku a okolí.

Projekt podporuje Výzkumný fond spravovaný Francouzskou agenturou pro životní prostředí a hospodaření s energiemi (ADEME). Je součástí většího, celosvětového projektu společnosti Toyota, který bude zahrnovat celkem 600 hybridních vozů Prius Plug-in používaných mimo jiné v Japonsku, USA, Kanadě a Austrálii. „Hlavním cílem společnosti Toyota je dále zkoumat technologie a vlastnosti vozů plug-in,“ uvedl mluvči Toyoty v Česku Tomáš Vaněk.

Ve spolupráci firem EDF a Toyota se na podzim 2007 uskutečnily evropské silniční testy vozů PHV ve Francii a o rok později se rozšířily i na území Velké Británie.

Cílem energetické společnosti EDF je vyhodnocovat nejrůznější možnosti provozování infrastruktury určené k dobíjení hybridních vozů a elektromobilů. „Máme v plánu využít inovační potenciál EDF k vývoji elektromobilů a zajištění trvale udržitelné mobility s nižší mírou znečištění,“ řekl Henri Proglio, předseda představenstva a generální ředitel EDF. V rámci projektu bude spolupracovat po technické a finanční stránce se všemi zúčastněnými subjekty, které zřídí více než 150 dobíjecích míst v domácnostech uživatelů, na soukromých parkovištích partnerských organizací, na parkovištích pro veřejnost i podél veřejných komunikací. „Některá vozidla budou používat inovativní systém dobíjení, jehož autorem je EDF. Tento systém sleduje komunikaci mezi elektrickou zásuvkou a vozem, a tak při dobíjení garantuje maximální bezpečnost,“ zmínil Tomáš Vaněk. Dalším cílem je usnadnit identifikaci vozidla a fakturaci za odebranou elektřinu. Do programu se zapojí i německý poskytovatel elektřiny EnBW, díky kterému se projekt rozšíří do spolkové země Bádensko-Württembersko, kde se bude využívat deset plug-in vozů a kde bude zavedena příslušná dobíjecí infrastruktura.

Město Štrasburk si jako partner projektu pronajme pět plug-in vozů. Štrasburk již zajistil zřízení veřejných dobíjecích stanic a dobíjecích míst podél veřejných komunikací, a finančně podpoří místního poskytovatele služby sdílení vozů při pronájmu tří vozidel dobíjených ze zásuvky.

V plug-in vozech Toyota Prius je použita technologie plně hybridního pohonu rozšířená o možnost dobíjení baterií z běžné elektrické zásuvky. „Tato technologie přináší „to nejlepší z obou světů“: na krátké vzdálenosti lze vůz používat jako ryzí elektromobil s nulovými emisemi CO2 a zcela tichým chodem. Na delší vzdálenosti zase funguje jako běžný vůz s hybridním pohonem, kdy přináší výhody plně hybridní technologie Toyota, jako je nízká hladina emisí, nízká spotřeba paliva a výtečné jízdní výkony,“ vysvětluje Tomáš Vaněk.

Toyota očekává, že PHV dosáhne bezkonkurenčně nízké spotřeby paliva, a tedy i rekordně nízké hladiny emisí – v porovnání s jakýmkoli jiným sériově vyráběným vozem současnosti. Nový Prius Plug-in Hybrid postavený na modelu Prius třetí generace je vybaven lithium-iontovými akumulátory a vypouští pouhých 59 gramů CO2 na kilometr.

„Vůz PHV vycházející z plně hybridního systému pohonu Toyota je tou nejpraktičtější cestou k intenzivnějšímu využívání elektřiny v osobní dopravě. Nyní musíme prozkoumat přijetí této nové technologie na trhu,“ dodal Takeši Učijamada.

Automobilka rovněž spouští celoevropský program limitovaného pronájmu. V jeho rámci poskytne 200 vozů vybraným zákazníkům z veřejné i soukromé sféry v 18 evropských zemích.

Autor: Dalibor Dostál

10.5.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

6

Málem zemřel a stále není z nejhoršího venku

Sněm ANO 2017
8 8

Pohádky pro delegáty a kamery: Babišův projev kritizují opozice i ČSSD

Masopust v Roztokách u Prahy skončil v šapitó

Dvacátý ročník masopustu v Roztokách u Prahy skončil v šapitó. Celý průvod absolvovalo asi 2000 lidí, ale celkem se jich zúčastnil až dvojnásobný počet. Zájem stoupá nejen při samotné akci, ale zapojuje se i stále více dobrovolníků, kteří se podílejí na přípravách, řekla Martina Macurová ze Sdružení Roztoč. Sdružení se podílí nejen na organizaci masopustu, ale také i řady dalších kulturních akcí v Roztokách.

AKTUALIZOVÁNO

Policie při pátrání v okolí výbuchu v Poličce nalezla kus munice

Policisté při dnešním pátrání v okolí vybuchlé továrny v Poličce na Scvtavsku nalezli jeden kus munice, zároveň zmenšili pásmo kolem vstupu. Pátrání bude pokračovalo do setmění. Série čtvrtečních explozí v hale v areálu Polišských strojíren zranila 19 lidí, z toho tři vážně.

Šafářová si v Budapešti zahraje finále dvouhry. Osmý titul v kariéře je blízko

Budapešť - Tenistka Lucie Šafářová porazila v semifinále turnaje v Budapešti Němku Carinu Witthöftovou 6:4, 6:3 a poprvé od loňského triumfu v Praze ve Stromovce si zahraje finále dvouhry. Brněnská rodačka bude usilovat o osmý titul v kariéře.

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

Hnutí ANO se chystá na sněmovní volby, v sobotu a neděli si zvolí nové vedení a brzy už také představí svou vizi rozvoje České republiky v příštích dvaceti letech. Jeho předseda Andrej Babiš v rozhovoru s Deníkem tvrdí, že Česko by se mělo inspirovat v zahraničí a vzít si z něj to nejlepší – americký většinový systém, švýcarskou přímou demokracii a německý parlamentní jednací řád.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies